فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: به دنبال برقراري امنيت در آبراهه‌هاي مهم دنيا هستيم.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، حبيب‌الله سياري در آيين استقبال از پرسنل چهاردهمين ناوگروه اعزامي ارتش به خليج عدن با اشاره به اهداف ناوگروه‌هاي اعزامي به خليج عدن و آب‌هاي دور اظهار داشت: تأمين امنيت خطوط كشتيراني در راستاي تداوم چرخه اقتصادي و مبارزه با تروريسم دريايي از جمله اهداف مهم اعزام ناوگان بود.
به گفته وي ايران از نخستين كشورهايي است كه در پاسخ به سازمان دريانوردي بين‌المللي در راستاي مبارزه با تروريسم دريايي به منطقه عدن ناوگروه اعزام كرده است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: نبايد فراموش كرد كه انجام مأموريت‌ها امكاناتي مي‌خواهد كه نخستين آن برخورداري هر نيرو از كاركنان نمونه و زبده است.
سياري افزود: كاركنان نداجا تاكنون ثابت كرده‌اند كه داراي اين خصوصيت‌ها هستند.
وي افزود: در كنار اين برخورداري نيروها از همت بالا و دانش نيز با هدف به‌كارگيري امكانات از اهميت بالايي برخوردار است.
اين فرمانده نظامي با بيان اينكه نيروي دريايي ارتش به دنبال دفاع از مرزهاي آبي، منابع و منافع كشور در آب‌هاي آزاد است، بيان داشت: ‌به دنبال برقراري امنيت در آبراهه‌هاي مهم دنيا هستيم.
وي ادامه داد: هدف از برقراري امنيت تنها براي ناوگان تجاري آمريكا نيست بلكه براي تمام ناوگان‌هاي دريايي دنياست.
وي همچنين ادامه داد: تمام توانمندي‌هاي ارتش و ساير نيروهاي مسلح كشور نيز در راستاي ظهور دفاعي و بارها تأكيد كرديم كه ارتقاي توانمندي‌ها به معناي تهديد براي ساير كشورها نيست.
وي ادامه داد: ما مي‌توانيم با تمام كشورهاي همسايه روابط نزديك و مشترك داشته باشيم. چرا كه بر اين عقيده‌ايم برقراري امنيت توسط كشورهاي منطقه مي‌تواند سبب فتنه‌هاي هرچه بيشتر كشورهاي منطقه شود. چراكه وجود بيگانگان در منطقه تنش‌زاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس