کد خبر 547666
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱

ترکی فیصل رییس سابق دستگاه اطلاعات سعودی و سفیر پیشین عربستان در واشنگتن و لندن در واکنش به سخنان اخیر باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت که ریاض مفت خور نیست.

به گزارش مشرق، ترکی فیصل رییس سابق دستگاه اطلاعات سعودی در نامه سرگشاده ای به روزنامه انگلیسی زبان عرب نیوز چاپ عربستان خطاب به اوباما نوشت: ما مفت خور نیستیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم که از حملات تروریستی مرگباری در آمریکا جلوگیری کرد.

وی با ادعای اینکه عربستان ابتکار عمل برگزاری نشست هایی را در دست داشته که به شکل گیری ائتلافی برای مبارزه با داعش منتهی شده است، افزود: پیشنهاد اعزام نیروی زمینی به سوریه را مطرح کردیم تا ثمره این ائتلاف را در خشکاندن ریشه تروریست ها قوت بخشیم.

فیصل در ادامه مدعی شد: ائتلافی متشکل از بیش از 30 کشور مسلمان را برای مقابله با همه نوع تروریسم در جهان تشکیل دادیم و بزرگترین کشور همیار در تلاش های بشردوستانه برای کمک به آوارگان سوری، یمنی و عراقی محسوب می شویم.

«به علاوه با ایدئولوژی افراطی که درصدد سوءاستفاده از مذهب ماست، در همه سطوح مبارزه کردیم و تنها بانی مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل هستیم که منابع اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی و انسانی را گردهم می آورد.»

فیصل گفت: ما اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا را با سود کم خریداری کردیم، روندی که به اقتصاد کشور شما کمک می کند. همچنین دانشجویان کشورمان را روانه دانشگاه های آمریکا کردیم تا دانش و فن را در ازای هزینه های بالا بیاموزند.

وی افزود: بیش از 30 هزار شهروند آمریکایی را میزبان هستیم و در ازای مهارتشان بالاترین رقم مالی را پرداخت می کنیم. وزاری دفاع و خارجه شما (آمریکا) همواره از سطح همکاری بین دو کشور به طور رسمی تقدیر کرده اند.

فیصل در پایان نوشت: ما هنوز ملت آمریکا را متحدمان تلقی می کنیم و فراموش نمی کنیم وقتی هوا پس بود و جرج واکر بوش (بوش اول) سربازان آمریکایی را فرستاد تا با کمک نیروهای ما تجاوز صدام به کویت را دفع کند، سربازان ما و شما دوشادوش هم قرار گرفتند.

باراک اوباما در مصاحبه با مجله «آتلانتیک» گفته بود که جنگ و هرج و مرج در خاورمیانه بدون همزیستی مسالمت آمیز ایران و عربستان پایان نمی یابد.

وی با انتقاد شدید از عربستان و برخی هم پیمانانش در خاورمیانه یادآور شد که این کشورها «فرصت طلبانی» هستند که قصدشان کشاندن پای آمریکا به جنگ های فرقه ای ویران کننده در منطقه است تا واشنگتن به جای آنها بجنگد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شهرام ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    2 0
    اگه مفت خور نبودید قدر منایع کشورتان می دانستید. نه اینکه ان را برای رشوه و یا تخریب اقتصاد دیگر کشورها هدر بدهید . اگر مفت خور نبودید ولخرجی های خرید بی رویه سلاح و قرق سواحل فرانسه و هتل های ترکیه را انجام نمی دادید. اگه مفت خور نبودید تلاش می کردید حداقل مسائل ساده مانند معماری و پزشکی و ... را خودتان تربیت کنید و از ان استفاده کنید نه اینکه ان را هم از خارج بیارید. اگه مفت خور نبودید به فکر عاقبت کارهای احمقانه ای انجام می دهید بودید. اگه مفت خور نبودید شکم تان گنده نمی شد. اگه مفت خور نبودید... بازم بگم. خلاصه اوباما حداقل اینو حقیقت گفته شما بزرگترین مفت خوران جهان هستید که دومی نداره.
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    دقیقا تنها مفت خور های کره زمین شمایید
  • آرش آذر ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    ما ایرانیها هم هیچوقت به شما توهین نکردیم و هرگز شما رو مفتخور نمیدونیم فقط از نظر ما شماها انگل هستید یعنی هم مفت میخورید و هم ضرر میرسونید
  • حمزه ج ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    ما همانیم که در گذشته و حال و آینده نوکر اشغالگر خاک عربی و آمریکا هستیم ما همانیم که بمبهای ساخت شما را بر سر مردم عرب و مسلمان عرب می اندازیم ما خالق تروریستهای کشورهای اسلامی به حمایت از اسرائیل و آمریکا هستیم ما همانیم که از کشته شدن مسلمانان در مراسم مکه و منا ناراحت نیستم و فقط به فکر شماییم ما همانیم که ثروت کشورهای اسلامی و نفت را به پایین ترین قیمت برای اجرای نیات اسرائیل و شما میفروشیم ما همانیم که بخاطر آمریکا و اسرائیل حزب الله لبنان رادر لیست تروریست قرار دادیم ما همانیم که با فشار بر جریان 14 مارس اجازه انتخاب رئیس جمهور در لبنان رانمیدهیم تا برای اسرائیل مشکلی پیش نیاید و آنرا به گردن ایران و حزب الله لبنان می اندازیم ما همانیم که با خیانتهای مکرر در کشورهای لبنان، سوریه، یمن، بحرین و مصر و عراق به شما و اسرائیل خدمت میکنیم ما همانیم که مسئله حمایت از قدس و فشار بر اسرائیل را با مسئله شیعیان و فشار بر ایران معاوضه کردیم ما همانیم که یک بار نفهمی کردیم وبه برجهای دو قلوی شما حمله کردیم و به جبران آن هر روز در جایی بر سر مسلمان بمب می اندازیم ما همانیم که کمک 4 میلیارد دلاری را به کشور مسلمان و عربی لبنان قطع کردیم اما برای شهرک سازی اسرائیل تا حالا 16 میلیارد دلار کمک کرده ایم ما همانیم که با کمک اسرائیل اخوان المسلمین را در مصر از قدرت انداختیم ما همونیم دیگه همون دیگه بابا یادت نمیاد؟ از رئیس جمهورهای قبلی بپرس سابقه مارو -چقدر باید خیانت کنیم تا از ما راضی بشی ؟ماهمونیم دیگه همون....
  • کریم شیرازی ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    هم مفت خورید هم ...
  • ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    شما مفت خور نیستید، شما مرده خور هستید !!
  • حامد ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آقا واقعا عالی نوشتی دستت درد نکنه
  • حامد ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مفت خور و خود فروخته
  • ایرانی ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    حرامزاده مفت خور جناب فیصل من از اون بخاطر فراموشی کلمه اول عذر میخوام
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    از قدیم گفته اند مفت خور با ش اما مفت کش نباش ؟ شما انقدر احمق هستید که مردم ایران و لبنان و یمن وسوریه وعراق را مفتی مفتی به کشتن داده اید ؟ ویزودی به صدام و قذافی ملحق می شوید .جاءالحق و ذهق الباطل ان الباطل کان ذهوقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس