در پی اعلام واگذاری دو جزیره مصری به دربار آل سعود از سوی عبدالفتاح السیسی رئیس جهمور مصر، خیابانهای شهر قاهره پایتخت مصر به صحنه اعتراضات گسترده شهروندان مصری به این اقدام دولت تبدیل شده است.

گروه بین الملل مشرق- در پی اعلام واگذاری دو جزیره مصری به دربار آل سعود از سوی عبدالفتاح السیسی رئیس جهمور مصر، خیابانهای شهر قاهره پایتخت مصر به صحنه اعتراضات گسترده شهروندان مصری به این اقدام دولت تبدیل شده است.

جنگ خیابانی در قاهره مصر+عکس

بنابر این گزارش، هزاران تن از شهروندان مصری با تجمع در برابر ساختمان اتحادیه روزنامه نگاران و دفتر کانون وکلای مصر خواستار لغو واگذاری دو جزیره مصری " صنافیر و تیران" در جنوب شرق مصر و در آبهای مشترک این کشور با عربستان سعودی شده اند. نیروهای پلیس ضد شورش اقدام به انسداد خیابانهای منتهی به محل تظاهرات با معترضین درگیر شده اند. در همین حال روزنامه رای الیوم اعلام کرد یک وکیل مصری به نام خالد علی با تنظیم شکوائیه‌‎ای به دیوان عالی قضاییِ این کشور خواستار ملغی شدن قرارداد واگذاری تیران و صنافیر به عربستان سعودی شده است.

جنگ خیابانی در قاهره مصر+عکس

براساس این گزارش ژنرال عبدالمنعم سعید، رئیس اسبق ستاد ارتش مصر نیز از پارلمان این كشور خواسته است تا این «قرارداد ننگین» را تصویب نكند. حمدین صباحی، فعال برجستۀ مصری نیز با بیان این‌که مصر برای صیانت از این دو جزیره خون‌های زیادی داده است، هشدار داد برای جلوگیری از بروز یك بحران در روابط مصر و سعودی، قرارداد ننگینِ واگذاری جزایر مصری به سعودی بی‌اثر و ملغی به حساب بیاید. پایگاه خبری الرصد مصر نیز از سوی دیگر یک نوار صوتی منتشر کرده است که مربوط به یکی از سخنرانی‌های جمال عبدالناصر، رئیس جمهور اسبق مصر دربارۀ حاکمیت مصر بر این دو جزیره است.

جنگ خیابانی در قاهره مصر+عکس

جنگ خیابانی در قاهره مصر+عکس

جنگ خیابانی در قاهره مصر+عکس

جنگ خیابانی در قاهره مصر+عکس

جنگ خیابانی در قاهره مصر+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس