کد خبر 564825
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

ارتش لیبی از پایان عملیات آزادسازی «بنغازی» خبر داد و گفت که بزودی آزادسازی کامل آن را اعلام می‌کند.

 به گزارش مشرق، «خلیفه العبیدی» مدیر دفتر اطلاع رسانی فرماندهی کل ارتش لیبی گفت، آزادسازی کامل «بنغازی» را در ساعات آینده اعلام خواهند کرد.

به گزارش وبگاه خبری «المصری الیوم»، العبیدی چهارشنبه (دیروز) با بیان اینکه عملیات آزادسازی بنغازی به پایان رسیده است، اعلام کرد: قضیه شهر بنغازی را یکسره کردیم و نیروهای ارتش با بقیه تروریست‌های داعش و تشکیلات مسلح وابسته به آن در برخی از مناطق در حال نبرد هستند.

وی با اشاره به کنترل این شهر در ساعات آینده افزود، آزادسازی این شهر بعد از پاکسازی مین‌ها و بمب‌های کاشته شده، اعلام خواهد شد.

مدیر دفتر اطلاع رسانی فرماندهی کل ارتش لیبی همچنین تأکید کرد که نیروهای ارتش برای دومین عملیات «القرضابیه» در آمادگی کامل به سر می‌برند.

این مسئول نظامی گفت، ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی بر آمادگی نیروهای ارتش و عملیات آزادسازی شهر «سرت» نظارت دارد.

منابع آگاه لیبی چهارشنبه (دیروز) اعلام کردند ژنرال خلیفه حفتر، در دیدار با فرماندهان ارتش این کشور، طرح حمله به مرکز داعش در سرت را بررسی کرده و در روزهای آینده این عملیات کلید خواهد خورد.

پس از گذشت ساعاتی از انتشار این خبر، منابع آگاه در ارتش لیبی از شروع عملیات زمینی و هوایی نیروهای ارتش این کشور برای آزادسازی شهر «سرت» از اشغال داعش خبر دادند(جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر، یک منبع محلی در شهر سرت به پایگاه خبری «ارم نیوز» گزارش داد که عناصر تروریستی داعش در سطح شهر حضور دارند و از خروج خانواده‌ها و افراد به هر دلیلی که باشد، ممانعت می‌کنند.

این منبع افزود: عناصر داعش بسیاری از خانواده‌ها را بعد از آنکه به سمت غرب و جنوب شرقی حرکت کرده بودند و قصد خروج از سرت را داشته‌اند، دوباره به خانه‌هایشان برگردانده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس