کد خبر 566453
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

مدیر مسئول روزنامه پیروزی گفت: باید مشخص شود که وزارت ورزش و جوانان و حراست این وزارتخانه از دستبند زدن به مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس که زیر نظر وزارت ورزش کار می‌کنند اطلاع داشتند یا نه.

به گزارش مشرق،‌ محمدحسین انصاری‌فرد مدیر مسئول روزنامه پیروزی در خصوص زندان رفتن عباس انصاری‌فرد مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: باید بگویم چیزی که در این میان مهم است این است که در سال 80 و زمانی که عباس انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود قرار شد قرارداد مهدی مهدوی‌کیا با هامبورگ امضا شود و پول آن 25 تیر همان سال به حساب باشگاه پرسپولیس بیاید اما چند روز قبل از آن معاون فنی وقت سازمان تربیت بدنی نامه‌ای زد تا این پول به حساب شخص دیگری برود و 85 میلیون تومان که در سال 80 پول زیادی بود به حساب شخص دیگری رفت آن هم در حالی که عباس انصاری‌فرد چک‌های شخصی خودش را برای سفر پرسپولیس به دبی، سئول و ... خرج کرده بود.

به همین دلیل این هزینه‌ها به گردن خانواده ما افتاد به طوریکه من، عباس و حتی پدرم برای تهیه این پول‌ها زحمت زیادی کشیدیم. این مبلغ کلان در سال 80 خیلی سنگین بود به طوری که به کل خانواده ما آسیب زد اما به خاطر پرسپولیس صدای ما در نیامد و هنوز هم تاوان آن حرکت غیرورزشی برخی آقایان را پس می‌دهیم.

برادر مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در ادامه درباره عباس انصاری‌فرد و به زندان رفتن او هم اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران یک مدیرعامل به دلیل یک مسئله ساده کار را به جایی رسانده که به دست مدیرعامل اسبق دستبند بزنند و او را به زندان اوین ببرند. از دیروز که این خبر را شنیدم باورم نمی‌شود که این اتفاق رخ داده و این موضوع ساده باعث چنین فاجعه‌ای شده است. باید بگویم همه می‌دانند که قائم‌مقام اسبق باشگاه پرسپولیس برای ایجاد درآمد از کارهای اقتصادی شرکتی به اسم باشگاه در دبی ثبت کرد و بعدا مدعی شد هزینه‌هایی کرده که باشگاه باید آن را بپردازد. طبیعی است که در این حالت مدیرعامل وقت را می‌خواهند تا موضوع را تایید یا تکذیب کند اما ما خبردار شدیم که برادرم به زندان افتاده است.

انصاری‌فرد اظهار داشت: قطعا ما به قانون گردن می‌نهیم و هر کسی که تخلفی کرده باید مجازات شود اما آیا برادر من سوءاستفاده‌ای کرده یا مالی را به دست آورده است؟ در این پرونده هیچ منفعت مالی وجود ندارد اما یک مدیرعاملی که فوتبالی نیست و فضای فوتبال را درک نمی‌کند مدیرعامل اسبق را که زحمات زیادی کشیده به زندان می‌فرستد اما همین مدیر نمی‌داند که این کار چه آفتی برای ورزش و به خصوص فوتبال به حساب می‌آید. این آفتی است که مدیران غیرفوتبالی آن را درک نمی‌کنند. آنها براساس روابط وارد فضای فوتبال می‌شوند و همین مسائل این ضایعات را به بار می‌آورد.

مدیرمسئول روزنامه پیروزی ادامه داد: اگر عباس انصاری‌فرد خطایی کرده بود یا مالی به دست آورده بود بعد از این همه سال زندگی دارایی‌اش یک خانه 50 متری در جنوب شرق تهران نبود. من از  علی‌اکبر طاهری فقط یک درخواست دارم و آن اینکه افرادی که دراین باشگاه کار می‌کنند و حقوق می‌گیرند لیست حقوق‌شان منتشر شود تا همه بدانند که چه کسانی آنجا کار می‌کنند و چقدر حقوق می‌گیرند. درست نیست که با مدیری که اهل هیاهو نیست و جنجال نمی‌کند اینطور برخورد شود و سرش را ببرند. این مسائل از مرام پرسپولیس که ریشه آن مکتب شاهین است به دور است. مکتب شاهین براساس اخلاق، درس و فوتبال بود اما الان می‌بینیم که همه چیز برعکس شده و ضد اخلاق بودن و بی‌سوادی جلوتر از هر چیزی قرار دارد.

وی تصریح کرد: ما سال‌ها بدون اینکه یک ریال از باشگاه پرسپولیس در ادوار مختلف دریافت کنیم روزنامه پیروزی را به عنوان یک هوادار منتشر کردیم و در این سال‌ها حتی یکبار هم از هیچ مدیری درخواست کمک چه مالی و چه غیرمالی نداشتیم. البته باید بگوییم که حساسیت من بر این است که ما با طاهری تماس گرفتیم تا بدانیم اصل موضوع چیست و او به من گفت که به دلیل تناقض در اقرار عباس انصاری‌فرد راهی زندان شده و جالب اینجاست که وقتی ما به قاضی پرونده مراجعه کردیم او گفت که مسئولان باشگاه شکایت کرده‌اند و به شدت هم پیگیر آن بودند! برای من عجیب است که این جواب غیرواقعی را از مدیر باشگاه پرسپولیس شنیدم. ما باید از پرسپولیس و مدیرانش حمایت کنیم اما وقتی کسی واقعیت را نمی‌گوید این یک سم است که قابل قبول نیست.

انصاری‌فرد اظهار داشت: مگر چند نفر در فوتبال داریم که زندگی‌ خود را برای فوتبال گذاشتند؟ چند نفر داریم که در فوتبال دفتر و دستکی برای خود ندارند؟ ما احساس وظیفه می‌کنیم که نکند این کج‌روی‌ها در فوتبال باب شود. در این دو روز افراد سیاسی، ورزشی و حتی مردم عادی ما را در کوچه و خیابان می‌بینند و از ما می‌پرسند که داستان چیست؟ اگر مشکلی نیست پس چرا شما ساکت نشسته‌اید؟ همه می‌دانند که ما سه برادر چطور زندگی کردیم اما آیا اگر هواداران از همه چیز مطلع شوند چه حسی نسبت به تیم محبوب‌شان پیدا می‌کنند؟

برادر مدیرعامل اسبق پرسپولیس ادامه داد: اگر یک نفر از مدیران فعلی یا قبلی ادعا کرد که ما در روزنامه پیروزی درخواست یا مطالبه‌ای مالی و غیرمالی داشته‌ایم بگویند حتی خود طاهری هم می‌تواند در این باره صحبت کند که آیا ما درخواستی داشته‌ایم یا نه. ما حتی برای همراهی خبرنگارانمان هم هیچ حرفی به مدیران باشگاه نزدیم و توقع ما این است که مدیران هم صادقانه کار کنند. ما توقع داریم سلامت گفتاری را ببینیم حتی به خود طاهری هم گفتم که هنوز در شوک هستم. امیدوارم کسانی که ادعای سلامت و پاک‌دستی دارند لطف کنند و لیست پرداختی‌های افرادی که در باشگاه کار می‌کنند را منتشر کنند البته باید ب گویم من محمود گودرزی وزیر ورزش و حراست وزارت ورزش را هم در این باره مسئول می‌دانم چراکه باشگاه پرسپولیس زیرنظر وزارت ورزش کار می‌کند و وقتی آقایان مدعی هستند که همه چیز را می‌دانند باید مشخص شود که آیا از این موضوع هم مطلع هستند یا نه. آیا طاهری اجازه داشته بدون هماهنگی وزارت ورزش مدیر اسبق باشگاه را زندانی کند؟

وی افزود: اگر با هماهنگی وزارت ورزش این اتفاق رخ داده که واویلا و اگر هم بدون هماهنگی وزارت ورزش بوده باید گفت که فاجعه بدتری رخ داده است چراکه هر کسی در ورزش ساز خودش را می‌زند. ما خانواده جنجالی نیستیم و می‌دانیم که پرسپولیس در چه شرایط حساسی است حتی به طاهری هم گفتم که الان پرسپولیس باید در آرامش باشد و نباید تنش و حاشیه درست کرد اما می‌توانم بگویم که برخورد ظالمانه‌ای با برادرم صورت گرفت و او را به زندان بردم. متاسفم که در این شرایط حساس این اتفاق رخ داده اما باز هم وظیفه ما حمایت از پرسپولیس است چراکه همه ما برای شادی دل هواداران کار می‌کنیم اما سکوت درباره این ماجرا هم به ضرر پرسپولیس هم به ضرر هواداران است چراکه آنها باید بدانند در باشگاه چه می‌گذرد.

مدیرمسئول روزنامه پیروزی در ادامه گفت: اگر هر کس دیگری هم جز عباس انصاری‌فرد این مشکل برایش پیش می‌آمد ما وظیفه داشتیم حمایت کنیم همانطور که پیش از این از احمدرضا عابدزاده، مهدی مهدوی‌کیا، هادی نوروزی و ... حمایت کردیم. شاید اگر عباس برادر من نبود می‌توانستم وسیع‌تر حمایت کنم اما صحبت من این است که هرچقدر لاپوشانی کنند مسائل درست نمی‌شود. به هر حال رسانه کارش روشنگری است و همه ما باید در مقابل مردم جوابگو باشیم و مردم بدانند که در تیم محبوب‌شان چه می‌گذرد. امیدوارم که همه چیز به خوشی به پایان برساند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس