کد خبر 571047
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اجرای مدل ایران در زمان دفاع مقدس سوریه را از سقوط نجات داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار بهمن کارگر در نشست خبری با اصحاب رسانه در مشهد، با بیان اینکه دفاع‌مقدس الگوی خوبی برای کشورهای دنیا است،اظهار کرد: دفاع‌مقدس همیشه پویا و تازه است، در حال حاضر جوانان درک می‌کنند که دفاع‌مقدس چه الگوی موفقی برای دیگر کشورها بوده است.این نوع دفاع نه تنها کشور ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله سوریه در حال سقوط بود و همچنین عراق، یمن، غزه و لبنان پیاده شده است.

وی به دروغ بزرگ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: برخی مطرح می‌کنند که ایران به کشورهای در حال جنگ نیرو اعزام می‌کند اما خدمات ایران برای این کشورها تنها خدمات مستشاری است. مستشاران، سفیران نظام با الگوی دفاع‌مقدس در دیگر کشورها هستند، خوشبختانه روحیه و تفکر بسیجی در دنیا جواب داده است.

کارگر با تاکید بر این که دفاع مقدس تنها برای زمان گذشته نیست، ادامه داد: گذشته، حال ، آینده و فرهنگ ما نیازمند دفاع مقدس هستند.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که در حال حاضر بسیار زیاد مطرح می‌شوند،گفت:یکی از بهترین راه‌های پیشگیری و کاهش آسیب اجتماعی عمل کردن به فرهنگ دفاع مقدس است.

کارگر نوع دفاع ایران را در زمان جنگ، اسلامی- ایرانی دانست و اظهار کرد: این مدل تنها برای کشور ایران بود و توانستیم با رهنمودهای امام خمینی(ره) به این مدل دست پیدا کنیم، ایشان هشت سال دفاع مقدس را با بدترین وضعیت اقتصادی و با تمام محدودیت‌ها رهبری کردند. ما با دست خالی در مقابل رژیم صدام پیروز شدیم و کلید موفقیت این پیروزی بسیج همگانی مردم بود و اگر مردم بخواهند می‌توانیم در تمام عرصه‌ها موفق باشیم چون پیروز اصلی دفاع مقدس نیز مردم بودند و هیچ کس نمی‌تواند بگوید سهم بیشتری در دفاع مقدس داشته است. تمام قشرهای مردم در این موضوع سهیم بودند بنابراین دفاع مقدس کلید وحدت است.

وی با اشاره به اینکه تمام جناح‌های سیاسی افتخار می‌کنند که در دفاع مقدس افراد فعالی داشته‌اند، اظهار کرد: زمانی که آقای روحانی برای ریاست جمهوری کاندیدا شده بودند بیشترین رزومه کاری که از ایشان ارائه شد در رابطه با دفاع مقدس بود.

کارگر با اشاره به برخی از صحبت‌ها مبنی بر اینکه جوانان امروزی حال و هوای دفاع و کار جهادی را ندارند، افزود: این موضوع کاملا غلط است، زیرا بسیاری از جوانان مشغول انجام کار جهادی هستند و برخی از آنان نیز در دفاع از حرمین مقدس به شهادت می‌رسند.

وی در خصوص افزایش درخواست جوانان برای سفر به راهیان نور گفت: در سال 84 تنها 400 هزار نفر به این مناطق اعزام شدند، اما در سال 94 بیش از 5.5 میلیون نفر در قالب سفرهای زیارتی به این مناطق سفر کردند و بیش از 80 درصد افرادی که برای بازدید به مناطق دفاع مقدس سفر می‌کنند میانگین سنی بین 15 تا 30 سال دارند.

کارگر با اشاره به سند چشم‌انداز 1404 در ایران اظهار کرد: امیدواریم در آن سال تعداد افرادی که به این مناطق سفر می‌کنند به 10میلیون نفر برسد. درحال حاضر 54 یادمان شهید در هفت استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، کردستان، هرمزگان و بوشهر فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر دو وظیفه مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: جلوگیری از فراموش شدن دفاع مقدس و اجازه ندادن برای تحریف این بخش از تاریخ دو وظیفه مهم برای ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در اصول ثابت قدم هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییراتی که در دنیای امروز رخ می‌دهد روش‌های اجرا باید تابع شرایط باشد زیرا اینگونه انجام کار مساله‌ای عقلانی است و اگر می‌خواهیم در این زمینه موفق باشیم و ارزش‌ها را به نسل اصلی و آینده منتقل کنیم باید در اجرای روش‌ها انعطاف عمل داشته باشیم.

کارگر در مورد راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی هم گفت: فاز اول و دوم این مجموعه با بودجه سه میلیارد تومانی که بنیاد در اختیار مسئولان قرار داده در حال گودبرداری است و امیدواریم ظرف سه سال آینده تمام فازهای این مرکز به مرحله افتتاح برسد، برای ساخت چنین مراکزی باید سازمان‌ها ، خدمات و امکانات یک استان بسیج شوند.

کارگر با اشاره به اینکه حدود 34 مرکز فرهنگی دفاع مقدس برای 31 استان کشور در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مراکز استان‌های همدان، کرمان، فارس فعال شده، چهارمحال بختیاری و آذربایجان‌غربی در حال اتمام کار هستند، استان مازندران در سال 96 به افتتاح می‌رسد و برخی از استان‌ها مانند استان‌های خراسان در حال انجام مراحل مقدماتی برای این مراکز هستند.

کارگر با اشاره به چاپ 15 هزار عنوان کتاب و رمان دفاع مقدس، اظهار کرد: متأسفانه نتوانستیم در این موضوع اقدامات خوبی انجام دهیم و از ظرفیت موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم البته پرتیراژترین کتاب‌ها مربوط به دفاع مقدس هستند که این موضوع نشان دهنده علاقه مردم برای خواندن کتاب‌هایی در این باره است.

وی مسئولیت بنیاد را تنها سیاست‌گذاری، هدف‌گذاری، حمایت و نظارت دانست و افزود: از این تعداد 2000 کتاب توسط بنیاد به چاپ رسیده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس