یکی از مهمترین حامیان یهودی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016، روز شنبه به انتقاد شدید از ترامپ پرداخت و او را برای اسرائیل خطرناک دانست.

به گزارش مشرق، «هائیم سابان» میلیاردر آمریکایی-اسرائیلی که یکی از اصلی‌ترین حامیان حزب دموکرات در آمریکا به شمار می‌آید، روز شنبه به شدت از «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان انتقاد کرد و وی را یک «دلقک» خواند.

وی در مصاحبه‌ای که روز شنبه از کانال 2 تلویزیون اسرائیل پخش شد، گفت ترامپ «برای دنیا خطرناک است و از آنجا که اسرائیل هم جزئی از همین دنیاست، برای اسرائیل هم خطرناک است.»

ترامپ که تا یک سال قبل بیشتر به واسطه فعالیت‌هایش در صنعت املاک و سرگرمی شناخته می‌شد، با حمله نامزدهای جریان غالب و دادن شعارهای نامتعارف، توانسته به رأی‌آورترین نامزد این حزب بدل شود. همین امر مایه نگرانی بسیاری از سیاسیون جریان اصلی در آمریکا شده که می‌گویند انتخاب ترامپ، حزب جمهوری خواه و حتی آمریکا را به سقوط می‌کشاند. 

به نوشته پایگاه تایمز اسرائیل، سابان در مورد ترامپ گفت: «او غیرقابل پیش‌بینی است. فهمیدن اینکه او واقعا به چه فکر می‌کند، واقعا دشوار است.»

وی افزود: «او یک روز با یک روزنامه اسرائیلی مصاحبه می‌کند و می‌گوید "از روزی که من در کاخ سفید رئیس‌جمهور شوم، شما هیچ دوستی بهتر از من نخواهید داشت". یک روز بعد که از او در مورد اوضاع خاورمیانه سوال می‌شود، او می‌گوید "من بی‌طرف خواهم بود، موضع من موضع سازمان ملل است، من مداخله نخواهم کرد".»

ترامپ ماه گذشته ابتدا خود را در ارتباط با مسئله فلسطین «بی‌طرف» توصیف کرد و بعد گفت که «طرفدار اسرائیل» است.

سابان گفت: «شناختن او غیرممکن است. هر روز تغییر می‌کند. نمی‌توانم بگویم که برای اسرائیل خوب است یا بد، می‌شود گفت که غیرقابل تشخیص است.»

وی که از مهمترین حامیان مالی کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد پیشرو دموکرات‌ها به شمار می‌آید، در ادامه به حمایت از وزیر خارجه سابق آمریکا پرداخت و گفت او گزینه‌ای بسیار بهتر برای اسرائیل است. 

سابان که نشریه فوربس ثروتش را 3.6 میلیارد دلار تخمین زده، تا ماه نوامبر 2015 بیش از 2 میلیون دلار به ستاد انتخاباتی کلینتون و دستکم 10 میلیون دلار هم به بنیاد کلینتون کمک کرده بود. 

او با بیان اینکه راابطه کلینتون و اسرائیل سابقه‌ای 25 ساله دارد، گفت: «اگر به  راهکار دو دولتی باور داشته باشید، هیلاری کلینتون برای اسرائیل عالی خواهد بود، برای خاورمیانه عالی خواهد بود، برای دنیا عالی خواهد بود و برای جهان عالی خواهد بود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    من اگر امریکایی بودم به ترامپ رای میدادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس