کد خبر 539037
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴

پس از توقف درگیری‌های نیمه شب، کماندوهای ارتش و پلیس هند امروز حمله تازه‌ای را برای پاکسازی این موسسه آموزشی پنج طبقه که توسط شبه نظامیان تصرف شده، به راه انداختند.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی هند روز دوشنبه برای سومین روز در بحبوحه تیراندازی‌های شدید مبارزه کردند تا شبه نظامیانی را که به یکی از ساختمان‌های دولتی در منطقه مورد مناقشه کشمیر حمله کرده و جان ۶ تن را گرفتند، پاکسازی کنند.

پس از توقف درگیری‌های نیمه شب، کماندوهای ارتش و پلیس امروز حمله تازه‌ای را برای پاکسازی این موسسه آموزشی پنج طبقه که توسط شبه نظامیان تصرف شده، به راه انداختند.

یکی از شاهدان گفت: صدای تیراندازی و انفجار از این مجتمع ساختمانی در نزدیکی سرینگر، مرکز تابستانی کشمیر شنیده می‌شد.

ارتش هند و افسران پلیسی که در صحنه حضور داشتند، گفتند: سه یا چهار شبه نظامی مسلح به نارنجک و مسلسل احتمالا داخل ساختمان هستند.

پلیس گفت: روز یکشنبه یکی از شبه نظامیان کشته شد.

یکی از افسران ارتش که خواست نامش فاش نشود، گفت: این یکی از طولانی‌ترین رویارویی‌ها در کشمیر در چند وقت اخیر است. دلیل آن هم این است که این ساختمان بسیار بزرگ است و ما نیز تلفاتی داشتیم و همین امر سبب شده تا محتاطانه‌تر عمل کنیم.

جدایی طالبان از سال ۱۹۸۹ تاکنون با نیروهای هندی در کشمیر هند جنگیده‌اند. دهلی نو اسلام آباد را به آموزش و تجهیز شورشیان در کشمیر پاکستان و اعزام آن‌ها به کشمیر هند متهم می‌کند؛ اتهامی که پاکستان آن را رد می‌کند.

این حمله روز شنبه هنگامی آغاز شد که شبه نظامیان به یک اتوبوس حامل ماموران پلیس پیش از ورود به محوطه این ساختمان آموزشی تیراندازی کردند. در آن زمان بیش از ۱۰۰ تن در داخل این ساختمان بودند.

در این درگیری‌ها سه کماندو و ارتش هند، دو افسر پلیس و یک غیرنظامی کشته شده است. حمله مشابه اخیر به یکی از پایگاه‌های هوایی هند که چهار روز به طول انجامید، تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات دو جانبه میان هند و پاکستان را متوقف کرد.

{$sepehr_album_36909}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس