فرانسه در پسابرجام اولین کشور (دست‌کم اروپایی) بود که درهای بازار ایران به روی شرکت‌های آن گشوده شد. قراردادهای ایران با تنها با دو شرکت فرانسوی ایرباس و پژو، اقتصاد این کشور را متحول و سهام این شرکت‌ها در بورس صعود کرد.

گروه بین‌الملل مشرق - رزمایش موشکی ایران در هفته گذشته بازتاب‌های بسیاری داشت. این بازتاب‌ها با واکنش مقامات کشورهای غربی از جمله آمریکا آغاز شد تا به روز دوشنبه و جلسه شورای امنیت سازمان ملل رسید. آمریکا و کشورهای اروپایی موضوع آزمایش موشکی ایران را در دستور کار نشست شورای امنیت که به درخواست همین کشورها برای بررسی رزمایش موشکی ایران تشکیل شده بود، قرار دادند.

کاخ سفید پس از رزمایش موشکی ایران ابراز داشت بزودی درباره جوابی مناسب به آزمایش‌های موشکی ایران تصمیم خواهد گرفت. واشنگتن گفته این فعالیت‌ها نقض توافق هسته‌ای نیست اما ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل این هفته با «بی‌ثبات‌‌کننده» و «تحریک‌آمیز» خواندن رزمایش موشکی ایران، گفت شورای امنیت روز دوشنبه با درخواست واشنگتن تشکیل جلسه می‌دهد تا این مسئله را مورد بررسی قرار دهد. بنیامین نتانیاهو یک روز قبل از کشورهای 1+5 خواسته بود فورا به این آزمایش موشکی ایران واکنش نشان دهند.


براساس اخباری که از نشست شورای امنیت بیرون آمده است، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل از آزمایش موشکی ایران «ابراز نگرانی» کرده است و این نشست بدون هیچ گونه قطعنامه یا بیانیه‌ای برضد ایران پایان یافته است.

فرانسه دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران را با تهدید به تحریم‌های جدید پاسخ داد ///// تهدید به تحریم‌های جدید؛ پاسخ فرانسه به دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران

در عین حال، ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همزمان با نشست شورای امنیت درباره ایران در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره احتمال موافقت روسیه با وضع تحریم‌های جدید قاطعانه پاسخ منفی داد و اعلام کرد آزمایش‌های موشکی ایران مغایرتی با قطعنامه شورای امنیت ندارد.

تهدید به تحریم‌های جدید؛ پاسخ فرانسه به دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران
ویتالی چورکین در پاسخ به احتمال همراهی روسیه با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران: «اگر بخواهم کوتاه و شفاف پاسخ دهم، جواب "نه" است»

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس از اعضای 1+5 گفته است: «باید به صراحت بگوئیم که ایران همچنان به رفتارهای غیرقابل مانند تست موشکی، رفتارهای تهاجمی و حمایت از تروریسم در منطقه خلیج فارس ادامه می‌دهد و به هیچ وجه نباید از صراحت در قبال ایران رفتار دست برداریم.»

فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با نشست شورای امنیت اظهار داشت هیچ‌یک از اعضای این اتحادیه در نشست روز دوشنبه خواستار تحریم ایران نشده‌‌اند.

اما، فرانسه هم یکی از کشورهایی است که ایران را به تحریم‌های جدید وعده داده و تهدید کرده است. «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه که جانشین «لوران فابیوس» نه چندان خوش‌نام [در اذهان ایرانیان] شده است، یک روز پیش از نشست شورای امنیت گفت ما آزمایش‌های موشکی ایران را محکوم می‌کنیم و «در صورت نیاز» ممکن است تحریم‌هایی علیه ایران اعمال شود.

فرانسه دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران را با تهدید به تحریم‌های جدید پاسخ داد ///// تهدید به تحریم‌های جدید؛ پاسخ فرانسه به دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران
ژان مارک آیرو وزیر خارجه جدید فرانسه ایران را به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کرد

فرانسه پیش از به جمع‌بندی‌ رسیدن متن برجام در مذاکرات هسته‌ای، در دو نوبت و در دقایقی که همه انتظار حصول نتیجه را داشتند، به هر نحو ممکن با کارشکنی در روند مذاکره، بدنبال سهم‌خواهی حداکثری در پسابرجام بودند.

از قضا، فرانسه در پسابرجام اولین کشور (دست‌کم اروپایی) بود که درهای بازار ایران به روی شرکت‌های آن گشوده شد. قراردادهای ایران با تنها با دو شرکت فرانسوی ایرباس و پژو، بخشی از اقتصاد این کشور را متحول و سهام این شرکت‌ها در بورس صعود کرد. پژو برای یک برنامه پنج‌ساله، روی 400 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو -فروش و انتقال خط تولید چند مدل دیگر از خودروهای پژو- حساب کرده است.

به گفته طرف فرانسوی، این اولین موافقتنامه صنعتی امضا شده توسط یک شرکت غربی از زمان لغو تحریم های ایران است که به موجب این سرمایه‌گذاری مشترک، از اواخر سال 2017 سالانه 100 هزار دستگاه خودرو در این کارخانه تولید خواهد شد و ظرفیت تولید در نهایت به 2 برابر افزایش خواهد یافت. [1]

تهدید به تحریم‌های جدید؛ پاسخ فرانسه به دست‌ودلبازی پسابرجامی ایران

قرارداد دوم را هم فرانسه نصیب خود کرد و شرکت ایرباس این کشور با عقد قرارداد فروش 118 هواپیما، خطوط تولید خود بویژه پهن‌پیکرهای A-380 را رونق بخشید و شرکت‌های فرانسوی قراردادهای توسعه و تجهیز فرودگاه‌های کشور را نیز از آن خود کردند.

با این‌ اوصاف و دست‌ودلبازی‌های پسابرجامی ایران در حق فرانسه و اقتصاد نه چندان پررونق‌اش، فرانسوی‌ها برای تحریم دوباره ایران به بهانه آزمایش موشکی نیز باز هم با آمریکا رقابت دارند و اول صف تهدیدکنندگان به تحریم بیشتر علیه ایران، قرار گرفته‌اند.

این اقدام فرانسه پس از قراردادهای تجاری سنگین با ایران در حالی صورت گرفته است که حتی مقامات آمریکایی نیز با احتیاط درباره چگونگی واکنش به برنامه موشکی ایران و آزمایش‌ اخیر سخن گفتند و در ابتدا بدین شکل در تهدید ایران صراحت به خرج ندادند! هرچند پس از پایان نشست شورای امنیت، آمریکا نیز تهدید کرد «تا زمانیکه ایران به اقدامات بی ثبات کننده ادامه دهد، فشارها را ادامه می دهیم.»

براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که بعد از توافق هسته‌ای اجرایی شده، ایران تنها از کار بر روی موشک‌های بالستیکی منع شده است که اختصاصا برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده باشند که بنابر تأکید مقامات ایران موشک‌های بالستیک ایران بدین منظور طراحی نشده‌ و چنین قابلیتی ندارند. آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه چند کشور اروپایی می‌گویند شلیک موشک‌های ایران مصداق نقض قطعنامه شورای امنیت است.


منابع:

[1] رشد سهام پژو پس از امضای قرارداد با ایران  - پایگاه خبری-تحلیلی مشرق

http://www.worldbulletin.net/headlines/170463/russia-opposes-sanctions-on-iran-for-missile-test

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 84
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • حمید ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    درک فرمایشات مقام معظم رهبری مشکل نبود اما با رفتار غربیها تیزبینی و تیز هوشی و ژرف اندیشی معظم له بیشتر آشکار میشود دشمن را بشناسیم غربیها هرگز دوست ما نخواهند بود به آنان اعتماد نکنیم
  • ناشناس ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    این کشورهای اروپایی حسابی از جخالت آقایان تدبیروامید درامده اند هنوز هم بگویند درحال تامل با جهان هستیم
  • ناشناس ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    روحانی تا ابد الدهر مچکریم !!
  • مهدی ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    همه باهم روحانی مچکریم خدا رحممون کنه اسمشونم گذاشتند تدبیر
  • ناشناس ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    وقتی با برجام نگرانی غرب در مورد برنامه هسته ای ایران بر طرف شد حالا بر روی مسئله موشکهای بالستیک ما متمرکز شده اند و این از نتایج برجام است .
  • محمدرضا ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    بازهم آقایون با سیاست لبخند ، گل کاشتند بفرمائید تحویل بگیرید.... اینجاست که باید باز هم به درایت و بصیرت رهبر عزیز و حکیم ، احسنت گفت .
  • ناشناس ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مذاکره کنندگان ما نباید اجازه میدادند که بحث موشکی در قطعنامه 2231 مطرح شود که دستاویز غرب برای تحریم مجدد ایران باشد .
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    سوختی مشرق جان!!! شورای امنیت حتی درخواست تحریم از هیچ یک از اعضا دریافت نکرده!!!!! منتشر کن
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    چند بار نوشتم و پاک کردم عصبی ام از عزت و غروری که برای بدست آوردن دل کثافتی مثل فابیوس لگد کوب شد تا یه موقع از دست ما ناراحت نشه و گند بزنه به مذاکرات همین مونده بود ازش معذرت بخوان که ببخشید که آمار ایدز تو کشور ما پایینه شما دستور بدی ایدز رو هم می بریم بالا همون طور که سرعت رشد علمی رو پایین کشیدیم همون طور که هوا فضا رو کن فیکون کردیم از اون احمق هایی که برای کشتار پاریس شمع روشن می کردن گویا عراقی ها و سوری ها و یمنی ها و لبنانی ها و فلسطینی ها و حتی ایرانی های فاجعه منا آدم نیستند از پول های بی زبونی که می تونست جوون هامون رو که مشکل کار دارند رو سر و سامون بده ولی ریختنش توی حلقوم همین هایی که الان برامون شلنگ تخته میندازند امیر کبیر به خاطر ایستادگی در برابر دشمنان این آب و خاک محبوب دل مردم شد ولی ناصرالدین شاه به خاطر امتیازاتی که داد و کشور رو وابسته کرد منفور شد هر چند بهتره افراد رو زیادی بزرگ نکنیم چون از نگاه تاریخ افراد از آنچه خودشان در آینه میبینند کوچکترند مشرق منتشر کن
  • ناشناس ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مواضع امریکا و فرانسه بعد از برجام در قبال ایران تغییری نکرده است و خصومت و دشمنی آنها با ایران ادامه دارد و فقط صنعت هسته ای ایران عقیم شد.
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    شما که دست و دلبازترید واسه روسها حداقل پول میدی از فرانسه هواپیما و همکاری برای تولید خودرو دریافت میکنی شما یک میلیارددلار و اندی رو نه ساله دادین به روسها کو اس300؟؟؟؟ نیروگاه بوشهر و همراهی با قطعنامه ها و اس300 کم بود حالا نیروهاشم عقب کشیده از سوریه خجالت بکشید بابا
  • هما ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    یکی از مقامات پایه بلند دولتی اعلام داشته است که در باره تروریست بودن ایران و برنامه موشکی هم با دنیا مذاکره میکنیم. اما این را کور خوانده اید . ایران تروریست نیست که در باره اش مذاکره کنید . ضمناتوان دفاعی قابل مذاکره نیست.ناگفته نماند بلند پایه درست هست اما ایشان پایه بلند هست؟؟؟؟؟؟
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آقای روحانی از تابش های بی امان آفتاب تابان برجام سوختیم.
  • اسی ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    به تدبیر های رنگین کمانی دولت مردان غبطه میخورم! الکی!!!
  • ناشناس ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خخخخخخخخخخ .
  • مسعود ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    و این از نتایج تدبیر است !
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    متاسفانه حاضر نیستی خبر حقیقی رو منتشر کنی جدای از بحث الکی و بی پایان در مورد موشک با قابلیت حمل سلاح هسته ای نکته اصلی موشک های قبلی چیز دیگه ای بود... روی موشک ها به صراحت نوشته شده بود اسراییل باید نابود بشه! بعد در مصاحبه رسمی فرماندهان سپاه رسما گفته شد تمامی این موشک ها با برد لازم برای هدف قراردان اسراییل هست.... خب الان انتظار واکنش دیگه داشتید؟ نماینده امریکا رسما داره میگه اینکه اسراییل رو تهدید به حمله کردید غیر قابل قبوله نماینده فرانسه هم همین رو گفته ...+ ادعاها روی قابلیت حمل سلاح... انتظار انتشار ندارم چون می دونم علاقه ای به نمایش حقیقت برای مخاطبات نداری ولی گفتم شاید خودتوم این خبرایی که می زارین رو باور کردی... خواستم دلیل اصلی داد و وارای این چند روز غربی ها رو بدونی...
  • علی ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    امروز با دوستی که با بانکهای ایرانی مستقر در فرانسه ارتباط دارد تماسی داشتم . گفتم الحمدالله که تحریمها برداشته شد و کارهای شما روبروال است . ایشان با لبخندی گفت همش شعاره هیج بانک فرانسوی حاضر به ارسال و یا دریافت ارزی از ایران و یا به ایران نیست در روز دهها ایرانی به بانکهای ایرانی مستقر در پاریس برای ارسال و یا دریافت پول به ایران مراجعه می کنند ولی بانکها می گویند که این امکان وجود ندارد چرا که بانکهای فرانسوی از طرف دولت فرانسه اجازه این کار را ندارند.
  • ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مشرق ، كدوم دست و دلبازي !!!! براي اجرايي كردن تفاهم نامه خريد هواپيما هنوز هيچ بانكي پيدا نشده كه فايننس بده ، پولي كه رد و بدل نشده
  • محمد ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ظریف و عراقچی و صالحی
  • ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    الان وقت مودب صحبت کردن نیست، الان وقت فریاد زدن بر سر افراد بی بصیرت هست که فرمایشات اقا رو نادیده می گیرند و هزینه بر مردم تحمیل می کنند.
  • تندرو ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    می گویند تاریخ تکرار نمی شود ولی از آن باید درس گرفت . حالا قابل لمس است که در مقابل معاویه ها ...
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    چرا یکی نمیاد جواب بده مگه مملکت دولت نداره وزیر نداره چیکار میکنن اینا
  • علی رضا ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    با سلام متاسفانه بعضی ها بدون فکر چشم را می بنندند و دهان باز می کنند و هر حرف نه سنجیده را به زبان می آورند ببینید روسیه و چین که از قدرت های برتر دنیا هستند هم مجبورند با دنیا تامل کنند اگر ما بخواهیم رفتار غیر مسئولانه داشته باشیم به سرنوشت سوریه وعراق دچارمیشویم ویا دیگر کشورها که مردمشان آرزوی یکروز آرامش دارند پس با خرف های بیخود روحانی مچکریم میخواهید چی را ثابت کنید لیاقت شما همان احمدی نژاد است
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    پیامبر به امام على فرمودند: يا على! هرگز با شخص ترسو مشورت نكن زیرا او راه انجام كار را براى تو مشكل مي‌كند. ******* تا امثال تو (میرزا آقاسی!!) هستند ما به استقلال واقعی نمی رسیم مثلا فکر کردی و نظر دادی!! ......... خیلی از مشکلات کشور ما از فکر کردن ترسوها بوجود آمده است.
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    هر چقدرهم که بخوام خودمو گول بزنم بازم قانع نمیشم اگه در برابر جهانخواران مواضع دوستانه بگیریم قراره با ما مثل دوست رفتار کنن مثلا تو زمان پهلوی اول چطور مقابلشون دراومدیم که نصف مملکت از قحطی فنا شدن اونها و سیاستشون که تغییری نکرده و در تاریخ ایران هم که ذلیلانه تر از مواضع پهلوی رو غیر از قاجار نگرفته پس چطور باور کنم با لبخند من قراره به روم لبخند بزنن
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    بیچاره داره در راه احیای روابط به کشورهای دیگه میره حالا هی باید در مورد موشکها پاسخ بده مگه میشه مگه امکان داره؟
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    روحانی مچکریم. حتی اگر برجام هیچکدوم از مشکلات اقتصادی رو حل نکنه باز هم مچکریم. روی کار آمدنت واقعا لازم بود برای اینکه حداقل بهمون ثابت کردی که برای پیشرفت کشورمون باید فقط و فقط روی پای خودمون بایستیم و مثل ژاپن تلاش کنیم. از اینکه بهمون ثابت کردی نمیشه چشم به دست غربیها بدوزیم و منتظر اونا باشیم چرا که اگر از اونها کاری ساخته بود اقتصاد خودشون رو سر و سامان می دادند. مچکریم که بهمون دوباره ثابت کردی که دنیا با وجود اینکه جای تعامل است ولی جای تکیه کردن و اعتماد به شرق و غرب نیست و هیچکس دلش برای ما نمی سوزه. بازم مچکریم.
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    سوالی که این وسط بی پاسخ مانده،این است که علت مانورهای پی در پی ایران در چند ماهه اخیر چیست؟آیا مشخصا تهدید جدیدی از سوی طرف مقابل دیده شده است؟ آیا دشمن آرایش نظامی تازه ای در منطقه شکل داده است؟یا صرفا یک مانور نظامی ساده می باشد؟
  • تولید کننده ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    بانک های غربی هیچ همکاری با ما نکردن مثل همان دوران تحریم مجبور هستیم از طریق صرافی ها و واسطه های پاکستانی و ترک صادرات کنیم..اصلا مشخص نیست دولت روحانی چرا سکوت کرده شاید بشه یکی دو سال این وضعیت رو ادامه داد ولی به زودی داد بازاری ها و تاجران و سرمایه دارهایی که پشت روحانی در انتخابات بودن و به اون تریبون رسانه پول و..دادن درمیاد.......
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    يه عده در داخل كشور اين بازي رو راه انداختن كه دولت رو تخريب كنند و به مقاصد خودشون برسند خيلي واضح بود كه اين آزمايش موشكي با نوشتن آن عبارت روي موشك باعث ايجاد حساسيت و واكنش هركشوري ميشه بعدش هم نتيجه گيري ميكنن و ميگن ديديد ما گفتيم به غربيها نميشه اعتماد كرد!!!!! عوام هم كه تو مملكت ما كم نيستن چون تفكر نميكنن....
  • نقی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خوب برادرعزیز حرف سر همین است دیگه انقلاب امام از اول با صدای رسا مواضع خود را اعلام کرده خواستی بنویسند نباید محو شود این غاصب اشغالگر جنایتکار پس فکر کردی تمام اختلاف انقلاب با دنیای استکبار بر سر چیست یعنی دفاع از مظلومین را نیز برای چرب تر شدن لقمه هایمان که تازه ان هم نخواهد شد به فراموشی بسپاریم با وصیت امیرالمومنین چه کنیم که در لحظه شهادت ما را به یاری مظلوم ودشمنی ستمگر امر فرمود مگر روز و ماهی هست که انها از گزینه روی میز حرف نزنند در صورتی که بارها موضع ایران در مورد فلسطین که نظر سنجی از تمام اهالی اصلی ونه مهاجرین در مورد حکومت انجاست در مجامع مختلف بیان شده کو گوش شنوا مگر این غده سرطانی برای خود مرزی تعیین کرده که از انجا فراتر نخواهد رفت مگر به قول شهید مطهری به شیراز ما چشم ندارند ایا به این سوال جواب دادند که اگر هلوکاستی واقع شده در المان بوده انها در فلسطین چه میکنند
  • شیدا ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    فرانسه سر جریان جنگ آمریکا علیه عراق و تنشی که بین فرانسه و آمریکا سر این موضوع پیش آمد و نهایتا باعث تسلیم فرانسه به آمریکا در ناتو شد مجبور به همراهی بی چون و چرا با آمریکا می باشد وگرنه اروپاییان ماهیتا طرفدار رابطه با ایران می باشند .
  • الف رسول پور ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    این اخبار رو تقدیم صالحی و ظریف و روحانی کنید که از فرط غرب پرستی سر از پا نمیشناختند و از ذوق حلیم (نبوییده و ندیده) به ما رو به دیگ انداختند اگرچه بنا ندارند و نمیخواند متوجه باشند. خدا بیدارشون کنه وگرنه تصور بیدار شدن این دولت با اقدامات غرب پرستیش غیر ممکنه
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    البته مانور ساده نبوده بسیار هم پیچیده بوده اما راجع به تهدید ، بله کشورهای مرتجع عرب با هماهنگی غرب به سرکردگی آمریکا و انگلیس خیالات خامی در ذهن مریض خود می پرورانند که باید این چنین پاسخ کوبنده ای به آنها داداه میشد
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    سایت مشرق ! آدم خوابیده را می توان بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده هیهات - یعنی موشک پرانی و سفارت آتش زدن و ملوان گرداندن دست و دلبازی است ؟ هنزو نمی فهمی که نمی شود با تندورها اعتماد کرد ؟
  • کیانوش ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اگر با این دولت باشه ما حتی تا چند وقت دیگه باید سلاحهای سبکمان رو هم به اونها تحویل بدیم ونیروهای مسلح ما به شمشیر وتیروکمان مسلح بشن.مسولان باز هم با سر برن فرانسه واشک شوق بریزن که دارن با اروپائیها قرارداد امضاء میکنن.حالا دارم به عمق صحبتهای مقام معظم رهبری درباره غیر اعتماد بودن غربیها پی میبرم.
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    سایت مشکل داره؟ چرا مطالبی که در پاسخ به نظرات می نویسیم منتظر نمیشه؟ ثبت نشده یا منتشر نشده؟
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مانور های پی در پی!!! تست های ماهیانه موشکی تا قبل از شاهکاری به نام برجام همیشه وجود داشت ولی بعد از اون امریکایها هر تست موشک بالای 300 کیلومتری رو هم دارن رسانه ای می کن و برای برنامه ادامه فشار...اصولا موشکی که تست نشده نه تولید انبوه میشه نه به انبار میره..دباره رزمایش موشکی هم احتمالا مزاح می کنید چون آخرین رزمایش موشکی ما در این سطح مربوط به سال 90 بود!..
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ننگ بر وطن فروشانی که با فرانسه دست دوستی دادند. تاریخ به بی شرمی آنها گواه خواهد بود
  • yas ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    بابا, میخواستند فرانسوی هارو با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی شرمنده کنند,اونا با فرهنگ اروپایی بچه هارو شرمنده کردند...!!!هاهاهاهاهاها...هیهیهیهی,
  • MAMAD ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    باش تا صبح امیدت بدمد کین هنوز از نتایج تدبیر است البته جوجه رو آخر پاییز میشمارن
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    عمو جون همون ژاپن نصف صنعتش آمریکایی !
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مسئله اینجاست که شما در دوران احمدی نژاد اینقدر خرابکاری کرده اید و باعث تحریم های بانک های مختلف در دنیا شده اید که بیچاره ها جرات همکاری با ایران را ندارند
  • ناشناس ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    فکر میکنی قضه همینی هست که اینجا نوشتن ؟؟ نه جانم تا ابلهان باور کنن
  • ناشناس ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    حالا شما دلواپس سوریه شدی ؟!! خخخ .
  • مهران ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    نیروگاه بوشهر که چند سال راه اندازی شده و به بهره برداری رسیده است .
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اقایون دولتی بچینن میوه های برجامو تازه اولشه داداش الان مملکت گل وبلبله وضعیت اقتصادی هممون توپه با همه کشورهای همسایه حتی اگه فحش هم بهمون بدن دوستیم وبه روشون میخندیم خلاصه همه چی ارومه منم که ......
  • ناشناس ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مسئله اصلی این است که ما در هسته ای عقب نشینی کردیم و دشمن یک قدم به جلو آمد و بحث موشکها را مطرح کرد حالا اگر تاسیسات موشکی را تعلیق کنیم دشمن بحث حمایت از حزب الله و حقوق بشر را مطرح می کند و این قصه ادامه دارد تا نظام ایران را تسلیم کنند که البته موفق نخواهند شد.
  • ناشناس ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    تحریم سوئیفت و تحریمهای نفتی و غیره هیچکدام لغو نشده است .
  • ناشناس ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    پژو با قرارداد ایرانی از رکود خارج شد .
  • ناشناس ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    نتیجه تعامل با کدخدا همین است هم صنعت هسته ای را برباد دادیم و قلب راکتور اراک را بتن ریختیم و هم تحریمهای جدید به بهانه های موشکی و حقوق بشر و غیره در راه است .
  • ناشناس ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    این رزمایش های موشکی و غیره سالهاست که برای آمادگی نیروهای نظامی و تهدید زدایی از کشور انجام می شود اما حالا که با تعلیق هسته ای دشمن از بابت برنامه هسته ای ایران نگرانی ندارد نگران موشکی تشدید رو کرده اند .
  • ناشناس ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    فرانسه بود که در زمان جنگ تحمیلی هواپیمای جنگنده در اختیار صدام قرار داد و خون های آلوده به ایدز را به ایران صادر کردند و سگ زرد برادر شغال است .
  • مسعود ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    در زمان دکتر احمدی نژاد عزت و اقتدار داشتیم اما حالا هم تحریم ها لغو نشده و هم تحقیر و تضعیف شدیم .
  • ناشناس ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    پول برجام را صرف خرید هواپیما و پژو کردند و حالا تهدید و تحریم را باید تحویل بگیریم .
  • کامران ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    نتیجه تعامل با کدخدا این شد که ایران را بابت حادثه 11 سپتامبر 5/10 میلیارد دلار جریمه کردند !
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    البته شما نه خوابی نه خودتو به خواب زدی فقط داری از تو کما تز میدی همین به قول شما موشک پرانی اگه نبود که داعش از داخل ایران اعلام موجودیت میکرد تندروی را امثال شما در همان سال فتنه مرتکب شدند که فشارها به ایران چند برابر شد آره شما نه خوابی نه خودتو زدی به خواب شما تکلیفت معلومه
  • ناشناس ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خطاب به ناشناس 12:16 هیلاری کلینتون :تحریمهای نفتی و بانکی جمهوری اسلامی دز حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود .
  • ناشناس ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    تا زمانیکه امریکا روحیه قلدری و استکباری دارد و از رژیم کودک کش صهیونیستی و تروریسم در منطقه و جهان حمایت میکند تعامل با آنها معنایی ندارد مگر اینکه امریکایی ها رفتار خود را تغییر بدهند و آدم بشوند .
  • ... ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    .. بچرخ می چرخم .. بشین می شینم ... تدبیر روزگار ما اینقدر بچگاه شده است ...
  • ناشناس ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    رهبر معظم انقلاب :از ادبیات دشمن استفاده نکنید تندرو و میانه رو ادبیات دشمن است و تندرو یعنی کسی که پایبند به انقلاب است .
  • ناشناس ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    امریکا قبل از توافق هسته ای علنا"گفته بود که تحریمها را به بهانه های موشکی و حقوق بشر و غیره ادامه میدهند و حالا بدنبال همان نقشه هستن .
  • مسعود ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خطاب به ناشناس12:16 ما که میدانستیم تحریمها لغو نمی شوند و امریکا و اروپا قابل اعتماد نیستن اما ظریف و عراقچی با خوشبینی مفرط میگفتن تحریمها لغو میشود !
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    کی امثال شما ها بیدار میشین؟ الله اعلم
  • قریشی ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مشکل اینجاست که هنوز تحریمها لغو نشده بود که به بعضی ها میدون دادن تا آبروی ما رو ببرن . ماییکه چندین دهه با سربلندی توی تحریم زندگی کردیم . یه عده برای پورسانت و زیرمیزی رفتن سریع و با دستپاچگی برای غربیها آغوش واکردن. برای همون پژو که میلیاردها تومن به ما ضرر رسوند فرش قرمز پهن کردن.
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ناشناس اون صنعت امریکایی را که می گی نکنه امریکایی ها دو دستی تقدیم ژاپن کردند ژاپنی ها خودشون تلاش کردند و البته امریکا هم ژاپن را تجهیز می کنه اما پایین تر از خودش تا بتواند از نیرو های ژاپنی کمال بهره را ببرد وقتی تو در جایی ساکنی و پول دار اگر دوروبرت گدا و فقیر باشند هرگز تو به ارامش نمی رسی و ترجیح می دی دوروبرت مثل خودت پولدار باشند البته با این تفاوت که تو از انها پولدارتر تا تو بتوانی حرف اخر را بزنی و تکبر کنی مشکل اصلی امریکا با جهان همان حس تکبر است که بزرگترین گناه شناخته می شود و بخاطر ان شیطان طرد شد
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    بله اقدامات ایران بی ثبات کننده است! اما نه برای منطقه بلکه برای نقشه های شما پیرامون خاورمیانه جدید که هدف از اون بی ثبات کردن کشورهای این منطقه است!
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    سواد نداری اشتباه می خونی تقدیر امید یک بار هم تکرار کنید تقدیر امید یعنی انتظاری از ما نداشته باشید چون تقدیر امید این گونه بوده است
  • ناشناس ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    ناشناس 12:16 نه پس قصه همون مزخرفاتیه که دوستان شما در ماهواره بلغور میکنن !! تا احمقان همونجا باور کنن !
  • مرتضی ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    اگر واقعا دنبال مبارزه با استکبار هستیم باید مثل گاندی که با استفاده از پارچه بی کیفیت هندی صنعت نساجی بریتانیا رو فلج کرد یا مثل میرزای شیرازی که با تحریم تنباکو دست منفعت طلبی انگلیسی رو تو دخانیات بست . نه اینکه شعار انقلابی بدیم ولی عملگرا نباشیم .بنده که خانمم راضی نشد حتی یخچال ایرانی بخره ،، کدوم شما حاضره اینکارو برای قطع وابستگی که همون قطع ذلته انجام بده ؟؟ یه سر به لوازم خونتون بزنید .اگه یخچال و تلویزیونتون وطنی بود بیاید از وابستگی شکایت کنید . حالا که حتی برای گندم وابسته هستیم باید هم نگران تحریمها باشیم . اگه کسی هم گفته تحریمها کاغذ پارست یا عوام فریبی کرده یا نا اگاهه ،مشکل ما مردم در درجه اول فرهنگ غلطه نه نوشتن یا ننوشتن شعار روی موشک .
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    چه فرقی دارد یه نگاهی به تاریخ بندازیم میبینیم ایران عزیز از همه این کشورها ضربه دیده و نباید به کشورهای غربی اعتماد کنیم. و رئیس جمهور محترم برعکس انجام می دهند و فک می کنند غربی ها حرفشان با عمل شان یکی هست.
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    مگر ما تابع چین و روسیه هستیم ما تابع اسلام و قرآن هستیم که صریحا گفته شده مقابل ظلم باید ایستاد و شهادت یه اصل جدا نشدنی در برابر مقابله با ظلم هست که امام حسین هم راه جهاد را در پیش گرفت. پس بنا به گفته شما امام حسین راه اشتباه در پیش گرفتند؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    حسابی نقطه ضعف ایران رو گیر آوردن ول کن هم نیستین...
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    مطمئنی فقط موشکی هست؟ تحریم ویزا چی؟ این تازه اول ماجراست...
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    بزرگترین آرمان جمهوری اسلامی و حرف امام محو اسراییل هست شما توهم زدید در این کشور انقلاب شده دوباره مشکل خودتون هست تا زمانی که فلسطین تشکیل نشه جمهوری اسلامی هست...
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    تمام پرتاب های فضایی امثال لغو شده شما واقعا فکر کردی مشکل اون یه تیکه جمله بود! خودتو به کپک بزن وقتی ترامپ هم رئیس جمهور شد باز این چرندیات مشابه توافق هسته ای رو بگو کپک جان..
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    شما خودتو به خواب و کری و کوری زدی که وقتی امریکاها تحریم ویزا تحریم موشکی تحریم مقاومت و..رو ادامه دارن می دن حاضر نیستی قبول کنی و کارت به جایی رسیده که فلان سخرانی در فلان منبر رو در توجیه رفتار امریکایها میاری دقیقا مثل زمان خاتمی قبل از حمله بوش به همسایگان ما...
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    تا قانونی کردن هم جنسگرایی در ایران هم ول نمی کنن...
  • حجت ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    نه غزه نه لبنان به کجا رسید؟
  • پسر ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    وقتی که بگی گذشته کثیف کشور متخاصم باید در قبال کشور و ملتت فراموش کنی نتیجش همین
  • عبدالله ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    اون لحظه یادتونه که روحانی داشت لبخند می زد ولی اولاند جدی ایستاده بود داشتند با هم عکس می گرفتند و هی قرداد امضا می کردند از همون لحظه عزمشو جزم کرده بود که ملت ایران بدبخت کنه....
  • زهرا ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مرگ بر خائن های ترسوی دشمن پرست
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام میخواستم بگم اینهمه غیبت کردید سیر نشدید ما حسن نیتمون نشوند دادیم حالا اون ها باید حسن نیتشون بدن که ندادن مقصر آنها هستند مقصر آقای روحانی وظریف وعراقچی،صالحی، آقای امیر.عبداللهیان که نیست حالا هم دور نشده اگر زیرش زدند ما هم زیرش میزنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس