کد خبر 558522
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶

رهبر کاتولیک های جهان در بازگشت از یک اردوگاه مهاجران در یونان، دوازده مهاجر سوری را همراه خود به واتیکان آورد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری بی بی سی، این پناهجویان سه خانواده مسلمان سوری با شش فرزند بودند که در جریان جنگ سوریه خانه هایشان مورد اصابت بمب قرار گرفته بود. واتیکان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هدف پاپ فرانسیس از این اقدام،‌ «یک خوشامدگویی نمادین» به پناهجویان بوده است.

گفته می شود که در پی توافق ماه گذشته میان اتحادیه اروپا و ترکیه برای حل بحران مهاجران، هم اکنون هزاران نفر از مهاجران سوری در جزیره ای در کشور یونان با نام لسبوس سرگردان هستند.

به موجب توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه،‌ مهاجرانی که پس از تاریخ بیستم مارس به طور غیرقانونی از ترکیه وارد خاک یونان شده اند، به کشور مبدأ بازگردانده می شوند مگر در مواردیکه با درخواست پناهندگی آنان موافقت شده باشد. در واقع به ازای هر مهاجر سوری که به خاک ترکیه بازگردانده می شود،‌ اتحادیه اروپا یک مهاجر سوری دیگر را به طور مستقیم از ترکیه خواهد پذیرفت.

گفتنی است که در حال حاضر حدود سه هزار نفر در اردوگاهی در جزیره لسبوس نگهداری می شوند. برخی از این مهاجران در جریان سفر پاپ به این جزیره با حضور در خیابانها و حمل بنرهایی از پاپ درخواست کمک کردند.

پاپ فرانسیس در سخنرانی خود گفت که قصد دارد توجه جهانیان را به این بحران وخیم انسانی جلب نماید. واتیکان این دیدار پاپ از اردوگاه مهاجران را اقدامی کاملاً بشردوستانه و مذهبی و بدور از هرگونه انتقادی نسبت به روند بازگرداندن مهاجران به کشور مبدأ خواند.

شایان ذکر است که به دنبال بسته شدن مرزها و انعقاد توافقنامه میان اتحادیه اروپا و ترکیه،‌ از ورود مهاجران به یونان به طور قابل ملاحظه ای کاسته شده است. سازمان بین المللی مهاجران اعلام کرد که در یک هفته منتهی به سیزدهم آوریل، شمار مهاجران وارده شده به خاک یونان ۷۶ درصد کمتر از یک هفته پیش از آن بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس