کد خبر 544938
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

بر اساس پیش نویس بیانیه‌ای که امروز در بروکسل درباره بحران پناهندگان بررسی می‌شود، اتحادیه اروپا تصمیم دارد مسیر بالکان را مسدود اعلام کند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، بر اساس بیانیه‌ای که از پیش آماده شده است اتحادیه اروپا می خواهد در نشست بحران پناهندگان اروپا-ترکیه که امروز بعد از ظهر در بروکسل برگزار می شود مسیر بالکان را مسدود اعلام کند و انتقال صدها هزار پناهنده از یونان به اروپای میانه را متوقف کند.

بر این اساس سران کشورهای اروپایی می خواهند در نشست بحران پناهندگان مسیر بالکان را بسته اعلام کنند. در بیانیه این نشست آمده است که این مسیر حالا مسدود است.

سران اتحادیه اروپا همچنین برای دومین بار در عرض حدودا سه ماه گذشته با "داوود اغلو"، نخست وزیر ترکیه دیدار خواهند کرد. ترکیه باید پناهندگان بدون درخواست پناهندگی را سریعا برگرداند.

اخیرا کشورهای در مسیر بالکان به رهبری اتریش تشدید کنترل های مرزی علیه پناهندگان را در دستور کار قرار داده اند که البته این مسئله تا به حال مورد انتقاد بروکسل و همچنین صدر اعظم آلمان بوده است.

وزیر امور خارجه اتریش از بستن مسیر بالکان بر روی پناهندگان دفاع کرده و در گفتگو با "آ ار دی" آلمان اظهار داشته است که کشورهایی مانند اتریش، آلمان یا سوئد نمی توانند همه پناهندگان را که می خواهند به اینجا بیایند بپذیرند.

وی درباره مهاجران معطل مانده در مرزهای مقدونیه نیز گفت: آن ها می توانند در یونان به دنبال حمایت بگردند.

البته وزیر دادگستری آلمان این مسئله را رد کرده و اظهار داشته است که برخی کشورها نمی توانند با بستن مرزها مسئله جهانی مهاجرت را حل کنند. این مسئله تاثیر دومینویی خواهد داشت. پناهندگان باید در اروپا تقسیم شود. بخصوص این مسئله مهم است که با دلایل پناهندگی مبارزه کنیم. در این راستا آتش بس در سوریه بسیار مهم است.

به گزارش محافل دولتی آلمان، ظاهرا صدر اعظم آلمان امروز صبح و قبل از برگزاری نشست بروکسل چندین ساعت درباره عواقب بحران پناهندگان با نخست وزیر ترکیه صحبت کرده است. جزئیات این دیدار هنوز مشخص نشده است.

این نشست یک روزه در بروکسل گام مهمی برای مرکل محسوب می شود. وی در بحران پناهندگان متحدان کمی در اروپا دارد. صدر اعظم آلمان در گفتگویی که اخیرا در نشریه "بیلد" انجام داده است درخواست کرد که تصمیات اخیر بروکسل برای حل این مسئله اجرایی شود. وی گفت: ما تنها به صورت مشترک می توانیم بر این چالش غلبه کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس