اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ طی سال های اخیر همواره یکی از تیم های مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان بوده اند، ولی آخرین رویارویی آنها در این مسابقات به بیش از 40 سال قبل برمی گردد.

سومین نیمه نهایی پیاپی برای پپ و باز هم یک حریف اسپانیایی

به گزارش مشرق، شاگردان دیگو سیمئونه  برای دومین بار طی 3 سال گذشته به مرحله نیمه نهایی مسابقات پای می گذارند، ولی این پنجمین نیمه نهایی پیاپی بایرنی ها در این مرحله به شمار می رود.

این دیدار در واقع یادآور خاطرات خوشی هم برای بایرن مونیخ خواهد بود، چون آنها اولین جام قهرمانی شان در اروپا را در سال 1974 با پیروی در مقابل همین اتلتیکو به دست آورده و بعدها 4 بار دیگر تکرار کردند. آنها در فینال تکراری آن دوره از مسابقات توانستند نماینده مادرید را شکست داده و برای اولین بار قهرمان اروپا شوند؛ این تنها باری بود که مسابقات قهرمانی جام باشگاه های اروپا به این شکل برگزار شد.

دو تیم تا به امروز تنها 2 بار و در همان سال 1974 مقابل هم قرار گرفته اند. در بازی رفت، که اولین فینال اروپایی دو تیم هم تلقی می شد، اتلتیکو مادرید تنها چند ثانیه تا رسیدن به جام در ورزشگاه هیسل بروکسل فاصله داشت، ولی هانس گئورگ شوارتزنبک در دقیقه 120، گل تساوی بخش بازی را به ثمر رساند.

دو روز بعد، دو تیم دوباره مقابل هم قرار گرفتند که این بار آلمانی ها با 4 گل از اولی هوینس و گرد مولر، به پیروزی دست یافتند. این اولین فینال از 3 فینال به یادماندنی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا بود.

سومین نیمه نهایی پیاپی برای پپ و باز هم یک حریف اسپانیایی

برای بایرن بازیکنانی چون مایر، بکن باوئر، برایتنر، زوبل، مولر و هوینس بازی می کردند و بازیکنانی مثل رینا، ملو، آراگونس، ایرورتا و اوفارته برای اتلتیکو مادرید به میدان رفتند.

این پنجمین حضور اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به شمار می رود. آنها 2 برد و 2 باخت در کارنامه خود می بینند. این تیم قدیمی اسپانیایی در سال های 2014 و 1974 برابر چلسی و سلتیک پیروز شده و در سال های 1970 و 1960 برابر آژاکس آمستردام و رئال مادرید شکست خورده است.

بایرن مونیخ طی دو سال گذشته هر دو بار برابر تیم های اسپانیایی و در همین مرحله نیمه نهایی شکست خورده و از دور رقابت ها کنار رفته است. آنها در سال 2014 با مجموع صفر به 5 و سال گذشته با مجموع 3 به 5، بازنده بوده اند. بایرن از مجموع 12 سفر اخیرش به اسپانیا، تنها 2 پیروزی به دست آورده و 8 بار بازنده بوده است. آنها مجموعا 23 بار در اسپانیا به میدان رفته اند که 6 برد، 5 تساوی و 12 شکست برایشان به ثبت رسیده است. مجموع آمار آنها برابر تیم های اسپانیایی در داخل و خارج از اسپانیا البته بهتر است و طی 49 بازی، خبر از 23 پیروزی، 12 تساوی و 14 شکست می دهد.

مربیان دو تیم

دیگو سیمئونه و پپ گواردیولا در دوران فوتبال شان، رقبایی همیشگی به شمار می رفتند. آنها زمانی که پپ در بارسلونا و دیگو در سویا و اتلتیکو حضور داشت، ده بار مقابل هم قرار گرفته بودند. پپ 4 و دیگو 3 پیروزی کسب کرده بودند. البته در بازی فینال کوپا دل ری در سال 1996، این سیمئونه بود که بهتر عمل کرد و در قهرمانی وقت اضافه تیمش، نقش بسزایی ایفا کرد. او همچنین در دیدار دوستانه تیم های ملی آرژانتین و اسپانیا در سویل در 19 نوامبر 1999، یکی از بازیکنان تاثیرگذار در پیروزی 2 بر صفر آلبی سلسته بود.

در قامت مربی، این دو نفر تنها یک بار در 12 می 2013 رودرروی هم قرار گرفته اند که پپ موفق شد در چارچوب بازی ها لالیگا، با بارسلونا 2 بر یک در ویسنته کالدرون به پیروزی برسد. گواردیولا در دوران فوتبالش، 22 بار برابر روخی بلانکوها قرار گرفت که حاصل آن 13 پیروزی، 5 تساوی و 4 شکست بوده است. در قامت سرمربی البته آمار پپ بهتر بوده و او به همراه بارسلونا، هشت پیروزی و دو شکست نصیبش شده است.

سومین نیمه نهایی پیاپی برای پپ و باز هم یک حریف اسپانیایی

ترکیب های احتمالی و آمار و ارقام این فصل دو تیم

انتظار می رود با توجه به بازی های گذشته و تاکتیک های مدنظر پپ گواردیولا و دیگو سیمئونه، دو تیم اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ با ترکیب های احتمالی زیر رودرروی هم قرار گیرند:

سومین نیمه نهایی پیاپی برای پپ و باز هم یک حریف اسپانیایی

سومین نیمه نهایی پیاپی برای پپ و باز هم یک حریف اسپانیایی

مهم ترین آمار و ارقام ثبت شده از سوی دو تیم طی فصل جاری رقابت های لیگ قهرمانان به شرح زیر است:

سومین نیمه نهایی پیاپی برای پپ و باز هم یک حریف اسپانیایی

اتلتیکو مادرید

*میگوئل آنخل مویا از اتلتیکو و خوان برنات از بایرن در سال 2012 در والنسیا هم بازی بوده اند. همچنین تیاگو و روبن هم در سال 2005، در چلسی کنار هم بازی کرده اند.

*فرناندو تورس بعد از یک بازی محرومیت، می تواند فردا به میدان رود.

*اتلتیکو مادرید موفق شده 5 بازی اخیرش در لالیگا را با پیروزی پشت سربگذارد که آخرین آنها برد خانگی یک بر صفرشان برابر مالاگا بود.

*فرناندو تورس که در هر 5 مسابقه تیمش قبل از رویارویی با مالاگا، گل زده بود، شنبه نتوانست گلی به ثمر برساند.

*جان اوبلاک 22 بار طی این فصل کلین شیت کرده که بیشتر از هر بازیکنی در تاریخ باشگاه اتلتیکو مادرید است. آمار او حتی از 20 کلین شبت دخیا طی سال های 2013 و 2014، بهتر بوده است.

*آنتوآن گریزمان موفق شده در طی این فصل و در تمام رقابت ها، 29 گل به ثمر برساند و در شرایط آرمانی به سرمی برد.

سومین نیمه نهایی پیاپی برای پپ و باز هم یک حریف اسپانیایی

بایرن مونیخ

*بایرن مونیخ موفق شده 9 دیدار از 10 بازی اخیرش را با پیروزی پشت سربگذارد که آخرین آنها برد 2 بر صفرشان برابر هرتا برلین بود.

*توماس مولر موفق شد 2 بار در نیمه نهایی جام حذفی آلمان برابر وردربرمن گلزنی کرده و تیمش را به فینال مقابل دورتموند رهنمون کند. گل اول او برابر برمن به منزله 150 امین گل اش برای باشگاه تلقی می شود.

*رابرت لواندوفسکی توانست بعد از 6 بازی ناکامی در گلزنی، دو گل در برد 3 بر صفر تیمش مقابل شالکه به ثمر برساند. او در مجموع بازی هایش برای باشگاه و تیم ملی در فصل جاری، 53 بار گلزنی کرده است.

سومین نیمه نهایی پیاپی برای پپ و باز هم یک حریف اسپانیایی

تحلیل و پیش بینی

خط دفاع مستحکم اتلتیکو مادرید یکی از مهم ترین عوامل توفیق شاگردان سیمئونه در پشت سر گذاشتن بارسلونا در مرحله قبل رقابت ها بود و به نظر می رسد آنها فردا مقابل قهرمان آلمان هم شب طولانی و سختی پیش رو داشته باشند. این مساله با توجه به غیبت دیگو گودین می تواند نمود بیشتری برای سرمربی خوش فکر و کاریزماتیک آرژانتینی داشته باشد.

از سوی دیگر، غول باواریایی اکنون به عنوان جدی ترین بخت قهرمانی اروپا شناخته می شود و امیدوار است بتواند از غیبت مدافع اروگوئه ای، بهترین بهره را ببرد. اگر چه آمار رویارویی های گواردیولا با اتلتیکو مادرید بسیار درخشان است، اما او طی دو سال گذشته، هر بار در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیمی از اسپانیا شکست خورده است. هر دو شکست به عنوان ضعیف ترین بازی ها و نتایج دوران حضور 3 ساله پپ در آلیانتس آره نا تلقی می شود و اکنون او در واقع در آخرین روزهای حضورش روی نیمکت بایرن مونیخ فرصت دارد سال های گذشته را جبران مافات کرده و با عبور از خان سختی به نام دیگو سیمئونه، با خاطره ای خوش مونیخ را به مقصد منچسترسیتی ترک گوید.

پیش بینی ها حاکی از آن است که نفراتی چون رابرت لواندوفسکی، آنتوان گریزمان، داگلاس کوستا و توماس مولر در تعیین نتیجه بازی، تاثیر گذار خواهند بود. از بین پیش بینی کنندگان نتیجه بازی، 43 درصد رای به برد بایرن، 40 درصد رای به برد اتلتیکو و 17 درصد رای به تساوی مسابقه داده اند. بیشترین نتایج پیش بینی شده برای این مسابقه یک به 3 و صفر به دو به سود بایرن و 2 بر صفر به نفع اتلتیکو مادرید بوده است.

اکنون باید به انتظار بنشینیم و ببینیم در سومین نیمه نهایی پیاپی پپ گواردیولا در لیگ قهرمانان به همراه بایرن مونیخ او می تواند از پس تیمی از زادگاهش برآید یا به سان سال های گذشته، حضور در بین 4 تیم برتر اروپا بزرگترین دستاورد این مربی پرافتخار در قامت سرمربی تیم فوتبال بایرن مونیخ خواهد بود.

سومین نیمه نهایی پیاپی برای پپ و باز هم یک حریف اسپانیایی
منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس