کد خبر 569436
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

متأسفانه شاهد این مسأله هستیم که اکثر بچه ها با سختگیری هایی که بر آن ها اعمال می شود از مشق و کتاب فرار می‌کنند و این مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش است که باید دانش آموزان را به خواندن کتاب تشویق کند تا در آینده شاهد جامعه ای باشیم که جوانانش بیش از هر چیز به کتابخوانی روی آورده اند.

گروه فرهنگی مشرق - مجید مظفری گفت: مطالعه کتاب جامعه را به فرزانگی می رساند و این مهم باید در جامعه بیشتر شود تا شاهد سعادت و فرزانگی جامعه مان باشیم. مجید مظفری:مطالعه کتاب جامعه را به فرزانگی می رساندمجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با صبا اظهار داشت: بیش از هر چیز به خواندن کتاب هایی مشغول هستم که مربوط به تخصصم می شوند و از نظر من هر کس در هر تخصصی نیاز به خواندن کتاب دارد.مظفری خاطرنشان کرد: کتاب می تواند نقش مهمی در زندگی افراد داشته باشد و جهانبینی آن ها را بالا ببرد و جامعه را دچار تمدن و آگاهی بالاتری کند. فرزانگی و سعادت یک جامعه به کتابخوانی و مطالعه بستگی دارد و جامعه ای که مطالعه داشته باشد به فرزانگی می رسد.

وی افزود: کتابخوانی در کشور ما باید بیش از این رایج شود و باید فرهنگی در جامعه ایجاد شود که همه مردم به کتابخوانی روی آورند. کتاب ذهنیت افراد را تغییر می دهد و کسانی که کتاب می خوانند نوع زندگی شان تغییر می کند. این تغییر حتی در شکل ظاهری افراد نیز دیده می شود و آن را در برخورد با اطرافیان و حتی لباس پوشیدنشان نیز می توان دید.

بازیگر فیلم سینمایی «وقتی همه خوابیم» در ادامه خاطرنشان کرد: باید زیربنای فرهنگی جوانانمان تغییر کند. بچه ها با رفتن به مدرسه با کتاب آشنا شده و خواندن را تجربه می کنند، ما نباید سختگیری هایی در درس خواندشان داشته باشیم که باعث شود از درس خواندن و در نتیجه از کتاب خواندن فراری باشند.

این بازیگر اظهار داشت: متأسفانه شاهد این مسأله هستیم که اکثر بچه ها با سختگیری هایی که بر آن ها اعمال می شود از مشق و کتاب فرار می‌کنند و این مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش است که باید دانش آموزان را به خواندن کتاب تشویق کند تا در آینده شاهد جامعه ای باشیم که جوانانش بیش از هر چیز به کتابخوانی روی آورده اند.

مظفری در ادامه با اشاره به شغل بازیگری که نیازمند مطالعه است گفت: تصمیم دارم دو نمایشنامه را روی صحنه ببرم و در حال حاضر مشغول خواندن نمایشنامه هستم و بیش از هر چیز به مطالعه نمایشنامه و کتابهای تاریخی علاقه دارم.

وی افزود: به خواندن کتاب های الکترونیکی علاقه ای ندارم و اصلاً نمی توانم این کتاب ها را مطالعه کنم. حتی زمانی که همکاران از من می خواهند فایل کامپیوتری یک فیلمنامه را بخوانم از آنها می خواهم که فیلمنامه را پرینت گرفته و به صورت مکتوب روی کاغذ به من تحویل دهند.

بازیگر فیلم سینمایی «تیغ و ابریشم» در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم برای ایجاد فرهنگ کتابخوانی زمانی گذاشته شود تا جوانان را به خواندن کتاب عادت داد. اگر این اتفاق رخ دهد مطمئناً جوانان به سمت خواندن کتابهای فرهنگی، علمی، تاریخی و غیره می روند و جامعه بیش از هر چیز به فرزانگی خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس