کد خبر 544977
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

یکی از تغییرات اساسی Galaxy S7 و Galaxy S7 edge نسبت به نسل پیش از خود، دوربین 12 مگاپیکسلی جدیدی با فناوری dual pixel است. در حالی انتظار می‌رفت این سنسور ساخت خود سامسونگ باشد، اکنون مشخص شده با سنسور ساخت سونی روبرو هستیم.

 به گزارش مشرق، با رونمایی از Galaxy S7 و مشخص شدن کاهش وضوح دوربین، تردیدهایی نسبت به عملکرد آن وجود داشت اما با‌‌ همان اولین تصاویری که منتشر شد، این دوربین 12 مگاپیکسلی کیفیت بهتری را نسبت به دوربین Galaxy S6 و Galaxy Note 5 نشان می‌داد.

یکی از قابل توجه‌ترین برتری‌های این دوربین، قابلیت فوکوس بسیار سریع به لطف فناوری dual pixel است. فناوری Dual Pixel با ترکیب اطلاعات دو پیکسل مختلف، امکان فوکوس سریع‌تر را ممکن می‌کند. به ادعای سامسونگ، سرعت فوکوس دوربین Galaxy S7 از هر گوشی موبایل دیگری در دنیا بیشتر است.
 
فناوری BRITECELL سامسونگ هنوز برای نمایش بزرگ آماده نیست

حدود 3 ماه قبل از رونمایی از سری Galaxy S7، سامسونگ سنسور دوربین جدیدی به نام BRITECELL را معرفی کرد که به گفته این کمپانی، در نور کم عملکرد بسیار بهتری نسبت به سنسورهای فعلی دارد.

با اینکه در مراسم رونمایی از Galaxy S7 اسمی از BRITECELL برده نشد، اما تصور می‌شد سنسور بکار رفته در پرچمداران جدید سامسونگ،‌‌ همان BRITECELL باشد. با این حال اکنون مشخص شده که فناوری دوربین BRITECELL هنوز آماده نیست و این کمپانی تصمیم به استفاده از یک سنسور ساخت سونی گرفته است.
 
سونی دوربینش را به گلکسی S7 تحمیل کرد +عکس

افرادی از Chipworks تصمیم به ماجراجویی گرفته‌اند و به کالبد شکافی گوشی Galaxy S7 edge پرداخته‌اند تا بفهمند چه چیزی درون آن است. یکی از یافته‌های قابل توجه آن‌ها به دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ مربوط می‌شود و مشخص شده این دوربین مبتنی بر سنسور ساخت سونی است. با اینکه Chipworks نتوانسته به مدل سنسور پی ببرد، اما به گفته شایعات، این سنسور مدل IMX260، جدید‌ترین سنسور دوربین ساخت سونی است.
 
اندازه پیکسل‌های این سنسور ساخت سونی 1.4 میکرون و ابعاد آن 12.1x12.1x 5.4 میلی متر اعلام شده است. دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی بکار رفته در Galaxy S7 edge مبتنی بر سنسور S5K4E6XP ساخت خود سامسونگ با اندازه پیکسل 1.34 میکرون است. درباره نحوه پیاده سازی فناوری dual pixel که به دو بار خواندن اطلاعات هر پیکسل به صورت هم زمان نیاز دارد، Chipworks می‌گوید این فناوری از طریق تعبیه چندین تراشه پیاده سازی شده است.

منبع: شهر سخت‌افزار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس