کد خبر 552061
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

ابو عبدالله المصری سرکرده تروریست های داعش مستقر در شهر سرت لیبی دولت وفاق ملی این کشور را که بر اساس توافقنامه صخیرات روی کار آمده، تهدید به حمله کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری الیوم السابع روز یکشنبه گزارش داد، المصری سرکرده تروریست های داعش، دولت وفاق ملی لیبی را دولت صلیبی ها خواند.

المصری که خود را حاکم شهر سرت می داند، در سخنانی در یکی از مساجد این شهر گفت: به زودی طرابلس را اشغال می کنیم.

دولت وفاق ملی لیبی بر اساس توافق بین گروه های لیبی در شهر صخیرات مغرب و با نظارت سازمان ملل به امضا رسید، تشکیل شده است.

فایز السراج رئیس شورای ریاستی لیبی مورد قبول جامعه جهانی با تشکیل دولت وفاق ملی تلاش کرد که از پارلمان مورد قبول جامعه جهانی رای اعتماد بگیرد که این پارلمان همچنان از دادن رای اعتماد به دولت مذکور سرباز زده است.

اعضای شورای ریاستی و دولت وفاق لیبی چهارشنبه گذشته از طریق دریا وارد پایگاه دریایی ابوسته در طرابلس شدند.

در شهر طرابلس شبه نظامیان که دولت و پارلمان موازی تشکیل داده اند، حکومت می کنند.

در هنگام ورود هیات مذکور شماری از طرفداران دولت وفاق لیبی از آنان استقبال کردند.

در دو روز گذشته مقامات شورای ریاستی لیبی نشست ها و دیدارهایی با مارتن کوپلر نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور لیبی برگزار کردند.

در گزارش دیگری از لیبی خبرگزاری رویترز از کشته شدن یکی از نگهبانان تاسیسات نفتی در چاه های نفتی البیضاء در شرق لیبی خبر داد.

سخنگوی گارد محافظت از تاسیسات نفتی لیبی در این باره گفت: چند فرد مسلح که به نظر می رسید از تروریست های داعش باشند به چاه نفتی در شرق لیبی حمله کردند.

علی الحاسی گفت: نگهبانان مانع حمله آنان به چاه نفت البیضاء که در 250 کیلومتری جنوب بنادر نفتی السدر و راس لانوف قرار دارد، شدند.

یک مقام امنیتی در شهرک مجاور منطقه نفتی البیضاء در این باره گفت: تروریست ها با 10 خودروی زرهی به این منطقه حمله کردند ولی نتوانستند بر هیچ یک از تاسیسات نفتی مسلط شوند.

بنادر نفتی لیبی از جمله بندر «السدر» و «راس لانوف» بارها در معرض حمله های تروریستی عناصر داعش قرار گرفته است.

تروریست های داعش با سو استفاده از خلا قدرت در لیبی و درگیری جناح های مخالف در این کشور در صدد افزایش نفوذ و قدرت خود در این کشور آفریقایی هستند، این در حالی است که دولت وفاق ملی مورد حمایت سازمان ملل که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، در صدد پایان دادن به درگیری های مسلحانه در این کشور و سامان دادن به بحران اقتصادی در لیبی است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس