کد خبر 571481
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: برای اینکه بتوانیم سوئیفت در کشور را محقق کرده و گسترش روابط را رقم بزنیم باید ارتباط طرفین خارجی و داخلی برقرار شود و اعتمادسازی کنیم.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی امشب در پایان سفر یک روزه به قم و دیدار با مراجع تقلید در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف این سفر اظهار کرد: راهنمایی‌های بسیار خوبی از سوی مراجع عظام تقلید در خصوص سیستم بانکی داشتیم و سعی داریم بیش از پیش بانک‌ها در خدمت اقتصاد کشور باشند.

وی با اشاره به نقش بانک‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: برنامه‌های بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور در حضور مراجع تقلید تشریح شد و امیدواریم بتوانیم در این راستا گام‌های اساسی برداریم.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به نقش بانک‌ها در توسعه فعالیت‌های اقتصادی تصریح کرد: با روند شکل گرفته و سیاست‌های دولت امیدواریم بتوانیم بانک‌ها فعالیت‌های توسعه‌ای خوبی در اقتصاد انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حجم منابع بانک‌ها که در بنگاه داری استفاده می کنند کمتر از پنج درصد است، افزود: بانک‌ها 95 درصد منابع خود را در اختیار مردم قرار داده‌اند.

همتی تصریح کرد: با سیاست‌گذاری دولت سعی داریم بنگاه‌داری بانک‌ها در کشور را کاهش دهیم و بیشتر به مردم خدمات‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به کاهش تورم در کشور خاطرنشان کرد: به تدریج در صدد کاهش نرخ‌ها در کشور هستیم و این امر باید به مرور صورت بگیرد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها با اشاره به وضعیت برقراری سوئیفت در کشور افزود: باید ارتباط طرفین خارجی و داخلی برقرار شود تا بتوانیم با اعتمادسازی سوئیفت در کشور را محقق کرده و گسترش روابط را رقم بزنیم.

وی تبیین کرد: البته این امر به دلیل قطع روابطی که در سال‌های گذشته بوده است مشکل بوده اما در صدد اعتماد سازی و ارتقاء سطح روابط هستیم.

همتی با اشاره به جریمه دیرکرد و وجه التزام بانک‌ها گفت: عمدتا در بانک‌های کشور در انتهای تسویه وام وجه التزام دریافت نمی‌شود و در سیستم بانک ملی نیز سود از جریمه گرفته نمی‌شود و دغدغه‌ای که مراجع مطرح کردند بیشتر در موسسات مالی و اعتباری اتفاق می‌افتد که باید رفع شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس