نخست‌وزیر ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از آذربایجان در مقابل ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش مشرق،«احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه در نشست فراکسیون پارلمانی حزب عدالت و توسعه اظهار داشت: ما به حمایت خود از آذربایجان تا آزادسازی اراضی‌اش از دست ارمنستان ادامه خواهیم داد.

وی افزود که ترکیه به مبارزه امنیتی و نظامی با تروریسم ادامه خواهد داد و تروریست‌ها و همپیمانانشان تاز مانی که حزب عدالت و توسعه وجود دارد، در جنگ با ترکیه پیروز نخواهند شد.

داوود اوغلو در ادامه از آغاز دور جدید حملات علیه نظام موازی در ترکیه خبر داد.

پیش از این «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز اعلام کرده بود که آنکارا تا پایان منازعه قره‌باغ از آذربایجان در قبال ارمنستان حمایت می‌کند.

این اظهار نظرها پس از آن صورت می‌گیرد که طی درگیری‌های دو روز گذشته میان ارتش آذربایجان و نظامیان ارمنستان در منطقه قره باغ تاکنون بیش از 30 نفر کشته شده‌اند.

ارمنستان و آذربایجان که هر دو از جمهوری‌های استقلال‌یافته از اتحاد جماهیر شوروی به شمار می‌روند، چند دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ با یکدیگر اختلاف دارند و مرز دو کشور در این منطقه سال‌هاست که وضعیت جنگی را شاهد است.

منطقه قره باغ که در مرز این دو کشور واقع شده، اکثریتی ارمنی دارد اما از زمان شوروی سابق تحت کنترل آذربایجان بوده است. منطقه قره باغ در سال 1991 اعلام استقلال کرد، اما این اقدام به شکل‌گیری جنگی سه ساله منجر شد.

دو کشور در سال 1994 توافق‌نامه آتش‌بس امضا کردند اما این توافق‌نامه هر از چند گاهی نقض شده است. دولت آذربایجان روز شنبه (دیروز) نیز از کشته شدن چندین نظامی این کشور در جریان درگیری‌های مرزی با ارمنستان در منطقه قره‌باغ خبر داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    بالاخره کم کم داره دستهای پشت پرده نمایان میشه!!!!
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 1
    مشرق توام پان ترکی
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 1
    داعشي كثيف
  • یوسف ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 1
    داوود اوغلو ی داعشی حرامزاده بیش نیست
  • کیومرث ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    1 0
    باسلام به تمامی هموطنان عزیزم.این ارمنی ها بودن که سال1991باحمایت روسها باوحشی گری سی هزار آذری منطقه قره باغ را سوزاندند به دار کشیدن شبانه به آتش زدن زن وبچه هارو.اون موقع آذربایجان هیچی برا دفاع نداشت .اگه تاریخ خونده اید البته تاریخ آذری اصلا خودایروان فعلی هم آذری بودن الان هم ارمنی ها تمام قبر ونشان آذری های ایروان روازبین بردن.این رو گفتم تا بدونیم کی مورد ظلم واقع شده .این ارمنی ها وحشی باید همشون که توسط روسیه حمایت میشن بایدبرگردن خونه هاشون.الان دیگه وقتشه.من کاری به داعش وگروه دیگه ندارم ولی بخاطر مسلمان بودن آذربایجان ماباید حمایتشون کنیم.به درود
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 1
    در خیلی از مناطق شرق آناتولی قبلا ارمنی ها ساکن بودند تورکها آنها را قتل و عام کردند و اونها رو به سایر مناطق فراری داده اند. نسل کشی ارامنه مورد قبول همه دنیا قرار گرفته. ارمنی ها مورد ظلم قرار گرفته اند نه تورکها و آذری ها. تورکها و آذری ها متجاوزند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس