بخشی از کارشناسان دایره جنایی پلیس برلین این اقدام را بیش از آنکه تروریستی بدانند، اقدامی به سبک شبکه‌های مافیایی دانسته‌اند. پلیس برلین هم اعلام کرده: «کارشناسان ما معتقدند این انفجار بوسیله یک شیء انفجاری در خودرو رخ داده است.»

گروه بین‌الملل مشرق - صبح امروز انفجار خودرویی در برلین به مرگ یک تن منجر شد. براساس گزارش نشریه آلمانی «اشپیگل» پلیس احتمال داده که وجود تجهیزاتی منجر به انفجار خودرو شده باشد. این انفجار در منطقه شارلوتنبرگ در غرب برلین رخ داد. همزمان با وقوع این حادثه، نیروهای امنیتی در برلین به حالت آماده‌باش درآمده و بالگردهای پلیس انجام پروازهای شناسایی و مراقبتی در محدوده حادثه و دیگر نقاط را آغاز کردند.

برلین
محل انفجار خودرو در غرب برلین

منابع خبری گزارش دادند راننده خودرو پیش از رسیدن به بیمارستان بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد و اصلی‌ترین سرنخ حادثه نیز از بین رفت. به گفته پلیس سوابق این فرد به عنوان یک مجرم سابقه‌دار در زمینه مواد مخدر و جرایم خشن، ثبت شده است. خودروی منفجرشده نیز به نام یک زن که ظاهرا "ترک‌تبار" است، ثبت شده است.

سخنگوی پلیس برلین درباره این حادثه گفته است، خودروی «فولکس پاسات» قربانی این حادثه که یک مرد 43 ساله بوده است، حین رانندگی منفجر می‌شود و او بدلیل شدت جراحات در راه بیمارستان جان می‌دهد.

برلین

مقامات محلی در بررسی‌های اولیه درباره انگیزه‌های احتمالی از این انفجار به سرنخ مشخصی دست پیدا نکردند.

منطقه شارلوتنبرگ همان منطقه‌ای است که سال 2011 میلادی، خرابکاری‌های زنجیره‌ای از طریق آتش‌زدن خودروهای شخصی آغاز شد و طی یک هفته بیش از 50 دستگاه خودرو در پایتخت آلمان به آتش کشیده شد. در آن زمان انگیزه‌های سیاسی عامل این خرابکاری‌ها اعلام شده بود.

انفجار صبح امروز در یکی از خیابان‌های اصلی در منطقه مسکونی غرب برلین رخ داده است. بنابر تصویری که توئیتر پلیس برلین منتشر کرده است، تکه‌هایی از خودرو و لوازم داخل آن تا چندین متر به اطراف پرتاب شده است.

برلین

در همین حال، بخشی از کارشناسان دایره جنایی پلیس برلین این اقدام را بیش از آنکه تروریستی بدانند، یک اقدام به قتل به سبک شبکه‌های مافیایی دانسته است. پلیس برلین هم در توئیتر خود نوشت:«کارشناسان ما معتقدند این انفجار بوسیله یک شیء انفجاری در خودرو رخ داده است.»

برلین

به گفته شاهدان خودروی در حال حرکت پیش از انفجار، از مسیر خارج شده و به یک پورشه پارک‌شده برخورد می‌کند و اندکی بعد انفجار رخ می‌دهد. راننده این خودرو در حال خروج از خودرو بود که انفجار صورت می‌گیرد.


منبع:

http://edition.cnn.com/2016/03/15/europe/berlin-deadly-car-explosion/index.html?sr=twCNN031516/berlin-deadly-car-explosion1039AMStoryLink&linkId=22291509
http://edition.cnn.com/2011/WORLD/europe/08/18/germany.burning.cars/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-35810521
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/berlin-car-bomb-explosion-mafia--7559013


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    یک قاچاقچی مواد مخدر ترکیه ای پشت ماشین بوده که احتمالا بوسیله رقیب هاش کشته شده .
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    سلام پوارو
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    الهی مرکل به چه کنم چه کنم بیفته!
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    خوب بود مشرق
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    خوبه یه کم مردم اروپا هم طعم نا امنی رو بچشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس