کد خبر 557333
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

«موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل در سال 2014 طی سفری به آمریکا، از ادامه روند « بالکانیزاسیون » خاورمیانه خبر داد و گفت : مرزهای خاورمیانه مسلما تغییر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت:


- مقدمه :
«موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل در سال 2014 طی سفری به آمریکا، از ادامه روند « بالکانیزاسیون » خاورمیانه خبر داد و گفت : << مرزهای خاورمیانه مسلما تغییر خواهد کرد.>>

- تعریف بالکانیزاسیون :
بالکانیزاسیون تجزیه یک کشور چندقومی یا چندملیتی به چند کشور کوچک تر است که از لحاظ قومیتی همگن هستند. این واژه در زمان فروپاشی امپراطوری عثمانی در منطقه بالکان رایج شد.

-کشورهای هدف در بالکانیزاسیون منطقه :
سوریه، عراق و ترکیه کشورهای هدف در تجزیه و بالکانیزه کردن منطقه هستند. در این طرح، سوریه به دو قسمت شمالی به مرکزیت حلب و جنوبی با محوریت دمشق تقسیم می شود و عراق نیز به سه بخش شمالی به مرکزیت موصل، مرکزی با محوریت بغداد و جنوبی با مرکزیت بصره تجزیه می گردد. همچنین ترکیه نیز به سه بخش اروپایی، کردی و آسیایی تقسیم می شود.

- تجزیه منطقه برای گسترش ناتو به شرق :
ناتو برای گسترش به شرق، چشم به کریدوری دارد که بخشی از سوریه، عراق و ترکیه را شامل می شود. ناتو قصد دارد از طریق کریدور کردی به حوزه قفقاز و هارتلند (قلب) جهان راه یافته و سپس حوزه نفوذ خود را تا هند، امتداد دهد.

سایر اهداف بالکانیزه کردن منطقه :
مهار ایران و قطع ارتباط بین ایران و محور مقاومت
مهار ژئوپلتیکی روسیه و تضعیف اقتصاد این کشور
تسلط بر منابع انرژی در منطقه قفقاز و خزر
تامین امنیت و حفظ بقاء رژیم صهیونیستی
ممانعت از تسلیحاتی شدن انرژی توسط ایران و روسیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس