کد خبر 558340
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

مقامات دفاعی هند روز شنبه اعلام كردند ،هند و فرانسه بعد از یكسال گفت وگو برای خرید 36 فروند جنگنده رافائل به قیمت حدود 9 میلیارد دلار به توافق رسیدند.

به گزارش مشرق، فرانسه پیش از این ،قیمت 36 فروند جنگنده رافائل با سیستم های جنگی كامل را 12 میلیارد دلار تعیین كرده بود كه هند بعد از گفت وگوهای طولانی این مبلغ را به 9 میلیارد دلار كاهش داد.

مقامات دولتی با بیان اینكه این توافقنامه در 2 هفته آینده امضا می شود اعلام كردند هند در 18 ماه آینده نخستین گروه از جنگنده های رافائل را دریافت می كند.

توافقنامه خرید 36 فروند رافائل در سفر بهمن ماه سال گذشته «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه به دهلی نو امضا شد ولی قرار شد گفت وگوها برای توافق مالی بین 2 كشور ادامه یابد.
جنگنده های «رافائل» در شركت فرانسوی «داسالت» تولید می شود.

نیروی هوایی هند بر نوسازی ناوگان هوایی خود برای مقابله با توانایی های پاكستان و چین تاكید كرده است.

«مانوهر پریكار»، وزیر دفاع هند پیش تر در گفت وگویی اظهار كرد «اولاند» رئیس جمهوری فرانسه یك مذاكره كننده سرسخت است و به زمان بیشتری برای اطمینان از یك توافق خوب نیاز است .

منابع دولتی هند اعلام كردند شركت فرانسوی «داسالت» و دیگر شركت های این كشور به جای تولید رافائل در هند باید برای توسعه توانایی های رادر گریز و دیگر تكنولوژی های راداری در هند 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری كنند.

پیش از این فرانسه با سرمایه گذاری جبرانی 30 درصدی برای توسعه توانایی های نظامی هند توافق كرده بود اما هند خواستار سرمایه گذاری 50 درصدی فرانسه بود. اكنون فرانسه با سرمایه گذاری 50 درصدی موافقت كرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس