کد خبر 552298
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵

نشریه آتلانتیک نوشت: کشورهای اروپایی در سالهای گذشته سواری مجانی به آمریکا می دادند و تحت تاثیر سیاست های این کشور متحمل خسارت های زیادی شدند.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی نشریه آتلانتیک در گزارشی از خسارت های قابل توجه شرکت های اروپایی در قبال تحریم های گذشته علیه ایران خبر داد و نوشت: بسیاری از کشورهای اروپایی در این سالها هزینه های زیادی را تحمل کردند.

به نوشته آتلانتیک توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی از نظر اقتصادی هیچ تفاوتی برای آمریکا نداشت و به نظر می رسد اروپایی بیشتر از آمریکا برای چنین توافقی انتظار می کشیدند.

به اعتقاد نویسنده مقاله آتلانتیک کشورهای اروپایی در سالهای گذشته نوعی سواری مجانی به آمریکا می دادند و تحت تاثیر سیاست های آمریکا متحمل خسارت های بسیاری شدند.

آتلانتیک در بررسی منافع بین کشورهای اروپایی و آمریکا به این مسئله اشاره کرده است که چرا در سالهای گذشته اروپا نمی توانست با ایران تجارت داشته باشد درحالی که آمریکا سالها پیش تجارت خود را با ایران قطع کرده بود.

در بخشی از این مطلب بر همراهی اروپایی ‌ها با آمریکا در اعمال تحریم‌های ضد ایران تاکید شد که به اعتقاد نویسنده به زیان‌ کشورهای اروپایی تمام شده است.

این پایگاه به تحریم ‌های غرب علیه روسیه به خاطر تحولات اوکراین هم اشاره و فشارهای هماهنگ اروپا و آمریکا علیه مسکو را مثال دیگری از همراهی نزدیک اروپایی ‌ها با واشنگتن ارزیابی می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس