کد خبر 561188
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

وزارت بهداشت و درمان از ایجاد 2 هزار و 800 پایگاه خدمات دندانپزشکی در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق،  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در بازدید از کاروان نوآوران سلامت در منطقه جمکران قم گفت: 3 هزار میلیارد تومان در سال های اخیر به صورت وقف، هبه و کمک نقدی از سوی خیران برای مجموعه درمانی کشور جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر در کشور و پس از طرح تحول سلامت به ازای هر سه هزار نفر یک نفر مراقب سلامت تعیین شده است ، گفت: این مراقبان، وظیفه تشکیل پرونده پزشکی و ثبت علایم بیماری ها را برای همه قشرهای مردم به عهده دارند.

دکتر قاضی زاده هاشمی با اظهار نگرانی نسبت به کمبود خدمات درمانی و پزشکی در کشور گفت: وجود واحدهای سیاری مثل نوآوران سلامت که به حاشیه نشینان و افراد بی بضاعت خدمات درمانی ارائه می کنند ، کمک خوبی برای مجموعه درمانی و بهداشتی کشور است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر بالا بودن هزینه های بهداشت و درمان دهان و دندان گفت: هزینه های دندان پزشکی در کل کشور یک مشکل جدی است و دلیل عمده آن ، نبود زیرساخت های مناسب از پنجاه سال گذشته تا کنون در بخش دولتی است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، با اعلام اینکه در زمان حاضر 80 درصد از خدمات درمانی در بیمارستان ها و مجموعه های دولتی صورت می گیرد گفت: این رقم در مراکز دندانپزشکی تنها 7 درصد است و 93 درصد از خدمات دندان پزشکی در بخش خصوصی صورت می گیرد که این یعنی مردم باید یا درد دندان را تحمل کنند و یا از بخش خصوصی خدمات دریافت کنند.

وی راه حل پیش رو را افزایش خدمات دندان پزشکی در بخش دولتی دانست و گفت: وزارت بهداشت قصد دارد 2 هزار و 800 پایگاه خدمات دندانپزشکی در کشور ایجاد کند که اگر بتوانیم در این زمینه توفیق کسب کنیم ظرفیت خدمات دولتی در بخش دندانپزشکی به 25 درصد ارتقا خواهد یافت و این خود کمک قابل توجهی به کاهش هزینه های درمان خواهد شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین مشکل پسماند در کشور را یک مشکل سراسری عنوان کرد و گفت: این مسئله در حوزه وظایف شهرداری ها و ادارات کل محیط زیست است و وزرات بهداشت و درمان خود در این زمینه یک مطالبه گر است و ما خود نسبت به این موضوع اعتراض داریم.
وی تاکید کرد: وظیفه وزارت بهداشت و درمان ساخت دستگاه زباله سوز و راه اندازی سامانه حمل و نقل زباله ها نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس