کد خبر 571034
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

كودكان معمولا از والدین الگو می گیرند و مطالعه و كتابخوانی از جمله فعالیت هایی است كه پدر و مادر نقش فراوانی در تشویق فرزندان به مطالعه دارند.

به گزارش مشرق، یك مشاوره خانواده و مربی عقیدتی در ششمین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران اظهار كرد: یك مشاور خانواده و مربی عقیدتی ، در باره اینكه چگونه كودكان و نوجوانان را به خواندن كتاب تشویق كنیم گفت: اگر كودك مطالعه را در رفتار والدین بیابد، از آنان الگو می گیرد و به مطالعه و خواندن كتاب گرایش پیدا می كند.

حجت الاسلام امین فرهنگی گفت: از آنجایی كه كتابخوانی یكی از مهم ترین نیازهای روح انسان به شمار می رود لازم است خانواده ها نگاه ویژه ای به آن داشته باشند و در درجه اول به اهمیت آن پی ببرند ، چرا كه نقش تربیتی كودكان را والدین آنها ایفا می كنند.

وی افزود: اگر والدین فرزند ، نسبت به مطالعه نگاهی خاص داشته باشند ، مسلما در برنامه تربیتی فرزندشان ، جایگاهی خاص برای این موضوع در نظر می گیرند.

وی افزود: در قدم دوم باید والدین ضمن برنامه ریزی برای مطالعه كودكان شان ، خود اهل مطالعه باشند و روزانه یا هفتگی ساعاتی را برای این امر اختصاص دهند ، این مرحله اهمیت به سزایی دارد و كودك بیش از توصیه والدین به رفتار آنها ، توجه دارد و اگر مطالعه را در رفتار آنها بیابد ، از آنان الگو می گیرد و به مطالعه و خواندن كتاب گرایش پیدا می كند.

وی گفت: قدم بعدی برنامه ریزی صحیح است و آن این است كه والدین بدانند ، فرزندشان در سنین مختلف به چه كتابی علاقه مند است ؟ و چه كتابی مناسب اوست ؟ و چه میزان برای مطالعه اش بهتر است زمان صرف كند ؟

این مشاور خانواده قدم آخر برای تشویق و تربیت فرزند برای مطالعه را در نظر گرفتن موارد تشویقی برای او دانست به این معنا كه به ازای مطالعه او درموضوعات مختلف و كتب گوناگون، جوایزی را برایش در نظر گیرند و فرصت هایی برای انگیزه یافتن هرچه بیشتر او فراهم آورند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران كه 15 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب آغاز شده تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد. این نمایشگاه از ساعت 10 تا 20 روزهای یاد شده پذیرای بازدید كنندگان است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس