کد خبر 547116
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نقص فنی در سیستم کنترل الکترونیکی موتور را عامل نهایی بروز سانحه برای ایران ۱۴۰ هواپیمایی سپاهان اعلام کرد.

به گزارش مشرق، رضا جعفرزاده اظهار کرد: پس از گذشت بیش از 18 ماه از سانحه هواپیمای ایران 140 و صرف هزاران نفر ساعت کار کارشناسی توسط تیم بررسی سانحه، کار بررسی سانحه هواپیمای مذکور به پایان رسید و نقص فنی نتیجه نهایی سانحه پرواز مسیر تهران- طبس علت اصلی سقوط هواپیما شناخته شد.

وی یادآور شد: با توجه به کارایی هواپیما و بررسی های تخصصی صورت گرفته روی همه احتمالات و نظرها، اشکال در سیستم کنترل الکترونیکی موتور هواپیما عامل محوری و موثر در سانحه بوده و اشکال در این سیستم نه تنها موجب نارسایی در هشدار به موقع به خلبان شده بلکه خود عامل مهمی برای از دست رفتن موتور هواپیما شده است.

وی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای رسیدن به نتایج دقیق و رفع تمامی احتمالات مطرح شده و رسیدن به نتایج صحیح از تمامی ظرفیت های ممکن استفاده و در طول بررسی ها از کارشناسان روسی و اکراینی و شرکت طراح و سازنده موتور هواپیما نیز بهره گرفته است.

مشاور رسانه ای رئیس سازمان هواپیمایی بیان کرد: بررسی ها باتوجه به مستندات موجود از جمله اطلاعات استخراج شده از FDR و CVR (جعبه سیاه) و لاشه هواپیما حاصل و از سه عامل سانحه ساز ماشین (هواپیما)، محیط (وضعیت جوی) و انسان عامل اول یعنی نقص فنی علت اصلی سانحه اعلام شد.

این هواپیما با 48 سرنشین ساعت 9:22 دقیقه 19 مردادماه سال گذشته حوالی فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد و 40 نفر از مسافران و کرو پروازی آن کشته شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • علی ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    نقص در یک موتور باعث از کار افتادن یک موتور میشود و هواپیما به گونه ای طراحی میشود که حتی با یک موتور هم بتواند پرواز کند سوال من اینه آیا این نقص هر دو موتور را از کار انداخته یا اینکه بارگیری بیش از حد مجاز باعٍ شده یک موتور باقی مانده نتواند پاسخگوی نیاز هواپیما باشد البته نحوه سقوط و با توجه به پیمایش هواپیما بعد از از کار افتادن اولین موتور نشان میدهد که هر دو موتور از کار افتادن یا یکی از آنها .
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    روزهای بسیار سختی برای ملت ایران بود. مخصوصا برای من که سه از عزیزترینهام رو از دست دادم.
  • مهدی ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    موتور این هواپیما برای شرایط هوای گرم ایران طراحی نشده و در کل موتور مناسبی هم نبود و خود روسها از موتور pw روی هواپیما استفاده کردن همچنین هواپیما باید قبل از 10 صبح اوج گرما پرواز می کرد و بخاطر ناتوانی موتور در رسیدن به حداکثر توان حداکثر 30 مسافر حالا باز خدا شکر خلبان بیچاره رو مقصر اعلام نکردن البته دلیل اصلی سانحه ضعف مدیریته که در کشور نحادینه شده ( تمام مطالب بالا از قبل از سانحه مشخص و اعلام شده بود )و در تمام ارگانها و سازمانهای کشور مشاهده مشه
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    اون هواپیمای بوئینگه که دو موتور اضافه بر ظرفیت داره!
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    کلا یک موتور داره اونم مال هلیکوپتره روهواپیما گذاشتن
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    دلیل هر حادثه ای نهایتاً به یک موجود زنده به نام انسان ميرسه. هوا و سیستم الکترونیکی جاندار نیستند که مرض داشته باشند و يه هواپیمارو بندازند. اونايي که از این وسیله استفاده میکردند باید مراقب میبودن.
  • محمد ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    2 0
    از 10 فروند ایران 140 !!! 5 فروندش سقوط کردند !!! بعد ادعای ساخت جنگنده ی نسل 5 می کنیم به اسم قاهر !!!
  • گاوچرون ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    ای وای تسلیت میگم :( خدا رحمتشون کنه. خیلی سخته. ان شاء الله غم آخرتون باشه دوست عزیز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس