کد خبر 552568
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

رییس جمهوری افغانستان درنشست مشترک نظارت و انسجام در امور دولت داری خوب و نمایندگان سفارت خانه های خارجی وسازمان های بین المللی مستقر در کابل گفت که تمرکز بر داعش نباید جهان را از القاعده غافل کند.

به گزارش مشرق،«محمد اشرف غنی» روز دوشنبه در کابل گفت: توجه جهانی بر داعش متمرکز شده است و در چنین شرایطی نباید «القاعده» به فراموشی سپرده شود تا ما را غافلگیر کند و عملیات بزرگ دیگری را در یکی از کشورهای جهان انجام دهد.

رییس جمهوری افغانستان درحالی درباره القاعده به جهانیان هشدارداد که حدود 20روز پیش«جیمز کلپر»رییس اداره ملی اطلاعات آمریکا درمجلس نمایندگان آن کشور اعلام کرد که القاعده درافغانستان و پاکستان دوباره جان می گیرد و با هشدار نسبت به افزایش فعالیت های این گروه تصریح کرد که اعضای القاعده در جنوب آسیا به مرحله ای رسیده اند که می توانند دست آورد کلانی داشته باشند.

نظامیان آمریکا حدود هفت ماه قبل، اعلام کردند که «ابوخلیل السودانی»، از اعضای برجسته القاعده و فرمانده عملیاتی این گروه در افغانستان و پاکستان، در شهرستان «برمل» استان پکتیکا در جنوب افغانستان کشته شده است.

حدود یک و نیم سال پیش نیز «ابوالبراء الکویتی» یکی از فرماندهان ارشد القاعده در شهرستان «نازیان» استان ننگرهار، که اکنون یکی از مراکز فعالیت داعش در این استان است، کشته شد. این فرمانده ارشد القاعده ازنزدیکان«ایمن الظواهری» رهبر کنونی شبکه القاعده بود و هنگامی که در خانه یکی از فرماندهان محلی این گروه بسر می برد، در یک حمله هوایی جان خود را از دست داد .

در مهرماه ۱۳۹۴ نیز ارتش آمریکا اعلام کرد که دو پناهگاه القاعده را در استان قندهار در جنوب افغانستان، نابود کرده است. این دو پناهگاه که بزرگترین مراکزآموزشی القاعده درافغانستان به شمار می رفت،در شهرستان شورآبک قندهار، در عملیات مشترک با نیروهای افغان نابود شد.

رئیس جمهوری افغانستان افزود: به جنگ افغانستان نباید از بعد داخلی نگاه شود، بلکه جنگ در این کشور بعد منطقه ای و جهانی دارد وحملات تروریستی در لاهور و بروکسل نشان داد که هیج جای جهان از تهدید وعملیات تروریست ها در امان نیست.

وی تاکید کرد که افغانستان هدف تروریست های منطقه ای،داعش، القاعده و طالبان پاکستان است و باید با آنها مبارزه جمعی صورت گیرد و تروریست ها مرزی ندارند و مرز هم نمی شناسند.

رییس جمهوری افغانستان، دستیابی به اطلاعات دقیق و کامل از تروریسم را برای مبارزه موفق علیه آنان بسیار مهم دانست و گفت که باید به ارایه اطلاعات سازمان ها و ارگان های مختلف از تروریسم توجه جدی شود و مد نظر قرار گیرد.

اشرف غنی با انتقاد از کشورهای اسلامی، گفت که شمار معدودی از تروریست ها، وجهه جهانی تمدن اسلامی را مخدوش کرده اند و در چنین شرایطی بیش 1.6 میلیارد مسلمان در جهان خاموش مانده و اقدامی علیه این پدیده کوچک و نادرست انجام نمی دهند.

رئیس جمهوری افغانستان خاطرنشان کرد که کشورهای اسلامی باید از تمدن اسلامی که روزی علم یونان باستان، چین و هند را در اختیار داشت و در پیشرفت دانش نقش بزرگی ایفا کرد، دفاع کنیم.

اشرف غنی از کارکردهای دولت تحت رهبری خود دفاع کرد که کارهای خوبی را در راستای مبارزه با فساد اداری انجام داده، اما در عین حال پذیرفت که کاستی هایی نیز در دولت وی وجود دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس