کد خبر 560888
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

رهبر جریان صدر عراق در پی بروز تنش ها در عرصه سیاسی عراق در سخنانی از سازمان کشورهای اسلامی و سازمان ملل درخواست کرد که به منظور اصلاح روند سیاسی عراق در این کشور مداخله کنند.

 به گزارش مشرق به نقل از المسله، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر طی سخنانی از نمایندگان «الوطنیین الاخیار» درخواست کرد که از تحصن داخل پارلمان خارج شوند و در بازی های سیاسی قرار نگیرند.

بر اساس این گزارش مقتدی صدر همچنین خطاب به اعضاء فراکسیون «الاحرار» اعلام کرد که فعالیت های این فراکسیون در هنگام برگزاری جلسه رأی گیری برای کابینه وزرا موسوم به کابینه «تکنوکرات مستقل» به حالت تعلیق درآید.

رهبر جریان صدر در ادامه سخنان خود گفت: مصلحت این است که انقلاب مردمی عراق و بهار عراقی، عربی و اسلامی خوش نام باقی بماند.

وی همچنین از تظاهرات کنندگان درخواست کرد که حتی با سر دادن شعار نیز به سفارت خانه ها حمله نکنند و از سازمان همکاری اسلامی و همچنین سازمان ملل خواست که برای خارج کردن مردم عراق از سختی ها و اصلاح روند سیاسی در عراق مداخله کنند و در صورت نیاز انتخابات زودهنگام برگزار کنند.

مقتدی صدر در پایان از نمایندگان بابت تلاش هایی که در راستای انجام وظایفشان داشته اند، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است بحران پارلمانی در عراق که از قریب به یک هفته با تحصن برخی نمایندگان شروع شده است همچنان ادامه دارد؛ تا جایی که روز سه شنبه سلیم الجبوری که نمایندگان متحصن وی را به عنوان رئیس پارلمان قبول ندارند از تعلیق جلسات پارلمان تا اطلاع ثانوی خبر داد و اعلام کرد: به موجب اختیارات قانون اساسی و بر اساس وظیفه ام به عنوان رئیس مجلس عراق و به منظور حفظ وجهه مجلس و برای اینکه مجلس به عرصه ای برای نزاع و درگیری، مشاجره و درگیری فیزیکی تبدیل نشود جلسات و کارهای پارلمان را تا اطلاع ثانوی تعلیق می کنم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس