وزیر دفاع اظهارات اخیر کری درخصوص توانمندی‌های دفاعی ایران را نشانه استیصال این کشور در برابر جمهوری اسلامی دانست و گفت: آمریکایی‌ها دیگر توان حمایت از عناصر وابسته خود در منطقه را ندارند.

اظهارات اخیر جان کری نشانه استیصال آمریکا در برابر ایران است/ آمریکایی‌ها تفکر کنند و حرف مفت نزنندبه گزارش مشرق،  سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در ستاد کل نیروهای مسلح، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مواضع آمریکایی‌ها بخصوص وزیر خارجه این کشور درباره ایجاد محدودیت برای توانمندی های دفاعی ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها همیشه این رفتار را داشته‌اند و سخنان اخیر وزیر خارجه آن‌ها هم از چند جهت قابل بررسی است که نشان دهنده انفعال و استیصال آمریکا در برابر توانمندی‌های دفاعی ایران و نیز نگرانی عناصر وابسته به آمریکاست که می‌بینند آمریکایی‌ها دیگر توان حمایت از آن‌ها را ندارند.

دهقان خاطرنشان کرد: آمریکا سعی می‌کند تا منطقه را از دو جهت به خود وابسته کند یکی از طریق فروش سلاح و دیگری اینکه بگوید لازمه بقای کشورها اجرای سیاست‌های آمریکایی‌هاست.

وی گفت: اگر آمریکایی‌ها ادعا دارند که به دنبال ثبات در منطقه هستند بهتر است آقای کری و مسئولین آن‌ها به 3 سوال پاسخ دهند اول اینکه دلیل حضور آن‌ها در مناطق مختلف چیست آیا به دنبال منافع خودشان هستند یا منافع دیگر کشورها.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: سوال دوم این است که آیا آمریکایی‌ها به خاطر منافع کشورهای مختلف است که در سیاست‌های آن‌ها دخالت می‌کنند و اگر این طور است چرا در خصوص نسل کشی که امروز در یمن اتفاق می‌افتد موضعی نمی‌گیرند اما کافی است یک اتفاق کوچکی در یک کشور دیگر بیفتد تا داد حقوق بشر آمریکایی‌ها بلند شود.

سردار دهقان سوال سوم را این طور مطرح کرد که چرا آمریکایی‌ها از ابتدا از گروهک‌های تروریستی و تکفیری در منطقه حمایت کرده و دلیل پشتیبانی آن‌ها از تروریسم بین‌المللی چیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی ها واقعا به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستند بهتر است اینجا را خالی کنند و به کشور خودشان برگردند و از تروریست‌ها حمایت نکنند.

وزیر دفاع در پایان گفت: اگر امریکایی‌ها به این موضوعات فکر کنند دیگر یاوه گویی نکرده و حرف مفت نخواهند زد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    هیچکس تا حالا در رابطه با قدرت موشکی مذاکره نکرده و نخواهد کرد ولی چه دلیلی داره تنش درست کنیم چه لزومی داره که ازمایشات مون را رسانه ای کنیم
  • حسین م ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    درود بر شما سردار دهقان عزیز در این برهه ی زمانی چنین پاسخ دندان شکنی از یک مقام بالا رتبه به شدت نیاز بود .
  • قاسم خوشنویس ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    آقای ناشناس نا آگاه اگه قدرت رو به رخ این ادمکشها نکشیم که بدون معطلی حمله میکردن شما اگه تو خیابون بخوان از تون زورگیری کنن اگه بفهمند مسلح هستی میترسند اینطور نیست؟
  • ناشناس ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    رسانه ای کردن رزمایش های موشکی باعث ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن می شود و نشان دادن قدرت بازدارندگی ایران مانع حمله نظامی به کشور است .
  • ناشناس ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    امریکا و اسرائیل 5 بار قصد حمله به ایران را داشتن که همین رسانه ای کردن رزمایشهای موشکی و نظامی و دریایی مانع حمله به ایران شده بود .
  • ناشناس ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    بعد از برجام امریکا گستاخ تر شده است .
  • ناشناس ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    بعد از برجام امریکا گستاخ تر شده و این از نتایج برجام است .
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    تو خاک خودمون هر فعالیت متعارفی که بخواهیم انجام میدیدم و این به هیچ بیگانه ای ربطی نداره.
  • غریب کربلا ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    تو هم لطفا حرف مفت نزن عزیز دل بردار. تو خاک خودمون هر کاری بخواهیم برای حفظ تمامیت ارضی کشور انجام میدم به کسی هم رابطی نداره ما رسانه ای کنیم یا نه بعدشم رسانه ای شدن این اقدامات نه تنها قدرت بازدارندگی داره بلکه میتواند قدرت علمی یک کشور نشان دهد .
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    ميترسم داد از دست خود باخته ها يه روزي هم فرياد ميزديم:انرژي هسته اي حق مسلم ماست
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    ناشناس انگلیسی واست متاسفم آمریکا دقیقا میخواد همین حرف شمارو مردم باور کنن فردا هم خودت میای میگی چه دلیلی داره ما موشک داشته باشیم!!!!! هر وقت که مسوولان صلاح بدونن آزمایش میکنن
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    سردار دهقان خیلی دوست دارم حرف شما محکم قاطع و دندان شکن بود
  • دکتر ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    همان دلیلی که کشورهای عربی اسراییل ترکیه و کل دنیا رزمایش هاشون رو رسانه ای می کنن که جناب بیش از حد خودباخته با اون برجام یک طرفه...شما فکر کردی موشک که شلیک میشه امریکایها با رادار اون رو نمی گیرن!!!
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    همین هایی که امروز میگن نباید موشک آزمایش کرد فردا میان میگن ما نباید موشک داشته باشیم چندسال پیش همه میگفتن انرژی هسته ای حق مسلم ماست!!! آقای ناشناس انگلیسی ما برای آزمایشات موشکی خودمون از شما و اربابانتون اجازه نمیگیریم برجام آمریکارو گستاخ تر کرده تف به این برجام لطفا منتشر بشه
  • دکتر صدر ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    سوال از اصلاح طلبان! چرا امریکایها تحریم بانکی رو لغو نکرده پول های ایران رو آزاد نکرده و حتی به چینی ها و هندی ها و اروپایها برای بازگشت به ایران هشدار میدن و تهدید می کنن و درخواست برجام های یک طرفه بعدی درباره موشکی حقوق بشر به رسمیت شناخت اسراییل و حقوق بشر رو دارند؟ چه کسانی داخل ایران وا دادن که اونها اینجوری طلب کار شدن!؟؟؟؟
  • نصیر ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    رسانه ای کردیم که مشخص بشه دروغ امریکایها درباره محدودیت 8 ساله کشکه چون اونها حرف از توقف برنامه موشکی و کلآ دفاعی می زنن...
  • نصیر ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    رسانه ای کردیم که مشخص بشه دروغ امریکایها درباره محدودیت 8 ساله کشکه چون اونها حرف از توقف برنامه موشکی و کلآ دفاعی می زنن...
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    آزمایش!! بنده خدا کری دیروز گفت ایران باید کلآ متوقف بشه هم در موشکی هم مقاومت هم کلآ مثل شوروی که دچار فروپاشی شد باید مسیرش عوض بشه وگرنه منهدمش می کنیم تمام این حرف ها رو هم در کنار تابلوی زیبای خلیج عربی و شیوخ عرب زد...
  • نصیر ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    دکتر اوضاع از اینی که فکر می کنی خراب تره امریکایها دنبال بازگشت به ایران هستن نه مهار ایران اگر قضیه مهار ایران بود با برجام و نابودی بمب اتمی خیالی ایرانی قصه تمام بود..اونها می خوان مثل قبل انقلاب یه رژیم دست نشانده مثل امروز سعودی در ایران داشته باشن تمام این دلواپسی افراطی اونها برای شیوخ بشکه عرب و اسراییلی هم فقط پوشش هست برای عده ای ساده لوح جهان سومی در خاورمیانه و داخل ایران....حالا خواهید دید حتی بعد از به رسمیت شناختن اسراییل هم پروژه فشار و چماق و هویج رو ادامه میدن...
  • محمد ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    آزمایش های موشکی حق ماست چه علنی و چه غیر علنی این به خود ما مربوط میشه آمریکا و متحدینش سالانه چندین رزمایش در شرق آسیا و خاورمیانه برگزار میکنه این تنش نیست در ضمن در رزمایشهای موشکی هیچ موشک جدیدی آزمایش نشده پس کمتر حرف مفت بزن.
  • محمد ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    آزمایش های موشکی حق ماست چه علنی و چه غیر علنی این به خود ما مربوط میشه آمریکا و متحدینش سالانه چندین رزمایش در شرق آسیا و خاورمیانه برگزار میکنه این تنش نیست در ضمن در رزمایشهای موشکی هیچ موشک جدیدی آزمایش نشده پس کمتر حرف مفت بزن.
  • محمود ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام چه عجب تواین دولت یه ادم شجاع وانقلابی پیدا شد
  • حسین ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    آقا ناشناس مگه تا بحال که امریکا اینهمه آزمایشات زیرزمینی و رو زمینی هسته ای انجام داده کسی بهش گیر داده که واسه موشکهای متعارفمون پیله کرده!؟
  • مسعود ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    به نظر من بايد پا رو فراتر گذاشت و بتونيم موشك هايي با برد 12 هزار كيلومتر با كلاهك هاي هدايت شونده تا فاز ترمينال از نوع تقسيم شونده دو تني با سوخت جامد بسازيم اين اون موقع ميشه يه سلاح استراتژيك واسه امريكا حالا امريكا بياد مذاكره؟؟
  • پری ترشیده ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    امریکا بخواد به ایران حمله کنه همه کشورهای دنیا را موشک باران میکنیم
  • امید ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    مشرق لطفا در مورد موشک هوا به هوای فکور 90 یه گزارش کامل بذار آخرین خبری که منتشر شد این بود که مرحله جدایش از جنگنده رو با موفقیت تمام کردند و بر روی برد و دقت کار میکنند لطفا گزارش کاملی تهیه ومنتشر بفرمائید.
  • ناشناس ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    سردار حاجی زاده : مدت 2 سال رزمایش ها را رسانه ای نکردیم و امریکایی ها پررو شده اند . در ضمن اگر بخواهیم به حرف امریکا گوش کنیم باید قید پرتاب ماهواره به فضا را هم بزنیم که البته گویا این دولت قید آنرا زده است .
  • ناشناس ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    مرگ بر امریکا دشمن اصلی ما امریکاست .
  • ناشناس ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    ماازوريردفاع جناب روحاني رييس محبوب ملت انتظار درشت گويي حتي به دشمن رانداشتيم اقاي روحاني حقوقدان وديپلمات برجسته است جواب اقاي كري رابايداقاي ظريف بدهدشمابه كارهاي نظامي برسيد
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    شما هم چه لزومی داره خونه ی خودت بگیری بخوابی یا لباس راحت بپوشی چاردیواری اختیاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس