دومین پروژه «انتقال فرهنگ و تجربیات دفاع‌مقدس» به دانشجویان از روز یکشنبه پنجم تا 12 اردیبهشت‌ ماه با سخنرانی سرلشکر دکتر محسن رضایی و دریابان علی شمخانی در دافوس سپاه کلید خورد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در مراسم افتتاحیه پروژه «انتقال فرهنگ و تجربیات دفاع‌مقدس» در مناطق عملیاتی جنوب کشور برگزار و طی این دوره 80 تن از دانشجویان دافوس شامل 26 نفر دانشجویان هوایی، 10 نفر از دانشجویان دریایی، و 44 تن از دانشجویان مردم پایه و زمینی به همراه 10 تن از استادان در قالب چهار گروه زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی حضور داتشند.

دکتر حسین اردستانی، مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدسدر رابطه با این که «چرا این پروژه از سال گذشته و پس از گذشت 26 سال از پایان جنگ تحمیلی آغاز شد و چرا اکنون تا این اندازه جدی تر شده است؟» توضیح داد: «پس از پایان جنگ‌تحمیلی یکی از مهمترین دغدغه‌های مطرح در میان فرماندهان سپاه پاسداران، این بود که «سپاه آینده» چگونه باید باشد و آینده سپاه چه خواهد شد.

این اقدام باید از همان زمان باید انجام می شد و نباید به زمان دیگری موکول می‌گردید. در این راستا جلسات متعددی برگزار شد اما مباحث و درگیری‌های سیاسی به خصوص پس از سال 76 تفکر در خصوص آینده سپاه را کمرنگ کرده بود و موضوع اصلی که چگونگی شکل دادن به سپاه آینده بود گم شد. رفتن محسن رضایی از فرماندهی کل سپاه به عرصه سیاسی کشور نیز مزید بر علت شده و تا مدت‌ها بحث از آینده سپاه و بهره گیری فرماندهان جدید سپاه از تجربیات فرماندهان قدیم چندان مطرح نشد.

بازگشت محسن رضایی به کسوت پاسداری، و عزم جدی وی برای انتقال تجارب دوران دفاع مقدس به فرماندهان جدید سپاه و تشویق مقام معظم رهبری، پروژه انتقال تجارب را به صورت جدی از سال گذشته کلید زد.»

اردستانی با ستودن این اقدام دکتر رضایی، «اتصال گذشته به آینده» و «انتقال تجربیات نوع فرماندهی در دوران دفاع مقدس» را مهمترین کاری خواند که دکتر رضایی در این پروژه دنبال می‌کند. به نظر وی کسانی که در آینده مدیران و فرماندهان سپاه را تشکیل خواهند داد، ضرورت دارد فرهنگ دفاع‌مقدس را که عامل پیروزی ایران در جنگ بوده یاد گرفته و تجربیات فرماندهان را که در میدان عملی امتحان پس داده اند را فرا گیرند و به نسل های بعدی سپاه نیز آموزش دهند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس