کد خبر 542738
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸

اسنادی که امروز (سه‌شنبه) منتشر شده و توسط رهبر سابق گروه القاعده نوشته شده شامل وصیتنامه وی، نامه‌های شخصی و هشدارهایی است که به کشورهای غربی بالاخص آمریکا داده است.

به گزارش مشرق، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا این اسناد را امروز (سه‌شنبه) منتشر کرد. این نوشته‌ها در زمان حمله سال 2011 به محل اختفای بن‌لادن در پاکستان که منجر به کشته شدن وی نیز شد به دست آمده‌اند.

شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی می‌گوید وصیت‌نامه بن‌لادن که در دهه 1990 نگاشته شده بود، یکی از اسناد بسیاری بود که در مخفیگاه کشف شد. وی در این وصیتنامه مدعی شده که 29 میلیون دلار در سودان دارد و می‌خواهد که برای «جهاد در راه خدا» صرف شود. وی بخش کوچکی از این مبلغ را نیز به اعضای خانواده‌اش اختصاص داده بود. مکان ذخیره این پول‌ها مشخص نیست.

وی در نامه دیگری که در سال 2008 نگاشته شده بود می‌گوید: «اگر من کشته شوم، برایم بسیار دعا کنید و به صورت مداوم به نام من صدقه دهید.»

بن لادن در نامه‌ای بدون تاریخ نیز درباره دهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر نگاشته و خواهان هجمه‌ای رسانه‌ای برای انتشار عقایدش مبنی بر اینکه این حملات مقدمات بحران مالی جهانی در سال 2007 را رقم زد، شده است.

وی از نیروهای رسانه‌ای‌اش می‌خواهد با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس، یک شبکه دیگر آمریکایی که نامش ذکر نشده و همچنین دفتر الجزیره در اسلام‌آباد تماس بگیرند تا برنامه‌هایی ویژه درباره این سالگرد ساخته شود. وی بالاخص  رابرت فیسک، روزنامه‌نگاری که قبلا با او مصاحبه کرده بود، را برای مجری‌گری پیشنهاد می‌دهد.

مشکلات مالی القاعده نیز در کانون توجهات بن‌لادن قرار داشتند. وی پیشنهاد داده بود که از برخی کشورها به مانند موریتانی در ازای وعده عدم حمله به آنها در آینده، پول دریافت شود.

رهبر القاعده برای مردم آمریکا نیز نامه نوشته و به آنها هشدار داده بود که پس از تکیه باراک اوباما به کرسی ریاست‌جمهوری اگر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی ادامه داشته باشد به حمله علیه این کشور ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود که جامعه اطلاعاتی آمریکا در سال جاری میلادی نیز تعداد دیگری از اسناد بدست آمده از حمله سال 2011 را منتشر کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    1 0
    از چه کشوری هم میخواسته باج بگیره موریتانی که خودش اویزان دیگر در کشورهاست یه موقعی صدام دوتا فرستنده تلویزیونی برایشان درست کرده بود تا حمایت موریتانی را در جنگ با ایران بدست بیاورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس