سخنگوی قوه قضاییه از کاهش ۲۰ درصدی زندانیان در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ با استفاده از حبس‌های جایگزین خبرداد و گفت: در سال ۹۴ مجموعه مرخصی‌هایی که توسط زندانیان استفاده شد ۵۱ هزار و اندی بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا امروز در نود و چهارمین نشست خبری خود گفت: با بررسی که انجام شد مشخص شد که کسانی می‌توانند از مرخصی به مناسبت‌های مختلف استفاده کنند و در این زمینه صحبت شد و تضمین کافی و وافی گرفته شد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: 51 هزار و خورده‌ای به مرخصی رفته‌اند؛ این تعداد مجموعه مرخصی‌هایی است که استفاده شده با تکراری‌ها یعنی افرادی بیش از یک بار و دو بار مرخصی رفته‌اند و تکرار تمام مرخصی‌هایی که آن افراد در سال 94 رفته‌اند این تعداد شده‌اند.

اژه‌ای به استفاده از آزادی مشروط اشاره کرد و گفت: قانون مقرراتی در این زمینه لحاظ کرده و به تقاضا و بررسی‌هایی که انجام شد با آزادی مشروط تعدادی موافقت شد.

این مقام ارشد قوه قضاییه به قانون مجازات جدید اشاره و بیان داشت: طبق این قانون قاضی می‌تواند از مجازات جایگزین از حبس استفاده کند و به قضات نیز توصیه شده که اگر ضرری ندارد می‌توانند از مجازات دیگری به جای حبس استفاده کنند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در مجموع حدود بیش از 20 درصد کاهش زندانی در سال 94 نسبت به سال 93 داشته‌ایم که امیدواریم همین روند را در سال 95 ادامه داده و از حبس‌های جایگزین بیشتر استفاده کنیم.

اژه‌ای استثنا در این زمینه را برای کسانی دانست که تشخیص داده شود که برای جامعه مضر هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس