کد خبر 549035
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶

آخرین یافته های یک مطالعه در مالزی نشان می دهد بیش از 40 درصد جوانان این کشور تمایلات نژادگرایانه دارند، موضوعی که برای مقامات این کشور چندنژادی هشدار دهنده است.

به گزارش مشرق،  روزنامه استار مالزی روز شنبه با استناد به مطالعه مرکز 'آینده بهتر' بر روی یکهزار و 56 جوان مالزیایی در رده سنی 18 تا 25 سال در بخش غربی این کشور، نوشت که حدود نیمی از این افراد (54.6 درصد) فاقد تمایلات نژادگرایانه هستند.

این مطالعه نشان می دهد با وجود اینکه حدود بیش از نیمی از پاسخگویان اعلام کرده اند تمایلات نژادگرایانه ندارند، اما دیدگاه آنها در مورد بخش های مختلف زندگی نشان دهنده تمایلات نژادگرایانه است.

اگرچه 30 درصد پاسخگویان به طور آشکار اعلام کرده اند که خود را نژادپرست نمی دانند، اما این افراد نیز در پاسخ به سئوالی اعلام کرده اند که آنها به یک نامزد از نژاد دیگر رای نمی دهند.
به اعتقاد این افراد، سیاست نژاد محور در مالزی همچنان کارآیی خود را حفظ کرده است.

براساس یافته های این تحقیق، پاسخگویانی که نژادگرایی را در مالزی گسترده می دانند، حقوق بین یکهزار و تا پنجهزار رینگیت (حدود 250 تا یکهزار و 250 دلار) در ماه داشته اند که این حقوق در مناطق شهری حقوق پایینی محسوب می شود.

مالزی از جمله کشورهای چندنژادی است که علاوه بر مسلمانان به عنوان بزرگ ترین گروه جمعیتی این کشور، چینی ها و هندی ها نیز دیگر نژادهای ساکن این کشور هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حقگو ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    بوی حضور انگلیسی ها در مالزی به مشام می رسد تفرقع بیانداز و حکومت کن البته اخیرا آمریکا درس هایی را که از انگلیسی ها گرفته خوب جواب می دهد مردم بی اطلاع از دست های پشت صحنه درگیر قومیت گرایی باشند تا منافع غرب تامین شود مانند 1- کردهای سوریه اعلام فدرالیته کردند 2- کردهای عراق اعلام استقلال کردند 3- نقشه کردستان مستقل ایران چاپ و توزیع شد 4- پان ترکیسم در ایران به ............اعتراضاتی کرد 5- پان عربیسم در ایران با حمله به ..........اعتراضات خود را نشان دادند 6- لرهای ایران به سریال تلویزیونی اعتراض کردند 7- ترکمن های ایران 8- و.... ادامه سریالی انگلیسی است که توسط غربی ها و صهیونیست ها در ایران - عراق - سوریه - لبنان و...در حال اجراست بیاییم فریب نخوریم که شرمنده تاریخ نباشیم
  • بهزاد ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    تروریست های کُرد اعم از پ ک ک و پژاک و کومله تهدیدی جدی برای ایران هستند
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    در مالزی قانون برتری نژاد مالایایی سالها پیش وضع شده و در این کشور عقب افتاده برتری نژادی یک امر قانونی است. جالب است بدانید که سنگاپور از مالزی جدا شد به این دلیل که با برتری نژاد مالایایی موافقت نکرد. این در حالی است که 50 سال پیش خیلی از مردم این کشور به بدوی ترین شکل ممکن زندگی می کردند.
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 0
    عربستان در حال افزایش نفوذ وهابیت در مالزی و اندونزی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس