کد خبر 571759
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از صحبت‌های سفیرش در ترکیه حول عادی‌سازی روابط انتقاد کرد.

 به گزارش مشرق، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی صحبت‌های «شای کوهن» سفیر این رژیم در استانبول را حول عادی‌سازی روابط ترکیه-اسرائیل رد کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی این وزارتخانه ضمن انتقاد شدید از اظهارات کوهن در مصاحبه با «رویترز» آمده است که گفته‌های او از موضع رسمی کابینه انحراف دارد.

مقامات اسرائیلی مختلفی از جمله «آویو شیرون» معاون بخش اروپا در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز صحبت‌های کوهن را سرزنش کرده و اعلام شد که سفارت این رژیم در ترکیه نقشی در این مذاکرات عادی سازی روابط نداشته و اظهاراتشان نشان دهنده موضع این وزارتخانه درباره موضوع نیست.

شای کوهن روز گذشته اعلام کرده بود که برای اینکه روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی به حالت عادی بازگردانده شود، باید منتظر دولت جدید ترکیه شد تا زمام امور را بدست گیرد.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید ترکیه در 22 مه (2 خرداد) افزود که به اعتقاد او یک یا دو دور مذاکره جدید، توافق را جمع‌بندی خواهد کرد زیرا بسیاری از مسایل میان اسرائیل و ترکیه تا حدودی شفاف شده‌اند.

آنکارا که از سال 2010 بعد از حمله اسرائیل به کشتی ترکیه‌ای مرمره در مسیر نوار غزه، روابط خود با تل‌آویو را قطع کرده، از چندی قبل روند عادی‌سازی رابطه با اسرائیل را از سر گرفته است. منابع اسرائیلی می‌گویند آنکارا از اغلب خواسته‌های خود در مورد غزه، از جمله رفع محاصره این منطقه، دست کشیده و آماده احیا روابط با تل‌آویو است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس