کد خبر 543941
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

شماری از ژنرال‌‌‌های صاحب مناصب مهم در لهستان در اقدامی غیرمنتظره از سمت خود استعفا کردند.

به گزارش مشرق، شماری از ژنرال‌‌های صاحب مناصب مهم در لهستان در اقدامی غیرمنتظره از سمت‌های خود استعفا کردند.

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی فرمانده کل سه قوا طی اظهاراتی بدون ذکر نام و سمت ژنرال‌های مستعفی اعلام کرد: «پنج ژنرال لهستانی طی روزهای اخیر استعفای خود از سمت‌هایشان را اعلام کرده‌اند.»

طبق اطلاعات غیررسمی رسانه‌های لهستانی، رئیس فرمانده کل سه قوا، فرماندهان نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروهای زرهی و فرودگاهی از جمله استعفا کنندگان هستند.

بر اساس این گزارش، دلایل استعفای این ژنرال‌ها هنوز مشخص نیست و معاون وزیر دفاع لهستان با انتقاد از اقدام ژنرال‌های مورد بحث اعلام کرده که وجهه لهستان بسیار مهمتر از قضاوت‌های سیاسی است.

وی همچنین اعلام کرد: «ما رزمایش‌های آناکوندا و نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ورشو را در پیش داریم و با استعفای فرماندهان نیروی دریایی مواجه هستیم.»

بر اساس این گزارش، رزمایش آناکوندا قرار است در ماه ژوئن آینده با حضور بیش از 25000 نظامی ناتو در لهستان برگزار شود.

علاوه بر این ورشو نیز طی روزهای 7 و 8 ژوئیه میزبان نشست رؤسای جمهور و نخست‌وزیران ناتو که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، خواهد بود.

لهستان نیز همچون تمامی کشورهای حوزه دریای بالتیک نگران از تمایلات روسیه در منطقه امیدوار است که ناتو طی این نشست اقدام به تجدیدنظر عمیق در استراتژی خود در جبهه شرقی خود و استقرار پایگاه‌‌های دائمی در کشورهایی که جدیدا عضو اروپای مرکزی و شرقی شده‌اند، کند و این همان چیزیست که مسکو به شدت با آن مخالف است.

وزارت دفاع لهستان شب گذشته از انتصاب فرماندهان جدید نیروی زمینی و دیگر ساختارهای نیروهای مسلح خبر داد اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ظالم بلا ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    لهستان و فرانسه جزء بي فرهنگ ترين ممالك اروپا است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس