کد خبر 547803
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

بزرگترین هیات تجاری فرانسه در دو دهه اخیر برای مذاکره برسر نوسازی ناوگان زیردریایی استرالیا و دیگر قراردادهای تجاری به ارزش حدود 38 میلیارد دلار عازم این کشور شد.

به گزارش مشرق،  این هیات تجاری متشکل از مقام های ارشد شرکت ایرباس، بانک بی.ان.پی پاریبای فرانسه و شرکت دی.سی.ان.اس به عنوان پیمانکار دولتی نیروی دریایی این کشور روز سه شنبه وارد کانبرا پایتخت استرالیا خواهد شد.

فرانسه قرار است طرح ساخت 12 زیردریایی رادارگریز به ارزش 50 میلیارد دلار استرالیا ( 38 میلیارد دلار آمریکا) را در این نشست مطرح کند.

«کریستوف لکورتیر»سفیرفرانسه در استرالیا در این رابطه اظهار داشت:سفر این هیات بخشی از تلاش برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با استرالیا بوده و تنها محدود به گفتگو برای نوسازی ناوگان زیردریایی این کشور نخواهد شد.

نیروی دریایی استرالیا به دنبال یافتن جایگزینی برای زیردریایی های کلاس 'کولینز' است که تقریبا در حال نزدیک شدن به پایان عمر عملیاتی خود هستند.

رقابت برای نوسازی ناوگان زیردریایی استرالیا از سال گذشته میان ژاپن، فرانسه و آلمان آغاز شده بود و پیش بینی می شود دولت استرالیا در ماه های آینده تصمیم گیری نهایی در این رابطه را انجام دهد.

همچنین به گزارش تارنمای خبری «ژاپن تودی» دولت ژاپن قصد دارد تا در رزمایش دریایی مشترک این کشور با استرالیا که ماه آینده میلادی برگزارخواهد شد، توان زیردریایی های خود را به نمایش بگذارد.

شرکت«سیستم های دریایی تیسن کراپ» آلمان زیردریایی های 2 هزار تنی کلاس 214 و دو شرکت «صنایع سنگین میتسوبیشی» و «صنایع سنگین کاواساکی» از ژاپن زیردریایی های 4 هزار تنی خود را برای ناوگان نیروی دریای استرالیا پیشنهاد داده اند.

دولت استرالیا نیز ماه گذشته میلادی از تصمیم خود برای افزایش بودجه دفاعی این کشور در 10 سال آینده با هدف حراست از منافع استراتژیک و تجاری خود در منطقه خبر داده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ایرانم بره زیر دریایی های اسقاطی استرالیایی رو بخره بعد بروزشون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس