دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: اینکه تمام مشکلات را دولت انجام دهد، شدنی نیست و نمی‌تواند که دولت از اغنیا مالیات بگیرد و به فقرا بدهد.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علی یونسی عصر دوشنبه در جمع مردم شهرستان کهنوج ضمن تبریک ایام شعبانیه و ولادت حضرت سیدالشهدا ضمن ابلاغ سلام ویژه رئیس جمهور به مردم این منطقه اظهار داشت: رئیس جمهور از اهالی حاشیه کویر و مناطق محروم است و خیلی مایل بودند، خودشان به این مناطق سفر کنند و من به نمایندگی از ایشان تشکر کنم که از دولت حمایت می‌کنید.

وی بیان داشت: انتظارت و خواسته‌های قابل اجرای شهرستان کهنوج تهیه شده و بنده تحویل می‌گیرم و سعی می‌کنیم، مشکلات قابل تحقق پیگیری شود و آن‌ها را تحویل رئیس جمهور می‌دهم و شریعتی معاون رئیس جمهور پیگیر مشکلات هستند.

یونسی تصریح کرد: کهنوج نامی آشنا برای مردم ایران است، محصولات مختلف این منطقه برای همه مردم ایران و فرهنگ و مردمان خونگرم قانع و زحمت‌کش، ولایت‌مدار و ارزش‌مدار این مردمان سختی‌های زیادی را تحمل کردند و امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد برکات انقلاب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: الان از جلوه‌های فقر و خشن گذشته و با این ازدیاد جمعیت خبری نیست و استعداد زیادی منطقه جنوب کرمان دارد و خداوند دو نعمت بزرگ به این منطقه عطا کرده که یکی نعمت معنوی مردم فر‌هنگ‌دوست اینجاست و همچنین این منطقه شهیدان و علمای بزرگی تحویل انقلاب و مملکت داده است.

یونسی عنوان کرد: حوزه علمیه کهنوج یکی از برکات انقلاب است که در این منطقه خودنمایی می‌‌کند و در این زمینه اول به کیفیت توجه شود تا به کمیت آن که شخصیت‌های بزرگ و موثری تحویل جامعه دهد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: دومین نعمت‌، نعمت مادی خداوند است که به منطقه جنوب کرمان عطا کرده است اما بالقوه این منطقه فقیر نیست‌، تنوع معادن در کمتر جایی است که بعضی معادن این منطقه خاص هستند.

وی ابراز داشت: باغداری و کشاورزی که عمده زندگی مردم به آن گره‌خورده و همچنین خشکسالی که به این منطقه ضربه‌زده است، ما باید یاد بگیریم از آب درست استفاده کنیم، ما ایرانی‌ها از نعمت خداوند درست استفاده نمی‌کنیم و آب را هدر می‌دهیم و این خشکسالی باید تلنگری برای استفاده بهینه از آب باشد و باید قطره قطره آب را مدیریت کنیم.

یونسی افزود: کشاورزی به مدل گذشته مقرون به‌صرفه نیست و باید از شیوه های جدید کشاورزی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: اینکه تمام مشکلات را دولت انجام دهد، نشدنی است و نه می‌تواند که دولت از اغنیا مالیات بگیرد و به فقرا بدهد، این هنر نیست و دولت باید امنیت و زیرساخت‌ها را فراهم کند، فرهنگ تولید و اقتصاد و اقتصاد مقاومتی و اقتصادی پویا درون ملی و خودکفا داشته باشیم که تحریم و خشکسالی جنگ ما را از پا در نیاورد.

یونسی گفت: اقتصادی زنده و پویا است که از همه ظرفیت خود استفاده کنیم، اینکه نفت بفروشیم و جنس از چین بیاوریم، این تنبل کردن مردم است و کسی که می‌تواند با دست و مغزش کار کند، باید زمینه کار را فراهم کنیم تا موجب شکوفایی منطقه خودش شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان داشت: دولت در زمینه خرید محصولات و صادرات بخش کشاورزی کمک کند تا موجب تولید و رونق منطقه شود، دولت باید کمک کند، زمینه صادرات را فراهم کند و باید از تولیدکننده حمایت کنند تا دیگران تشویق شوند و اقتصاد منطقه پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات دولت وجود بیش 500 هزار نفر کارمند است، باید از جیب تک‌تک ما زده شود، برای این‌ها باید فرهنگ کار از پشت میز‌نشینی عوض شود در تمام دولت‌ها به دنبال کوچک کردن دولت هستند با ادغام‌کردن وزارتخانه مشکلی رفع نمی‌شود با بدنه بزرگ و سر کوچک مشکلی رفع نمی‌شود.

یونسی با بیان اینکه هر چه دولت هزینه‌هایش کم شود، بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند، خاطرنشان کرد: همان‌طور که همه در‌آمد شهرداری کهنوج را باید خرج کارمندان کنند، دولت هم مثل این شهرداری است، هر‌چه در می‌آورد، باید خرج کارکنان را دهد و این مطلوب نیست، پس توسعه کشور چه‌ می‌شود، دولت باید زمینه را برای تولید تجارت و کار فراهم کند، لذا شعار غیر از این فریب مردم است، دولت باید به وسیله مردم تولید ثروت کند به وسیله مردم و از طریق مالیات آن را اداره کند.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی با اتکا به ظرفیت خود عمل کنیم، ما به اندازه کافی نیروی انسانی داریم و بهترین نخبگان ما در کشورهای دیگر است، نیروی انسانی خوبی و ظرفیت عظیم طبیعی داریم.

یونسی عنوان کرد: خلیج فارس منبع غنی‌سازی تمام ملت ایران است، اگر درست از خلیج فارس استفاده کنیم و از منبع عظیم خورشید برای تولید برق بهره‌ بگیریم و همچنین آب را شیرین کنیم تا تمام محصولات را تولید و منطقه را سیر کنیم.

وی افزود: ما نتوانستیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، ما هم آب و خاک داریم و هم مغز و هم پول داریم، باید آن را مدیریت کنیم و به جای دعواهایی سیاسی بی‌حاصل به فکر عمران منطقه باشیم و دولت هم مصمم است و برداشتن تحریم‌ها مد نظر است.

یونسی ادامه داد: دولت بزرگترین و مهمترین مانع خارجی، تحریم جهانی را برداشته، اما هنوز سایه است و زمان می‌برد تا همه قبول کنند که تحریم نیست و داخل و خارج بیایند و سرمایه‌گذاری کنند.

وی عنوان کرد: همه هدف دولت روحانی ایجاد رونق اقتصادی است، مرحله اول را طی کردیم و مرحله دوم رونق اقتصادی است، تمام نخبگان و احزاب سیاسی قبول دارند، اکنون مهمترین نیاز کشور و خواست ملی اشتغال است و این درد مشترک است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ابراز داشت: شما باید به کمک دولت بیایید و دولت به کمک شما بیایید، این مشکل قابل رفع است و یک نسل باید تلاش کنند و مانند زمان جنگ یک نسل تلاش کردند تا کسی نتواند به کشور دست‌درازی کند و از نظر تهاجم کشور بیمه شد، ما شهید دادیم و دشمن هرگز جرأت دست‌درازی ندارد، امروز باید این نسل برای رونق اقتصادی تلاش کند.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم تا به یک اقتصاد ملی برسیم که مردم رفاه، امنیت، آزادی داشته باشند و یک ایران توسعه یافته بیشتر داشته باشیم، ما باید به ایرانی آباد برسیم و انجام این مهم زحمت دارد و یک نسل باید تلاش کند و خود را فدا کند، شما عزیزان به عنوان نخبگان مد نظر قرار دهید.

وی با بیان اینکه اولویت سفر رئیس جمهور رفع مشکلات مناطق محروم است، گفت: دولت برای رفع مناطق محروم اولویت قائل است و باید به جنوب کرمان جدا از منطقه شمال استان نگاه کند و شمال استان باید به کمک این منطقه بیاید و سرمایه‌گزاران و باید از شخصیت‌های موثر کرمان در تهران برای رفع محرومیت کمک خواست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    چرا نمی تواند اتفاقا وظیفه دولت گرفتن از اغنیا و خوراندن به فقرا است. اما عملا الان دارد از فقرا می گیرد و به جیب اعنیا می ریزد.
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    1 0
    ولی فکر کنم برعکسشو میتونه انجام بده!!!!!!!!!!
  • قاسم ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    ولی می تواند از کارگر و کارمند مالیات بگیرد و به حلق اغنیا بریزد؟
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    مالیات مال خزانه است دولت متاسفانه بیشر ار فقرا مالیات می گیرد ازجمله کسبه جزء که به سختی امورشان می گذرد
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    عکسش که ممکنه از فقرا بگیره بده به اغنیا
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    خوب چرا از فقرا ( کارمندان - معلمان - کارگران و ... ) مالیات می گیرد؟ چون قدرت ندارند؟ این حرف شما که همه چیز را زیر سئوال می برد؟
  • حسن ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    واقعا که چه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس