منابع میدانی سوری دقایقی پیش خبر از هلاکت "رضوان نموس ملقب به ابوفراس السوری" عضو شورای فرماندهی گروه تروریستی تکفیری بین المللی "القاعده" در حمله هوایی بمب افکنهای ارتش سوریه خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- منابع میدانی سوری دقایقی پیش خبر از هلاکت "رضوان نموس ملقب به ابوفراس السوری" عضو شورای فرماندهی گروه تروریستی تکفیری بین المللی "القاعده" در حمله هوایی بمب افکن‌های ارتش سوریه خبر داده اند.

هلاکت رهبر ارشد القاعده در شمال سوریه+عکس

گفته می شود که 8 تن از محافظان وی نیز در این حمله به هلاکت رسیده اند. بنابر این گزارش، وی متولد سال 1950 در استان حاشیه (ریف) دمشق بود. در سال 1970 به دانشکده پیاده نظام ارتش عربی سوریه ملحق شد و پس از 7 سال در پی یک حادثه در جریان مانور نظامی بشدت مجروح و از خدمت نظامی بازنشسته می گردد. در سال 1977 به افغانستان مهاجرت کرده و به صفوف گروه تروریستی تکفیری القاعده (در آن زمان گروه عرب - افغانهای مورد حمایت امریکا) برای مبارزه با تجاوز ارتش اتحاد جماهیر شوروی پیوست.

هلاکت رهبر ارشد القاعده در شمال سوریه+عکس

طی سه سال مسئول اردوگاه آموزش نظامی القاعده در افغانستان بود. در سال 1980 به سوریه بازگشته و در چند عملیات تروریستی علیه نیورهای ارتش و دولتی سوریه مشارکت داشت. پس از شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتن از سوی نهادهای اطلاعاتی سوری به اردن گریخته و پس از یکسال مجددا در سال 1982 به افغانستان باز گشت. با شروع بحران تروریستی در سوریه وی به همراه ابوخالد السوری دستیار بن لادن به سوریه بازگشته و اقدام به تاسیس دو گروه احرارالشام و جبهه النصره (هردو وابسته به القاعده) کرد. آخرین سمت وی سخنگویی شبکه القاعده در سوریه بوده است. گفته می وشد وی در سالهای 2003 تا 2010 سفرهای متعددی هم به یمن داشته است.

هلاکت رهبر ارشد القاعده در شمال سوریه+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    عجب انکر الصورتی است این پلید خونخوار .
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    عجب انکر الصورتی است این پلید خونخوار .
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    سگ تو قیافت پشم الدین
  • وحید ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    یاد فیلم جنگجوی پیروز افتادم گریم میرزا آقاسی آخه این قیافه ی که برای خودش درست کرده؟!! ابوالپشم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس