کد خبر 556485
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

جمال پسر حسنی مبارک رئيس جمهوري بركنار شده مصر درصفحه توييتر خود موضوع عقب نشيني مصر از جزاير تيران و صنافير را به تمسخر گرفت.

به گزارش مشرق، "جمال مبارك " پسر حسني مبارك رئيس جمهوري بركنار شده مصردر مطلبي در صفحه توييتر خود نوشت " بعد از ترسيم مجدد مرزها، عربستان جزاير تيران و صنافير را گرفت ، قبرس گاز را برد، اتيوپي آب نيل و سودان حلايب و شلاتين را گرفت، تعجبي نيست اگر اسكندريه را درقبال قضيه قتل "جولیو رجینی " دانشجوي ايتاليايي در قاهره به ايتاليا بدهيم!

جمال مبارك درصفحه توييتر منسوب به وي، ويدوئي را از پدرش منتشر كرد كه درآن به نقل از حسني مبارك آمده است " به من (حسنی مبارک) گفتند كه " طابا " را به ما بده تا به جايش زميني را به تو بدهيم ، به آن ها گفتم طابا متعلق به من نيست ، متعلق به 65 ميليون مصري است" .

جمال مبارك در توضيح اين قطعه از سخنان پدرش ، درباره نظر پدرش درباره جزاير تيران و صنافير گفت كه " درست است كه پدرم دزد بود، ولي در طول عمرش يك وجب از خاك مصر را به كسي نداد".

مصر اخيراً با ترسيم مجدد مرزهاي آبی خود با عربستان سعودي، دو جزيره تيران و صنافير را به سعوديها داد كه اين اقدام با واكنش مردم مصر مواجه شد و مصري ها خواهان برگزاري تظاهرات گسترده در روز جمعه آیندهدر ميدان التحرير دراعتراض به اين اقدام شدند.


منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    اين واگذاري به اين جهت انجام شد كه اجازه عبور كشتيهاي ايراني را از كانال سوئز ندهند
  • علی ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    مشرق متن فوق را چند بار خواندم . با معتی که شما کردید متفاوت است و اسمی از پدرش نیاورده .
  • سید دکتر محمود ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    شما برو اول نقشه رو نگاه کن بعد نظر بده این دو جزیره بر شاخه شرقی شمال دریای سرخ ( خلیج عقبه) مشرف هستند که به اسرائیل میرسه نه کانال سوئز برای همین هم اسرائیل بسار واکنش تند نشان داده
  • محمود ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    همه جای دنیا قانون داره به جز کشورهای افریقائی وکشورهای که این عربا توشن البته باز افریقایی ها ازاینا بهترن
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    مشرق ازت ممنونم كه جملاتي كه جمال فراموش كرده بود را آوردي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس