پادگان ابوذر سند پایداری و استقامت رزمندگان اسلام در غرب غریب است که در ایام برگزاری راهیان نور غرب و صعود به ارتفاعات بازی دراز مورد بازدید کاروان‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پادگان ابوذر را دوکوهه غرب می‌خوانند؛ محل معراج رزمندگانی که در غرب غریب با دشمن بعثی جنگیدند. این پادگان که در حاشیه راه کربلا و در نزدیکی شهر سرپل ذهاب قرار دارد، مقر تیپ سه ابوذر از لشکر 81 زرهی بوده است که در دوران دفاع مقدس محل تجمع رزمندگان سپاهی و ارتشی بود.

پادگان ابوذر که مرکز تجمع نیرو و پشتیبانی یگان‌های خودی بود، بارها هدف بمباران و موشک باران ارتش عراق قرار گرفت.

بمباران رزمندگان مستقر در این پادگان در تاریخ ‌ای 6 و 1363/12/18 که آماده اجرای عملیاتی در جنوب سومار بودند، ورق دیگری از تاریخ سراسر مظلومیت رزمندگان اسلام را ورق زد.

این عملیات قرار بود همزمان با عملیات بدر در جنوب انجام شود که به دلایلی منتفی شد. در روزهای اول در جنگ شهید خلبان اکبر شیرودی و شهید پاسدار وصالی از تخلیه و سقوط این پادگان جلوگیری کردند. در حال حاضر تعدادی از ساختمان‌های این پادگان به حالت دست نخورده باقی مانده است که یکی از نقاط مورد بازدید کاروان های راهیان نور است.

لازم به ذکر است که بسیاری از کاروان‌های راهیان نور غرب کشور در راه صعود به ارتفاعات بازی دراز که در روزهای 9 و 10 اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود از این پادگان بازدید خواهند کرد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس