تازه‌ترین آمار کشته‌ها و مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را در گزارش مشرق از این حوادث بخوانید.

به گزارش مشرق، هر ساله شب چهارشنبه سوری با حوادث ناگوای همراه است که شیرینی سال نو را به کام برخی خانواده‌ها تلخ می‌کند.

سال گذشته پرونده چهارشنبه آخرسال با  2 هزار و 502 نفر آسیب دیده بسته شد. آسیب دیدگانی که می‌توانستند با رعایت ایمنی و دوری جستن از حواشی ناامن این روز درکنار خانواده خود سال خوشی را تجربه کنند.

امسال نیز طبق روال هرساله با فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال شاهد بروز این حوادث هستیم.

مشرق طی گزارشی مشروح از حوادث این روز به بیان تعداد کشته‌ها احتمالی و مصدومین چهارشنبه سوری سال 94 می‌پردازد.







8:57 آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال به 256 نفر رسید


افزایش آمارکشته‌شدگان چهارشنبه‌سوری به سه نفر/ پرتاب نارنجک دستی به مأمور پلیس/ 256 مصدوم و 15 قطع عضو +تصاویرمجتبی خالدی گفت:‌ این افراد در شهرهای تهران، رشت و قزوین به علت انفجار مواد محترقه فوت کرده اند.

وی گفت: همچنین 256 مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که از این تعداد  238 نفر مرد و بقیه زن هستند.

خالدی افزود: بیشتر آسیب دیدگی این مصدومان سوختگی از ناحیه دست، صورت و چشم است.

وی گفت: همچنین در حوادث شب گذشته 15 نفر دچار قطع عضو شده اند.


مجتبی خالدی افزود: مرد 45 ساله ای به علت انفجار مواد محترقه (نارنجک) در شهرستان رباط کریم دچار ایست قلبی شد و فوت کرد.


8:38  افزایش آمارکشته‌شدگان چهارشنبه‌سوری به سه نفر



جوان 20 ساله، دومین فوتی چهارشنبه آخر سال/ پرتاب نارنجک دستی به مأمور پلیس/ ۱۶۰ مصدوم و ۶ قطع عضو +تصاویرتاکنون سه نفر در رباط کریم، رشت و قزوین جانشان را از دست دادند.

براساس اعلام اورژانس کشور در حوادث چهارشنبه آخرسال، تاکنون سه نفر در رباط کریم ، رشت و قزوین جانشان را از دست دادند.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین از مرگ یکی از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان خبر داد.

پیمان نامدار افزود: در حادثه ای که ساعت 20 سه شنبه شب در دانسفهان رخ داد 14 نفر از شهروندان این شهر درآتش بازی در میدان شهر با انفجار مواد محترقه دچار مصدومیت شدند که یکی از آنها با آسیب دیدگی شدید از ناحیه پا دچار قطع عضو شد.


06:05 آخرین تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری

 مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور، اظهارداشت: تا شب گذشت ۲۱۱ نفر در حوادث چهارشنبه سوری در سراسر کشور مصدوم شده اند که ۱۹۸ نفر آنها مرد هستند. 

وی با اعلام اینکه بیشترین موارد سوختگی متوجه دست و صورت و چشم ها بوده است، گفت: یک نفر دیگر نیز در شهر رشت بر اثر حوادث چهارشنبه سوری جان خود را از دست داد و تعداد فوتی ها به دو نفر رسید.

 02:05 چشم یکی از مصدومان چهارشنبه سوری در البرز تخلیه شد

   مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه تا کنون ۴ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری شده اند، گفت: هیچ کدام از مصدومان چهارشنبه سوری در استان البرز به تهران اعزام نشده اند.  

مهرور در پایان اضافه کرد: متاسفانه چشم یکی از مصدومان تخلیه شده است.

01:20 کنجکاوی، چشم پسر ۷ ساله را خونین کرد

در آخرین ساعات چهارشنبه آخر سال، پسر 7 ساله‌ای که به دلیل ترکیدن ترقه از ناحیه چشم مصدوم شده بود، به بیمارستان فارابی منتقل شد.

  بر اساس اظهارات مادر این پسربچه، امشب در شهرک شهید شجاعی (اتوبان بسیج) پسر 7 ساله‌اش به دلیل کنجکاوی در مورد اینکه ترقه چگونه منفجر می‌شود، آن را جلوی چشمانش گرفته بود که ناگهان ترقه جلوی چشمانش ترکید.

01:15 انفحار نارنجک دست‌ساز در دستان پسر ۱۹ ساله

پسر 19 ساله‌ای به دلیل انفجار نارنجکی در دستانش به بیمارستان فارابی منتقل شد.

 بر اساس اظهارات مادر این جوان 19 ساله، پسرش در منطقه چهاردانگه در حال حمل یک نارنجک دست‌ساز بود که ناگهان نارنجک در دستانش منفجر شد.

افزایش آمارکشته‌شدگان چهارشنبه‌سوری به سه نفر/ پرتاب نارنجک دستی به مأمور پلیس/ 256 مصدوم و 15 قطع عضو +تصاویر


01:00
تعداد مصدومان چهارشنبه سوری در استان البرز به ۸۴ نفر رسید

 مهدی مهرور با اعلام تعداد مصدومان گفت: تا کنون ۸۴ نفر مصدوم شده اند که از این تعداد ۱۹ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب دیدگی شده اند.

  وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه چشم یکی از مصدومان تخلیه شده است، گفت: متاسفانه یکی از شهروندان یک انگشت خود را از دست داده است.

00:40 ۱۶ نفر در استان کرمانشاه در شب چهارشنبه سوری مصدوم شدند

صائب مدرسی، در مورد آمار مصدومان استان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار گزارش شده تا این لحظه بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال در سطح استان کرمانشاه 16 نفر مصدوم شده‌اند.

 رئیس فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه افزود: از مجموع تعداد افرادی که تاکنون در اثر حوادث شب چهارشنبه سوری مصدوم شده، 10 نفر به علت شدت سوختگی هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

00:25  ۲۹ مصدوم، نتیجه آتش بازی‌های امروز در گیلان

 دکترمحمدتقی آشوبی، درباره آسیب دیدگان ناشی از استفاده مواد محترقه و خطرناک مربوط به چهارشنبه آخر سال در استان گیلان، اظهار داشت: تا ساعت 22 امشب 29 مورد مصدوم داشتیم که 20 نفر از آن‌ها مرد و 9 نفر از آن‌ها زن هستند.

 دکتر آشوبی با بیان اینکه 26 مورد از آسیب دیدگان سرپایی درمان شدند افزود: تنها 3 مورد بستری داشتیم و بیشتر سوختگی‌ها از ناحیه دست و چشم است.

00:10  دود حوادث چهارشنبه‌سوری به چشم مرد آتش‌نشان هم رفت

 دقایقی پیش یک آتش‌نشان به دلیل انفجار یک نارنجک از ناحیه چشم مصدوم و به بیمارستان فارابی منتقل شد.

 بر اساس اظهارات همکار این آتش نشان، مأموریت آنها در منطقه ابوذر و برای عملیات اطفای حریق بود که در اثر پرتاب یک نارنجک جلوی پای آتش‌نشان،‌ این فرد از ناحیه چشم مصدوم شد.

23:55  چهارشنبه پر خطر در زنجان با 15 مصدوم

مدیر روابط عمومی اورژانس زنجان گفت :مصدومین چهارشنبه آخر سال تا کنون 15 نفر هستند. وی افزود : اکثر حادثه دیدگان با میانگین سنی 12 _25سال هستند که به علت استفاده از مواد محترقه و منفجره غیر استاندارد و دست ساز دچار سوختگی و اسیب از نواحی چشم،صورت و دست شدند .

23:45  تعداد مصدومین آذربایجان غربی در شب چهارشنبه‌سوری

دکتر بهرامی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی تعداد مصدومین چهارشنبه آخر سال را تا ساعت 21 امشب در سطح استان 165 نفر اعلام کرد.

23:30  ۲۳ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مازندران مصدوم شدند

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی مازندران، شمار مصدومان حادثه چهارشنبه‌سوری را تاکنون ۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به حوادث چهارشنبه آخر سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.


مجتبی خالدی، از مصدومیت 198 نفر در اثر انفجارهای چهارشنبه آخر سال در کل کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 180 نفر مرد و بقیه خانم بوده‌اند.

سخنگوی اورژانس کل کشور ادامه داد: بیش‌تر موارد سوختگی در زمینه سوختگی دست‌ها، صورت، چشم، سر و گردن است.

وی افزود: متاسفانه یک نفر دیگر فوتی در شهر رشت داشتیم  که یک جوان 20 ساله بر اثر حوادث چهارشنبه سوری جان خودش را از دست داد و و یک نفر نیز پیش از این در رباط کریم فوت کرده بود.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا این لحظه در سطح لرستان17 نفر بر اثر مواد منفجره آسیب سطحی دیده و تنها یک نفر آنها از ناحیه چشم در خرم‌آباد آسیب جدی دیده که کار مداوای آن در حال انجام است.

23:00 انفجار مواد محترقه در بوئین‌زهرا ۱۴ نفر را مصدوم کرد

مدیرکل ستاد بحران استانداری قزوین اظهار داشت: انفجار مواد محترقه در بوئین‌زهرا 14 نفر را مصدوم کرد که یک مورد قطع عضو نیز بین مصدومان مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: مصدومان توسط تیم‌های آماده‌باش اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‌های شهید رجایی قزوین، بوئین‌زهرا و تاکستان منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

22:35 وقوع ۲۴۰ آتش‌سوزی و ۳ انفجار در تهران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی درباره آخرین آمار حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: از ساعت 17 تا 22 امروز 240 مورد آتش‌سوزی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 مورد کاهش داشته است.

22:29 تعداد مصدومان به ۱۶۰ نفر در کشور رسید

 مجتبی خالدی با بیان اینکه تعداد مصدومین تا این لحظه به 160 نفر رسیده است، گفت: از این تعداد 144 نفر مرد و 16 نفر خانم هستند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: تعداد قطع عضوی‌ها به 6 نفر رسیده است و بر این اساس یک نفر در مراغه، یک نفر در قزوین، یک نفر در ایزدشهر مازندران و 3 نفر در تهران یکی از اعضای بدن خود را به دلیل حوادث چهارشنبه سوری از دست دادند.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها افزایش نیافته است و همان یک نفر در رباط‌کریم است. همچنین شهر تهران، قزوین و کرمانشاه رکورددار تعداد مصدومان هستند.

22:14 پرتاب نارنجک دستی به مأمور پلیس

مسئول روابط عمومی بیمارستان شهید مطهری اظهار داشت: لحظاتی پیش یک نفر نیروی پلیس که از ناحیه دست و صورت به دلیل پرتاب نارنجک دچار حادثه شده بود به اورژانس بیمارستان مطهری منتقل شد.

وی افزود: این فرد در میدان هفت‌حوض دچار حادثه شده و پرتاب نارنجک دستی به سمت وی سبب آسیب به‌دست و صورت او شده است.

افزایش آمارکشته‌شدگان چهارشنبه‌سوری به سه نفر/ پرتاب نارنجک دستی به مأمور پلیس/ 256 مصدوم و 15 قطع عضو +تصاویر

22:05 کاهش ۶۰درصدی آمار مصدومان چهارشنبه‌ آخر سال

معاون اداره کل اعتباربخشی و نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت از کاهش ۶۰ درصدی آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به مدت مشابه سال پیش خبر داد و گفت: در حال حاضر تهران در صدر آمار مصدومان قرار دارد.

21:35  آخرین آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال

آخرین آمارهای تلفات مصدومان چهارشنبه آخر سال تا ساعت 21 سه‌شنبه 25 اسفند حاکی از 45 مصدوم در کل کشور است.

براساس گزارش تلویزیونی از مرکز EOC وزارت بهداشت؛ تهران همچنان در صدر تلفات چهارشنبه آخر سال است و بعد از پایتخت؛ استان فارس رکورد دار مصدومان امشب را از آن خود کرده است

21:25 پرتاب نارنجک به خودروی آتش‌نشانی در مشهد

 عصر امروز برخی از افراد اقدام به پرتاب نارنجک دست‌ساز به خودروی آتش نشانان مشهدی در خیابان فرهاد این شهر کردند.

حسین جعفری، مدیرعامل آتش نشانی مشهد با تایید این خبر گفت: عوامل آتش نشانی در این شهر در آماده باش هستند و علاوه بر چهارشنبه سوری با توجه به وزش باد شدیدی که در مشهد رخ داده ما برای حوادث توفان نیز در آماده‌باش هستیم.

نخستین مرگ چهارشنبه آخر سال رقم خورد/ پرتاب نارنجک دستی به داخل خانه/آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری +تصاویر


20:30 پرتاب نارنجک به داخل خودرو راننده را ناشنوا کرد

نخستین مرگ چهارشنبه آخر سال رقم خورد/ پرتاب نارنجک دستی به داخل خانه/آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری +تصاویردقایقی پیش یک مصدوم حادثه چهارشنبه‌سوری به بیمارستان فارابی منتقل شد. بر اساس اظهارات فرد حادثه‌دیده وی در حال رانندگی در جاده ساوه بوده که ناگهان یک نارنجک به داخل خودروش پرتاب می‌شود.

این مصدوم در خصوص وضعیت فعلی خود گفت: در حال حاضر گوش سمت چپم به هیچ عنوان شنوایی ندارد و پزشک دستور عمل جراحی داده است.


20:25 تهران در صدر تلفات چهارشنبه آخر سال

طی گزارش تلویزیونی از شبکه خبر و از اتاق کنترل و فرماندهی اورژانس اعلام شد که تاکنون و تا ساعت 20:15 امشب سه شنبه 25 اسفند بالغ بر 45 نفر دچار مصدومیت شدند که 26 نفر دچار سوختگی از ناحیه سر و صورت، چشم و سر و گردن شده‌اند و یک نفر نیز وضعیت جسمی‌اش بسیار بدحال گزارش شده است.


 20:05  ۶۸ حادثه در شب چهارشنبه آخر سال در تهران

شمار آتش‌سوزی‌ها و حوادث ناشی از برگزاری شب چهارشنبه آخر سال در نقاط مختلف کلان‌شهر تهران تا ساعت ۱۹ امشب به ۶۸ مورد رسید.

19:40 نخستین مرگ چهارشنبه آخر سال رقم خورد

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور درباره جدیدترین وضعیت حوادث چهارشنبه آخر سال در کل کشور اظهار داشت: تا این ساعت (19:30) بالغ بر 27 نفر دچار مصدومیت شدند که 24 نفر مرد و سه نفر زن هستند و بیشترین آسیب‌ها مربوط به سر و صورت بوده است.

خالدی ادامه داد: متاسفانه امروز نخستین مرگ بر اثر حادثه چهارشنبه آخر سال در رباط کریم رخ داده است و یک نفر نیز در مراغه دچار قطع عضو شده است.

19:20 سوختگی پسر 13 ساله از ناحیه صورت

انفجار خودرو حامل مواد محترقه/ آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری/ پرتاب نارنجک دستی به داخل خانه +تصاویرمصطفی دهمرده‌نی، اظهار داشت: از بعد از ظهر امروز دو مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند که یکی از آنها به صورت سرپایی درمان و مرخص شد. این فرد از ناحیه دست دچار حادثه شده بود.

رئیس مرکز سوانح سوختگی شهید مطهری افزود: انفجار مواد محترقه نیز سبب آسیب به صورت یک پسربچه 13 ساله شده و این فرد در حال حاضر تحت مداوا قرار دارد و به احتمال زیاد حداقل برای 6 ساعت در بیمارستان بستری خواهد شد.

 18:50  ۱۹ مصدوم چهارشنبه سوری در کل کشور

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: تاکنون در کل کشور 19 مورد مصدوم داشتیم که 18 مورد آن آقا و یک مورد آن خانم هستند.

وی افزود: تاکنون 12 مورد سوختگی گزارش شده است و بیشترین گزارشات مربوط به دو استان تهران و فارس است.

خالدی ادامه داد: میانگین سنی آسیب‌دیدگان زیر 20 سال است و بیشترین آسیب‌ها مربوط به صورت، چشم و دست‌ها است و تاکنون در کل کشور فقط یک مورد مصدوم بدحال داریم.

18:10 انفجار در خانه 80 متری بر اثر ساخت مواد محترقه

انفجار خودرو حامل مواد محترقه/ کشف هفت هزار کیلو مواد منفجره/ پرتاب نارنجک دستی به داخل خانه +تصاویرملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: در ساعت 16 و 45 دقیقه یک انفجار در منزل مسکونی در خیابان 20 متری ابوذر، 12 متری رزاقی اعلام شد و یکی از اکیپ‌های مستقر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه در یک خانه دو طبقه 80متری رخ داد که در طبق اول آن جوانی 20 ساله در حال درست کردن مواد منفجره بود که حادثه رخ می‌دهد و بر اثر انفجار تمام شیشه‌های در و پنجره‌ها شکسته  و دیوار طبقه اول تخریب می‌شود.

ملکی ادامه داد: بر اثر این حادثه جوان دچار سوختگی می‌شود و پدر 75 ساله و مادر 55 ساله این جوان به علت شکستن شیشه‌ها آسیب می‌بینند و همچنین خانمی در همسایگی این منزل به دلیل صدای مهیب دچار شوک‌زدگی و ترس می‌شود که هر 4 نفر از محل حادثه خارج و به اورژانس تحویل داده شدند.

18:02 پرتاب نارنجک دستی به داخل خانه

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: یک مورد حادثه مصدومیت ناشی از انفجار در ساعت 17:11 به سامانه 125 اعلام شد و به دنبال آن اکیپ استقراری ایستگاه 47 در کمتر از سه دقیقه در محل حادثه واقع در بلوار 13 آبان حاضر شد.

ملکی افزود: پس از حضور عوامل آتش نشانی مشخص شد که جوانی حدودا 20 ساله به علت انفجار نارنجک در حیاط منزل‌شان دچار مصدومیت شده است که در بررسی های بعدی آتش نشانان متوجه شدند این فرد ارتباطی با تولید مواد محترقه نداشته و ظاهرا در مقابل پنجره مشغول استراحت بوده که افرادی نارنجک دستی را به حیاط آنان پرتاب کرده و شدت انفجار به حدی بوده که باعث مصدومیت این جوان شده است.


17:45 اولین حادثه چهارشنبه سوری در شیراز

فرمانده ایستگاه آتش نشانی شماره سه شیراز گفت: در این حادثه که در یک منزل مسکونی در جنوب شهر شیراز رخ داد، دختر بچه 10ساله که به همراه 2 برادر 12 و 18 ساله اش مشغول ساخت ترقه بود براثر انفجار ترقه در دستانش به شدت از ناحیه صورت و چشم دچار آسیب شد.

نادر زارع افزود: هر 2 پسر نیز از ناحیه دست، پا و صورت آسیب جدی دیدند.

14:17 کشف بیش از 7 هزار کیلو مواد منفجره و محترقه


کشف بیش از 7 هزار کیلو مواد منفجره و محترقه/ انفجار خودروی حامل مواد محترقه +تصاویرسردار معصوم بیگی،جانشین پلیس پیشگیری ناجا از کشف بیش از 7 هزار کیلو مواد منفجره و محترقه خبر داد.

وی افزود: نیروی انتظامی اقدامات موثری در پیشیگری از حوادث ناگور سه شنبه آخر سال  داشته است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا همچنین از برخورد با افرادی که مخل آرامش و نظم و امنیت عمومی هستند خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با قدرت در حفظ آرامش و نظم مردم خواهد کوشید و با مخلال نظم عمومی برخورد و آنها را بازداشت خواهد کرد.



14:26  آماده باش 160 اکیپ اورژانس تهران از ساعت 14


کشف بیش از 7 هزار کیلو مواد منفجره و محترقه/ انفجار خودروی حامل مواد محترقه +تصاویرحسن عباسی با اشاره به آماده باش نیروهای اورژانس از ساعت 14 امروز گفت: به منظور پوشش حوادث احتمالی چهارشنبه سوری تیم های اورژانس از عصر امروز تا پایان مراسم و حضور مردم در خیابان در معابر سطح شهر حضور دارند.

وی ادامه داد: 160 اکیپ اورژانس در محلات و میادین مهم شهر مستقر می شوند تا زمان رسیدگی به حوادث کاهش یابد.

به گفته سخنگوی اورژانس تهران تیم های سیار اورژانس نیز در آماده باش هستند و در صورت لزوم در برخی محلات مستقر خواهند شد.

14:08  استقرار ماموران آتش‌نشانی در 1000 نقطه تهران



کشف بیش از 7 هزار کیلو مواد منفجره و محترقه/ انفجار خودروی حامل مواد محترقه +تصاویرسید جلال ملکی، درباره تمهیدات آتش نشانی برای چهارشنبه سوری اظهار کرد: جلسات هماهنگی برای چهارشنبه سوری از مدت‌ها قبل در سازمان آتش نشانی آغاز و در نهایت تصمیم بر این شد که آتش‌نشانان در 1037 نقطه از پایتخت مستقر شود. علاوه بر آن نیز تمامی 121 ایستگاه آتش‌نشانی در آماده باش کامل باشند.

وی با بیان اینکه استقرار آتش‌نشانان در روز چهارشنبه سوری از ساعت 16 روز سه شنبه آغاز شده و حداقل تا ساعت 24 ادامه خواهد داشت، گفت: در این شب 2739 آتش نشان در 1037 نقطه از پایتخت مستقر شده و 235 دستگاه خودروی سنگین، 233 دستگاه خودروی سبک و 1017 دستگاه موتورسیکلت در اختیار آنان قرار خواهد داشت.

ملکی افزود: همچنین 452 تیم آتش‌نشان نیز با تجهیزات خود به شکل پیاده در برخی از نقاط پایتخت مستقر خواهند شد.


13:56  آسیب دیدگی 2 هزار و 502 نفر در چهارشنبه سوری پارسال



کشف بیش از 7 هزار کیلو مواد منفجره و محترقه/ انفجار خودروی حامل مواد محترقه +تصاویردکتر علیرضا مغیثی افزود: آتش بازی مراسم چهارشنبه سوری سالیانه تعداد زیادی از افراد را به‌دلیل آسیب‌های جبران ناپذیری همچون سوختگی، قطع عضو و معلولیت‌های جسمی روانه بیمارستان‌ها می کند.

وی گفت: سوختگی چهارشنبه سوری ویژگی های خاصی دارد، که از جمله این ویژگی ها می توان به سن و جنس افراد سوخته و نوع سوختگی آن‌ها اشاره کرد، افراد قربانی در دوره نوجوانی و آغاز جوانی قرار داشته و بیشتر از پسران هستند. نوع سوختگی هم بیشتر تماس بدن، با شعله مستقیم آتش و کمتر به‌علت برخورد اجسام داغ است، از این رو وسعت سوختگی از مشکلات اساسی است، چون در این مراسم معمولا آتش بازی در فضای باز اتفاق می افتد، سوختگی‌های استنشاقی معمولا دیده نمی شود و در این بیماران عوارض تنفسی ناشی از سوختگی معمولا ثانویه است.

وی افزود: این گزارش مقطعی بر روی افرادی که در حوالی مراسم چهارشنبه سوری سال 93 دچار آسیب ناشـی از مواد محترقه شده و به اورژانس مراکز پزشکی و بیمارستان های تحت پوشش معاونت امور بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مراجعه کرده بودند، انجام گرفته است.

وی گفت: تعداد 2 و 502 بیمار در فاصله 15 اسفند 93 تا 15 فروردین 94 دچار آسیب ناشی از مواد محترقه شده اند.


10:18  مدارس عصر امروز زودتر تعطیل می‌شود



کشف بیش از 7 هزار کیلو مواد منفجره و محترقه/ انفجار خودروی حامل مواد محترقه +تصاویراداره‌ کل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: به علت بروز خطرات احتمالی در سه شنبه آخر سال و جلوگیری از هر گونه صدمه به دانش‌آموزان، تمام مدارس نوبت بعد از ظهر شهر تهران امروز یک ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

همچنین به والدین توصیه می شود که در شب چهارشنبه آخر سال در کنار فرزندان خود باشند و خطرات مواد محترقه و انفجاری را به فرزندان خود گوشزد کرده و مراقب باشند که این وسایل را به همراه نداشته باشند.



5:54  توصیه‌هایی به خانواده‌ها برای داشتن چهارشنبه آخرسالی آرام

کشف بیش از 7 هزار کیلو مواد منفجره و محترقه/ انفجار خودروی حامل مواد محترقه +تصاویرحسن ضیاءالدینی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش، با ارائه توصیه‌های ایمنی به دانش‌آموزان برای سپری کردن چهارشنبه پایان سال اظهار داشت:‌ آموزش‌وپرورش با توجه اینکه رسالت فرهنگ سازی در رابطه با مسائل ایمنی را دارد هر سال بخشنامه‌ای را به منظور ترویج فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث چهارشنبه آخرسال به مدارس ارسال می‌کند.

وی افزود:‌ کارگروه سلامت و ایمنی به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با حضور نمایندگان هلال احمر، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی در استان‌ها تشکیل شده و توصیه‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه کرده‌اند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه اطلاع رسانی پیام‌های مرتبط با چهارشنبه آخرسال و آسیب‌هایی که به دانش‌آموزان می‌زند با دعوت از کارشناسان آتش نشانی و هلال احمر در مراسم صبحگاه مدارس به دانش‌آموزان ارائه شد،‌گفت:‌ والدین نقش اساسی در پیشگیری ازحوادث چهارشنبه آخر سال دارند و باید فرزندان خود را توجیه و خطرات احتمالی را به آنها گوشزد کنند.


2:19 انفجار خودرو حامل مواد محترقه


مقارن ساعت ۲۲ شامگاه دوشنبه یک دستگاه خودروی پراید به دلیل حمل مواد محترقه دچار انفجار شد که بر اثر این حادثه دو سرنشین جوان این خودرو از ناحیه دست و صورت دجار سوختگی شدند.

انفجار خودرو حامل مواد محترقه/ کشف هفت هزار کیلو مواد منفجره/ پرتاب نارنجک دستی به داخل خانه +تصاویر

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در تشریح جزئیات این حادثه به مهر گفت: متاسفانه در اثر انفجار این خودرو دو جوان ۲۰ و ۲۵ ساله دچار سوختگی شدند و خودروی مذکور بر اثر حریق دچار خسارت جدی شد.

آتشپاد دوم حسن جعفری افزود : این حادثه در حالی اتفاق افتاد که خودرو مذکور با سه سرنشین در حاشیه یکی از خیابان های بلوار قرنی پارک بود.


کشف بیش از 7 هزار کیلو مواد منفجره و محترقه/ انفجار خودروی حامل مواد محترقه +تصاویر



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • mohsen ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    1 0
    عامل این خوادث فقط پدر مادر های بی فکر و بی عاطفن. بچه 12 ساله رو ادم ول میکنه به حال خودش اخه؟
  • کاپیتان ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مقصر اصلی دولت هست قبلا از این رسم و رسوم های طرقه و نارنجک ما نداشتیم یه جشن و پایکوبی و رقصی بود و نهایتا یه آتیشی هم درست میکردن از روش میپریدن خیلی هم خوب بود اما امان از این گشت ارشاد و این مسخره بازی ها امثال مشرق حاظر هستند دختر پسر های مردم با هم منفجر بشند اما خدا نکنه یه جشنی باهم بگیرند! جمع کنید این مسخره بازی ها رو شما ها باعث شدید مردم برن سمت این تیر و طرقه های اشغال و چینی و خطر ناک مگه نه ما همچین رسومی نداشتیم اینا همش 10 یا12 سال نیست که اومده اما جالبه این نوجوون ها و بچه ها فکر میکنن این از زمان قدیم بوده! نه عزیزان ما همچین رسومی نداشتیم
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    هر کی ندونه فکر میکنه بچه محل کوروش کبیره و همه رسم و رسومات رو به جا میاره فقط مونده این یکی که الان از فیض پریدن از رو آتش محرومه و مجبوره ترقه بازی کنه، این همه راه برای شادی کردن چرا باید حتما از روی آتش بپری یا ترقه بازی کنی؟ ترقه بازی که جای خود، برای پریدن از روی آتش اگه بتونی یه دلیل قانع کننده بیاری ممنون میشم، اجداد ما این کار رو کردن که نشد دلیل، اگه دلیلی براش نیست چرا هر سال این همه تلفات بدیم؟ ضمنا مشکل شما رسم و رسوماته یا روابط دختر و پسر؟
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    باسلام مافقط نیزوی انتظامی ومسولین امنیتی را مسول می دانیم اکر ادر دست کسانی ویا فردی حتی یک ترفه دیدند دستگیر کرده وبعد از عید نوروز ازاد میکردند واگر ک دک بودند پدر ومادرشان را اقایان عزیز از پول اضافی است که دارند
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خدار رو شکر که می سوزند یا میمیرند به کار خطرناک دست نزنند
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آره الان دختر پسرا تو مضیقه روابط سالم در حال سوختنن عجب اراجیفی بافتی بابا نکنه کل حافظت قبل از اون ده سال پاک شده یا شاید هم خودت سن و سالی نداری که یادت نمیاد این ترکوندنها از کی شروع شده
  • منوچهر ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مقصر اصلی اصلی نیروی انتظامی و دستگاه های اجرایی هستن اصلا برخورد نمیکنن
  • گاوچرون ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مقصر اصلی مسئولان هستن که ده ساله فقط دارن برخوردهای سلبی میکنند. باید مراکز سالم آتش بازی دایر بشه تا جوانان بتونند نشاطشونو تخلیه کنند. من چهارشنبه سوری ایرانیان بروکسلو دیدم واقعا لذت بردم. چقدر سالم و مفرح بود. چاپ کن مشرق. تا الان یه نظر منو هم در رابطه با چهارشنبه سوری تایید نکردی حواست به خودت باشه. حاجی گرینف ها ☚ انبیا نیز ابتدا گاو و گوسفند چران بوده اند تا بتوانند مردم زبان نفهم را هدایت کنند ☚ کانون فرهنگی گاوچرچی シ
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    راست میگه ها
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    دقت کردین متاسفانه شدیدترین اتفاقات چهارشنبه سوری در تهران میفته؟!
  • علی1080 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    امروز که سه شنبه ست چطوری چهارشنبه حساب میشه..!؟؟ آخرین چهارشنبه سال که فرداست
  • محمدمرادی مهروئیه ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آیا فقط برای چند لحظه شادی زود گذر ارزش آن را دارد که دیگر نتوانیم تا آخر عمر ببینیم.بشنویم.کارکنیم.راه برویم.زندگی کنیم.کاش به جای رسم بد ترقه پرانی رسم خوب گل پرانی بود .
  • کاپیتان ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    1 0
    شکل من اینه که میگم از نظر جامعه شناسی وقتی جلوی یه آیین رو میگیری بدون این که قبلش مردم رو قانع کنی نتیجه اش همین میشه مثلا ممکنه شما بگی موسیقی حرام است و همه ی خواننده ها رو هم از کشور بیرون کنی نتیجه اش چی شده؟ مردم که آهنگ و مویسقی رو کنار نمیذارند فقط تنها تفاوتش که من بین نوجوون ها میبینم اینه که ما اون موقع و هنوز هم آهنگ های سیاوش و معین و .. رو گوش میدادیم که واقعا موسیقی بود حالا بعضی های دیگه رو هم اسم نمیارم که زن بودن اما رفتار ناشیانه ی وزارت ارشاد باعث شده الان سلیقه ی مردم و جوونا عوض بشه دیگه آهنگ گوش نمیدن چرت و پرت گوش میدن! چرت و پرت! متوجه هستی برادر ببین ممکنه شما دلایل منطقی ای هم داشته باشی اما فقط دلیل که کافی نیست اون روش و شیوه هست که مهمه شما میخواستی یه دفعه چهارشنبه سوری رو حذف کنی اما هیچ جایگزینی یا مدل علمی یا بهتری براش نداشتی فقط میخواستی حذفش کنی! در صورتی که اگه ابتکار داشتید میتونست به نحو احسنت این رسم یه شکلی به خودش بگیره که حالت جشن خوشی گلریزان برای آزادی زندانیان یا هزار تا کار دیگه ازش دربیاد موسیقی ما هم همینطور بود درد من که یکی دو تا نیست همین موسیقی ما چطور داره رو به نابودی میره این همه استعداد تو این کشور الانی که دارم این مطلب رو تایپ میکنم صدای تیر و طرقه از تو خیابون میاد دلم میسوزه دارم فکر میکنم و هزار تا ایده هم دارم که میشد چ و چ کرد که این همه انرژی و استعداد مردم تو خیابون دود نشه میشد کنار اون آتیشه که شما میگی فایده ای نداره هزار تا کار دیگه انجام داد که اون کارا فایده داشته باشه. خوب من خونه نشستم ایران هم بیرون خونه ی منه من فکر دارم بیای سراغم بهت راه حل میدم نیای هم مینویسم مشرق هم فوقش چاپ نمیکنه و من دیگه کلا نمینویسم یا علی
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خدایی اش اون خبر پلیس تون خیلی اشتباهه. احتمالا واسه این شده خبر که بخوان تو دل پلیس رو خالی کنن شما چرا گول میخورین؟! خود خبر بدآموزی داره یعنی چی نمیفهمم چرا بعضی وقتا به تبعات اخباری که کار میکنین توجه ندارین
  • ali ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    کلا مراسم چهار شنبه سوری مراسم مسخره ایی هستش تق و توق بومممممممممم . که چی بشه یعنی چی چی به ادم میرسه چه فاید هایی داره غیر از هدر رفتن پول و خطرات جانی و اتلاف وقت
  • مسعود ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    من دلم برای اونهایی میسوزه که قربانی این ماجران مثلا بهش نارنجک زدن
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    گاوچرون با حرفت درباره بروکسل موافقم اما کلا مثل اینکه تو کمی عقده ایی هستی اخه این هم شد اسم که واسه خودت انتخاب کردی یک چیز بهت می گویم تو گوشت بره از قدیم گفتند استفاده از گرما و سرما خوبه اما گرما زده و یخ زده بده استاد قرائتی می گوید استفاده از تکنولوژی و علوم فنی و تجربی غرب خوبه اما ذوب شدن در فرهنگ غربی خودباخته گی است و این نامی که توی برای خود انتخاب کردی به غیر از پوچی فرهنگی و غرب زدگی نماد هیچ چیز نیست اگر راست می گی در بین عقلا سر از سر ها شو و فرهنگ خودت را به رخ غربی ها بکش نه اینکه در فرهنگ انها ذوب شوی و اکثر افرادی که در فرهنگ غربی ذوب شدند هم نه به جایی رسیدند و نه فرد برجسته علمی شدند حداقل از دکتر چمران یا پروفسور صمیعی یاد بگیر که هرگز در فرهنگ انها هضم نشدند و فرهنگ خودشون را به رخ غربی ها کشیدند و در علم و تکنیک سری در سر ها بودند
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    بایست هر کسی که به سمت کسی دیگه ای نارنجک دستی پرتاب می کنه در صورت قتل به عنوان قتل عمد مجازات بشه. جای حکم مفسد فی الارض اینجاست، نه برای بابک زنجانی. دو نفر از این بچه سوسول هایی که جون دیگران رو به خطر میندازن برن بالای دار حلق آویز بشن حساب کار دست مابقیشون میاد.
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    کاش تو از انبیا حداقل تربیت و نزاکت یاد میگرفتی
  • ناشناس ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    اینارو بفرستن به جنگ داعش تا خودشونو تخلیه کنن.با اینها باید مثل دشمن برخورد بشه.الان تمام شهرها مثل منطقه جنگیه.خدایی تو جنگ اینهمه کشته زخمی نمیدیم که تو چهارشنبه سوری میدیم.البته تو یک وز
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    انگار دارن گزارش یک جنگ شهری همه جانبه رو میدن
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    3 1
    خدایا یه مقدار شعور و عقل برای این مردمم آرزوست
  • ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    مقصر قوانین ضعیفه ، این همه خسارت جانی و مالی و اجتماعی غیرقابل جبران توسط کسانی که بمب و نارنجک ساز هستند تهش ، تهش اگر ، اگر شناسایی و دستگیر بشن دو هفته مهمون کلانتری هستند سال بعد این ها دوباره در حال ساخت نارنجک و بمب اند ! قضیه وقتی بعد بدتری پیدا می کنه که امار حوادثو می خونیم : 80 درصد مردم از همه جا بی خبر نظاره گر 17 درصد استفاده کننده ها و فقط 3 درصد سازنده ها ! باید تو قانون لااقل برای اون 3 درصد ، معرفی چندین ساله به کانون اصلاح و تربیت یا زندان و جریمه های نقدی سنگین دیده بشه و در صورت تکرار ، قانون تصاعدی عمل کند واقعا برای یک عده قوانین سفت و سخت و ترسناک لازمه تا مردم بی گناه اسیب نبینن ، یعنی قانون جوری باید باشه که نارنجک ساز بفهمه هزینه گرفتار شدن بسیار بسیار بالاست اگر بگیرنش قانون جوری گرش می زنه که باز نشه !!!
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    ببینید جوان پر از نشاط انرژی ست اما باید مدیریت شود باید فرهنگ سازی شود در حادثه های آخر سال مقصر اصلی نیروی انتظامی و دولت هست که نه مدیریت درستی دارند و نه قاطعیت جدی در این خصوص دارند الان هر سال ما شاهد این وضعیت هستیم و حتی یک حادثه هم تاسف داره آقای ایکس خوشحاله که حادثه امسال 60% کمتر از سال قبل شده چی باید به این آدم کفت تازه خوشحال هم هست گاهی به نظر می آید افرادی در جامعه هستند که روحیه داعشی دارند که با نارنجک ملت را می ترکونند
  • ایرانی ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    خطاب به ناشناس 19:34 چرا امثال تو همیشه فکر میکنن شادی دختر و پسرها باعث فحشا میشه ؟!! چرا امثال تو همیشه از این نوع شادیها میترسن ؟!! آخه پایکوبی یه عده توی خیابان آنهم بدون ترقه و این مسخره بازیها چه مشکلی داره ؟ ما توی کردستان این ترقه بازیها رو نداشتیم ، یه آتش روشن میکردیم و دور آن می رقصیدیم .
  • آوین ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    در بعضی تصاویر آقایان سن وسال دار با موهای سفید دیده میشوند آیا میتوان از کودکان و نوجوانان انتظار حرف شنوی داشت وقتی پدر بزرگها چنین حرکاتی انجام میدهند؟
  • پيام ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    مشرق حاجي گرينوفه و لابد تو هم مجيد سوزوكي جبهه هاي حق عليه باطل . اونم تو بروكسل ؟
  • محمد ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    جاهلیت مدرن
  • ناشناس ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    اين حوادث اصلا ربطي به چهارشنبه سوري ندارد، هدف اين كارها دقيقا تخريب چهارشنبه سوري است و آيين چهارشنبه سوري چندهزار سال قدمت دارد در حالي كه اين ترقه ها و نارنجك ها به ٢٠ سال نمي كشد، پريدن از روي آتش كسي را مجروح نمي كند، مشخص است عده اي اصلا با آتش مشكل دارند! ترقه كجا و آتش كجا!
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    ترقه - حاضر درکامنت اول اشتباه نوشتی کامنت دومت رو نخوندم..
  • ایمان ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    پس نیروهای انتظامی کجان البته ما که دیگه از نیروهای انتظامی انتظاری نداریم حداقل سپاه پاسداران یه حرکت انقلابی مثل همیشه انجام بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس