فرمانده نيروي دريايي ارتش، از برنامه‌ريزي اين نيرو براي حضور هر چه بيشتر در آب‌هاي آزاد و بين‌المللي خبر داد.

به گزارش دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، امير دريار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش صبح امروز در اولين همايش نيروي دريايي راهبردي كه در دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري مبني بر اهميت دادن به مقوله دريا اظهار داشت: در اواسط سال 86 با آماده‌سازي طرحي براي ارتقاء هر چه بيشتر نيروي دريايي تمامي توانمندي‌ها و امكانات نيرو و راه‌هاي رسيدن به نقطه مطلوب را بررسي كرديم و در اواخر سال 86 بود كه رهبر انقلاب فرمودند اينها به اندازه يك اقيانوس كار است و بايد با تلاش زياد و بدون خستگي به انجام آنها پرداخت تا به نتيجه رسيد.

سياري با اشاره به طرح ولايت مبتني بر ارتقاء هر چه بيشتر نيروي دريايي ارتش گفت: برنامه‌ريزي براي احداث زيرساخت‌ها، عمردهي انقلابي به تجهيزات و نوسازي تجهيزات مورد نظر، از جمله اهداف مهم اين طرح است كه در سال 87 به تصويب فرمانده معظم كل قوا رسيد.

وي همچنين با اشاره به تدبير مقام معظم رهبري مبني بر اينكه نيروي دريايي ارتش را يك نيروي راهبردي معرفي كردند، افزود: اين مطلب نشان داد كه ما يك افق وسيع‌تري پيش رو داريم كه نشان‌دهنده عمق بينش رهبر معظم انقلاب بوده است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: با تمام توان طرح ولايت را ادامه مي‌دهيم و اميدواريم در سال آينده تجهيزات بهتر و بيشتري براي حضور در آب‌هاي آزاد داشته باشيم.

سياري با اشاره به اهميت به مقوله درياها خاطرنشان كرد: كشور ما علي‌رغم داشتن تمام مؤلفه‌هاي لازم در اين زمينه اما در طول ساليان سال پيشرفتي در اين خصوص نداشته كه رهبر معظم انقلاب دليل اين امر را بي‌لياقتي حاكمان دانستند.

وي با بيان اينكه نظر رهبري نزديك شدن و استفاده هر چه بيشتر از درياها است، گفت: براي اين كار نيازمند يك دولت درياگرا هستيم كه بتوانيم انگشت اشاره رهبري را به منظور پيشرفت كشور دنبال كنيم.

وي با بيان اينكه امروز مهمترين شهرهاي دنيا در كنار درياها هستند، تصريح كرد: بيش از 90 درصد تجارت در جهان و نيز منابع انرژي و قضايي از دريا است كه متأسفانه ما از اين موضوعات غفلت كرده بوديم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص حضور در آب‌هاي آزاد و بين‌المللي، خاطر نشان كرد: اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هاي بيشتر بتوانيم حضور بيشتري در آب‌هاي بين‌المللي و آزاد داشته باشيم.

اولين همايش نيروي دريايي راهبردي با حضور مقامات عاليرتبه كشوري و لشكري از جمله سرلشكر رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي، اميردريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش و جمعي از فرماندهان و كاركنان نيروهاي سه گانه ارتش هم اكنون در دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش (دافوس) در حال برگزاري است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    تبلیغات هم تا یه حدی مناسبه. لازم نیست برای هر کار کوچیکی مصاحبه کنیم و به مردم تبریک بگیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس