کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خودم گفتم در بعضی از لیست‌ها نمی‌خواهم باشم، گفت: در لیست‌هایی که آدم‌هایی را در آن گذاشته‌اند که آمریکا به آنها دلخوش است، گفتم من نمی‌خواهم با آنها باشم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید هاشم حمیدی کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیرامون اهمیت انتخابات خبرگان اظهار داشت: در قانون اساسی ما خبرگان معین شده‌اند که رهبر را تعیین کنند. در حقیقت با اینکه مشروعیت رهبر مثل مشروعیت پیامبر و امامان از ناحیه خداست، ولی رهبری جامعه در دوران غیبت به عهده فقیه جامع‌الشرایط است. اما در عین حال مقبولیتش با این است که مردم هم رای بدهند.

وی افزود: اما در گذشته ستمگرانی مثل رضا خان نمی‌گذاشتند که اینها حکومت تشکیل دهند. از این جهت ناخواسته مقبولیتشان حاصل نمی‌شد. با انتخابات این مقبولیت را ما می‌خواهیم به ثمر برسانیم. امیدواریم که ان‌شاءالله خدای متعال ظهور امام زمان را نزدیک بکند و عمر مقام معظم رهبری را هم طولانی بدارد که احتیاجی به تعیین مجدد رهبر نداشته باشیم. اگر یک وقتی بنا شد که خود حضرت آقا هم اشاره فرمودند، این خبرگان هستند که باید شخص اصلحی را تعیین کنند.

 آیت الله حمیدی پیرامون مسئله رهبری شورایی اظهار داشت: این موضوع که در قانون اساسی اول تصویب شده بود، آمده بود که یا یکی از فقها یا جمعی از فقها به عنوان شورا حکومت را در دست بگیرند ولی در همان زمان هم امام خمینی(ره) اعتقادی به این مسئله نداشتند. ایشان معتقد بودند که رهبر باید یک فرد قاطع باشد و فقط همان فرد تصمیم‌گیر باشد. از این جهت امام خمینی دستور بازنگری قانون اساسی را مطرح کردند و در بازنگری شورای رهبری حذف شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین فقط یک رهبر لازم است و آن هم با رای مردم ولی با واسطه انتخاب می شود و مردم خبرگان را تعیین می کنند. خبرگان هم رهبر را تعیین می کند. همان طور که بعد از رحلت حضرت امام خبرگان تشکیل جلسه دادند و مطرح کردند حضرت آقا رهبری جامعه را بر عهدی بگیرند. این بزرگوار هم اول می‌گفت نه من نمی‌خواهم، دیگران باشند. ولی الحمدلله ایشان قبول کردند و به خوبی هم از این عهده بر آمده‌اند و خداوند سایه‌شان را مستدام بدارد.

این استاد حوزه و دانشگاه پیرامون اهمیت بیشتر انتخابات خبرگان پیش رو نسبت به دوره‌های گذشته افزود: الان اجانب بیشتر دارند تلاش می‌کنند. الان صدای بی بی سی و جاهای دیگر اشخاصی از افراد برجسته را تخریب می‌کنند و اشخاص دیگری را می خواهند تقویت کنند. پیداست که دستی در کار است که آن هم دست اجانب است. از این جهت این انتخابات اهمیت بیشتری دارد.

آیت الله حمیدی تصریح کرد: حضرت آقا می‌فرمایند کسانی که شورای نگهبان را تضعیف کنند اینها دانسته یا نادانسته دست در دست آمریکا دارند. یعنی ولو اینکه ندانند، دست آمریکا هست که می‌خواهد شورای نگهبان را تضعیف کنند . از این جهت چون دست خارجی در کار است ما باید هشیار باشیم . مقام معظم رهبری هم تاکید روی این قضیه دارند که مردم با تمام قوا در انتخابات شرکت کنند و سعی در انتخاب اصلح داشته باشند.

وی پیرامون نفوذ بیگانگان در انتخابات خبرگان رهبری افزود: خدا روح حضرت امام را شاد کند که معیار را برای ما مشخص کردند و فرمودند که هر وقت دشمنان از ما تعریف کردند باید در حقانیت خودمان شک کنیم. این میزان و معیار مناسبی برای ما است. دیگر نیازی نیست ما بگردیم. باید ببینیم که آنها از چه کسانی حمایت می‌کنند و نسبت به چه کسانی بد می‌گویند.

نماینده دوره اول و دوم مجلس شورای اسلامی پیرامون افرادی که در لیست مورد حمایت انگلیس قرار دارند، عنوان کرد: آنها خودشان باید حواسشان جمع باشد و بگویند که نه ما با اینها نیستیم. ما نسبت به اینها بدبین هستیم. ما پیرو رهبری هستیم. ما پیرو امام هستیم. اگر این کار را نکردند معیار دست مردم می‌آید که به آنها رای ندهند و به آنهایی که توسط دشمن تخریب می شوند باید رای داد.

نماینده اسبق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت در واکنش به اظهار نظر کنگره امریکا مبنی بر نظارت بر انتخابات ایران، گفت: اولا اینکه این کارها فضولی است. آنها در یک گوشه دنیا نشسته اند، چه کار به کار ایران دارند؟ این دخالت در کار ایران است. ضمنا اینها از قبل از انقلاب از کودتای 28 مرداد به منافع ما اذیت و آزار کردند. خرابی کردند. بعدا هم از منافقین حمایت کردند و جز بدی ما از این‌ها چیزی ندیدیم . بنابراین چه امیدی هست که اینها کاری برای ما انجام دهند؟ جز خیانت کاری انجام نمی‌دهند.

آیت الله حمیدی پیرامون حضور و عدم حضور در برخی فهرست‌های انتخاباتی توضیح داد: در بعضی از لیست‌ها نام من وجود دارد. از جمله جامعه روحانیت مبارز که ما خودمان از قبل از انقلاب عضو کوچکی از جامعه روحانیت مبارز بودیم و هستیم و خواهیم بود. در بعضی از لیست‌ها هم من خودم گفته‌ام که نیستم. در لیست‌هایی که آدم‌هایی را در آن گذاشته‌اند که آمریکا به آنها دلخوش است. گفتم من نمی‌خواهم با آنها باشم. اگر رای آوردم وظیفه‌ای بر گردن من می‌افتد و اگر هم نیاوردم که هیچ، تکلیفم را انجام داده‌ام.

وی در مورد حمله هاشمی رفسنجانی به شورای نگهبان اظهار داشت: من خوشم نیامد که ایشان راجع به شورای نگهبان کم‌لطفی کرد. اگر من چیزی در مورد ایشان گفتم، خواستم از شورای نگهبان حمایت کنم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    آفرین
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    چه عجب. خدا کنه همه این کاندیداها ساده زیست و ضد اشرافی گری شوند و از سرمایه دارها نترسند
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    چشم برادر مشرق. ما هم به مدافعان ایران و مخالفان انگلستان رای خواهیم داد
  • کریمخان ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    حال کردم از این سادگیش.
  • سید مصطفی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    ایشون چندین ساله امام جماعت مسجد دانشگاه علم و صنعت هستند انسان فوق العاده وارسته و شریفی و انقلابی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس