کد خبر 568082
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

مایکروسافت اعلام داشته با آپدیت Anniversary ویندوز 10، پشتیبانی از فونت (قلم)‌های WOFF 2.0 را به مرورگر جدید Edge اضافه می‌کند که به افزایش چشمگیر سرعت بارگذاری صفحات وب می‌انجامد.

 به گزارش مشرق، اگر از بیلد 14316 ویندوز 10 استفاده می‌کنید، مرورگر کامپیوتر شما هم اکنون از این قابلیت جدید پشتیبانی می‌کند. به عبارتی دیگر، کاربران عضو حلقه سریع از برنامه ویندوز اینسایدر، تنها کسانی هستند که در حال حاضر به این قابلیت دسرسی دارند اما با آپدیت Anniversary، همه کاربران ویندوز 10، پشتیبانی از فونت‌های WOFF 2.0 را دریافت می‌کنند.

احتمالاً اکنون می‌پرسید پشتیبانی از فونت WOFF 2.0 چیست، در حقیقت این یک استاندارد جدید است که امکان فشرده سازی فایل فونت‌های استفاده شده در صفحات وب را برای کاهش حجم صفحات و بارگذاری سریع‌تر آن‌ها، ممکن می‌کند. تقریباً نزدیک به 60 درصد وب سایت‌ها از فونت‌های سفارشی استفاده می‌کند و همین فونت‌ها، 5. 3 درصد زمان بارگذاری صفحات وب را به خود اختصاص می‌دهند.
 
با فشرده سازی حجم فونت‌ها (طبق برآورد مایکروسافت تا 30 درصد)، مرورگر Edge می‌تواند بهبود کارایی چشمگیری را در سرعت بارگذاری صفحات وب از خود نشان دهد. هم اکنون مرورگرهای موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم از WOFF 2.0 پشتیبانی می‌کنند و اپل نیز در آینده نزدیک آن را به مرورگر Safari اضافه می‌کند.
 
آپدیت Anniversary پیش رو عرضه می‌شود و بهبود‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به ویندوز 10 خواهد آورد. مرورگر Edge از قابلیت‌های ویندوز 10 است که بیشترین سود را از این آپدیت خواهد برد، در کنار بهبودهای متعدد، مایکروسافت قابلیت پشتیبانی از افزونه‌ها را به این مرورگر اضافه می‌کند.

منبع: شهر سخت‌افزار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس