کد خبر 555799
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

منابع یمنی روز دوشنبه اعلام كردند كه تروریست های القاعده شهرستان «محفد» در استان ابین واقع در جنوب یمن به اشغال خود درآوردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن به نقل از منابع محلی، تروریست های القاعده با حمله به مقرهای نظامی این شهرستان را به كنترل خود درآوردند.

پیشتر تروریست های القاعده 20 فوریه (اول اسفندماه) نیز شهرستان «احور» در استان ابین را به اشغال خود درآورده بودند.

تروریست های القاعده با كمك ائتلاف عربی به سركردگی عربستان تاكنون بخش های وسیعی از استان ابین یمن را اشغال كرده اند.

استان ساحلی ابین در جنوب شرق صنعا پایتخت یمن قرار دارد.

در حالی گروه تروریستی القاعده بخش هایی از جنوب یمن را به اشغال خود در آورده است كه شماری از دیپلمات ها و مقام های یمنی پیشتر اعلام كرده بودند كه جنگ عربستان علیه یمن به منظور گسترش و توسعه اقتصادی گروه تروریستی القاعده و در نتیجه افزایش خطر این گروه بوده است.

به گزارش رویترز، نزدیك به یكهزار فرد مسلح وابسته به القاعده در شهر مكلا استان حضرموت واقع در جنوب یمن حضور دارند و این گروهك تروریستی برای ساكنان این شهر مالیات وضع كرده و برای دریافت عوارض از كشتی ها نیز از قایق های تندرو مجهز به موشك استفاده می كنند.

از دیگر منابع مالی گروه تروریستی القاعده در یمن شركت های نفتی است كه القاعده یك میلیون و 400 هزار دلار از آنها كسب درآمد می كند و علاوه بر آن، این گروهك نزدیك به 2 میلیون دلار نیز روزانه از مالیات بر سوخت و كالاهایی كه به بندر مكلا وارد می شود، عوارض دریافت می كند.

تجاوز نظامی عربستان به یمن كه تاكنون هزاران كشته و زخمی برجای گذاشته است، به عقیده بسیاری از كارشناسان یك بن بست نظامی برای متجاوزان به شمار می رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس