کد خبر 558648
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۷

شهردار لندن باراک اوباما،‌ رئیس جمهور آمریکا، را به دلیل حمایت وی از ادامه عضویت انگلستان در اتحادیه اروپا به ریاکاری متهم می کند.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری بی بی سی، بوریس جانسون شهردار شهر لندن و از حامیان کمپین «خروج انگلستان از اتحادیه اروپا» در گفتگو با این خبرگزاری انگلیسی زبان گفت که تاریخ آمریکا به روشنی نشان می دهد که مردم این کشور بهیچوجه حاضر نیستند آنگونه که انگلستان با عضویت خود در اتحادیه اروپا انجام داد، در حق حاکمیت کشورشان با کشورهای دیگر سهیم شوند. از اینرو، هرگونه توصیه ای از سوی آمریکاییان به انگلیس برای ادامه عضویت در اتحادیه اروپا،‌ رفتاری ریاکارانه خواهد بود.   
 
این در حالیست که پیش بینی می شود رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار هفته آینده خود از انگلستان،‌ حمایت خود را از ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا مجدداً اعلام نماید.
 
در همین راستا، کاخ سفید اعلام کرد با آنکه باراک اوباما آماده ارائه نظرات خود در خصوص عضویت انگلستان در اتحادیه اروپاست، اما همچنان بر حق مردم انگلیس برای تصمیم گیری در مورد خروج یا عدم خروج از این اتحادیه مصرانه تأکید می کند.
 
جرج آزبرن، وزیر اول انگلستان،‌ نیز طی یک گفتگو در واشنگتن گفت که موافقت دولتهای خارجی و نهادهای بین المللی همچون صندوق بین المللی پول و ناتو با ادامه عضویت انگلستان در اتحادیه اروپا یک «دیدگاه سخت و افراطی» است.
 
گفتنی است که حمایت اوباما از عضویت انگلستان در اتحادیه اروپا می تواند سبب تقویت تلاشهایی شود که از سوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان و با هدف ترغیب رأی دهندگان به ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا در جریان است. قرار است تصمیم گیری در خصوص ادامه عضویت یا خروج انگلستان از اتحادیه اروپا طی یک همه پرسی در روز بیست و سوم ژوئن انجام گیرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس