کد خبر 546828
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

درحالی که گزارش ها ازناپدید شدن و احتمالا غرق یک زیردریایی متعلق به نیروی دریایی کره شمالی حکایت دارد، وزارت دفاع کره جنوبی می گوید بررسی در باره این موضوع را که بسیار نگران کننده می باشد به همراه آمریکا آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، بر اساس گمانه زنی های رسانه ای در کره جنوبی و ژاپن، این زیردریایی که مدل آن هنوز مشخص نشده به احتمال زیاد غرق شده و مقامات کره شمالی نیز تمایلی به بیان این واقعیت ندارند.

با این حال وزارت دفاع کره جنوبی با اشاره به اینکه کره شمالی در روزهای گذشته بارها اعلام کرده است رزمایش مشترک این کشور و آمریکا را تلافی می کند، خاطرنشان کرد: این مساله جای تامل و نگرانی بسیار دارد.

گزارش روزنامه «ژاپن تودی» حاکی است که زیردریایی مزبور در هفته ای که گذشت در مناطق نزدیک به سواحل کره شمالی حرکت می کرد و امروز خبر گمشدن آن منتشر شده است.

گزارش می افزاید، آمریکا و کره جنوبی بررسی اطلاعات ماهواره مرتبط با این زیردریایی را بلافاصله پس از انتشار خبر مفقود شدن آن آغاز کرده اند تا بلکه به حقایقی در این ارتباط دست یابند.

از سوی دیگر تارنمای «یو اس آی نیوز» آمریکا به نقل از مسوولان نظامی این کشور غرق شدن این زیردریایی را محتمل ندانست اما هر گونه اظهار نظر دقیق در این ارتباط را به بعد موکول کرد.

این رسانه در بخشی از گزارش خود آورده است: زیردریایی متعلق به کره شمالی در حال انجام تمریناتی بود که دچار نقص فنی می شود و پس از آن دیگر ردی از آن دیده نشده است.

«ژاپن تودی» اما معتقد است که زیردریایی در شرایطی ناپدید می شود که اوضاع در شبه جزیره کره بسیار حساس و متشنج است و این موضوع می تواند به نوعی با یکدیگر مرتبط باشد و تنش ها را تشدید کند.

بخصوص آنکه کره شمالی امروز بار دیگر اعلام کرد که علیه رزمایش مشترک آمریکا و کره در منطقه دست به اقدامی تلافی جویانه می زند.

وزارت دفاع کره جنوبی هم در بیانیه ای ضمن اعلام آماده باش به نیروهای نظامی این کشور از کره شمالی خواست تهدیدها را متوقف کند.

گزارش ها حاکی است که کره شمالی نزدیک به 70 فروند زیردریایی دارد که بیشتر آنها بنزینی هستند و قابلیت تهاجمی آنها هم محدود است.

کره جنوبی چند ماه قبل گزارش کرد که 50 فروند زیردریایی کره شمالی پایگاه های خود را ترک کرده اند و سپس از رادارهای این کشور محو شده اند.

این کشور افزوده است که زیردریایی های کره شمالی هر چند قدیمی هستند اما همچنان تهدید به حساب می آیند.

خبر مفقود شدن زیردریایی کره شمالی امروز - شنبه - توسط شبکه خبری سی.ان.ان. آمریکا به نقل از سه مقام نظامی این کشور که نامی از آنان به میان نیامد، منتشر شد.

در گزارش این شبکه خبری تاکید شد که ماهواره های جاسوسی، ناو هواپیمابر و رزمناوهای آمریکایی به طور مخفیانه این شناور را زیر نظر داشتند که از قطع ارتباط آن با کره شمالی مطلع می شوند.

شرایط در شبه جزیره کره به دنبال چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی که یک ماه پیش صورت گرفت و رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که هم اکنون در حال انجام است و همچنین تهدیدهای فزاینده پیونگ یانگ، بسیار متشنج است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اکبر ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    لطفا نظر بنده ناچیز رو درج کنید ........... قطعا کار فرا زمینی ها بوده ، کار خودشونه شک ندارم ____ این جور غیب کردن هم در مثلث برمودا اتفاق افتاده و هم کشتی و هواپیما رو در عمق دریا غرق میکنن .......... بد نیست بدوتید در کف خزر هم پایگاه دریای دارن در عمیق ترین نقطه اون پایگاه دارن ، شی فضایی که خبرش تو ایران پخش شد رفت تو عمق دریا ، هیشکی جلودارشون نیست و هر کاری بخان انجام میدن ............ در عصر حجر هم وجود داشتن و سنگ نوشته هایی قدیمی از اجسام فضایی مثل بشقاب پرنده رو انسانها درج کردن ، حتی یه بار شنیدم نهایتا یه زیر دریایی دو کیلومتر عمق میتونه بره که بیشتر بره میترکه ، رادار یه زیر دریایی جسم شبیه زیر دریایی رو در ارژانتین در دل شب و عمق دریا در 6 کیلومتری رصد کرد که با سرعت وحشتناک اونم تو شیش کیلوتری اب که تقریبا تاریک تاریکه پیش میرفت و باعث وحشت سرنشینان ان زیردریایی شد که با عقل صلیم اصلا جور درنمیومد
  • محسن از اصفهان ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    باید بیایند خلیج فارس، احتمال حضور در ایران کم نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس