کد خبر 563465
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصریح كرد: دولت تركیه با جنگجویان و تبهكاران خارجی ارتباط دارد.

به گزارش مشرق، پوتین روز دوشنبه در نشستی با حضور طرفداران خود از جنبشی به نام «جبهه مردمی روسیه» در شهر «یوشكار اولا» پایتخت جمهوری «ماری ال» در منطقه ولگای روسیه گفت: دولت تركیه تاكنون نتوانسته است از عهده سیل تبهكاران از كشورهای همسایه برآید.

وی افزود: روابط روسیه با تركیه دچار وضعیتی شده كه همه از آن اطلاع دارند و در بروز این وضعیت هیچ تقصیری نداشته ایم.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود به بحث گردشگری اشاره كرد و درباره علت ممنوعیت سفر اتباع روسیه به تركیه گفت: متاسفانه دولت تركیه نمی تواند از عهده سیل جنگجویان از گروه های تبهكاری كشورهای همسایه برآید زیرا كه خود آنكارا با این جنگجویان در ارتباط است.

وی همچنین درمیان كشورهایی كه گردشگران روس به رغم علاقه نمی توانند سفر كنند به مصر اشاره كرد و افزود: دولت مصر اقدامات زیادی را برای تامین امنیت این كشور باید به كار گیرد.

روابط روسیه با تركیه ماه نوامبر سال گذشته (آذرماه) در پی حمله ارتش تركیه به جت جنگنده روسیه بر فراز سوریه و سقوط این جنگنده و كشته شدن خلبان آن به شدت تیره شده است.

بر اثر این رویداد، روسیه از اول ماه ژانویه سال جاری تحریم هایی در زمینه های تجاری، گردشگری و آموزشی علیه تركیه به مورد اجرا گذاشته است.

بخش عمده این تحریم ها مربوط به منع واردات اقلامی از محصولات كشاورزی و مواد غذایی از تركیه و سفر گردشگران روس به این كشور است كه میلیاردها دلار به اقتصاد تركیه زیان وارد كرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    نه اینکه خودت با القاعده ارتباط نداری و هر روز به مسکو دعوتشون نمیکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس