کد خبر 537979
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

آمار نشان می‌دهد برای اولین بار میزان فروش ساعت توسط شرکت های مشهور ساعت سازی سوییسی در سه ماهه چهارم سال 2015 از میزان فروش ساعت‌های هوشمند کمتر شده است.

 به گزارش مشرق، موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics که این آمار را منتشر کرده علت را آن می داند که مردم خرید ساعت های باریک تر هوشمند را با امکانات بیشتر فناوری ترجیح می دهند.

رقابت برای عرضه ساعت های هوشمند زمانی جدی شد که شرکت اپل ساعت خود را در سال 2015 روانه بازار کرد. از آن زمان به بعد دیگر شرکت ها هم شانس خود را در این عرصه آزمودند.در حال حاضر اپل و سامسونگ رتبه های اول و دوم را در این بازار در اختیار دارند، اما شرکت های ساعت سازی سوئیسی هنوز با این واقعیت هماهنگ نشده و تصمیمی برای ساخت ساعت های هوشمند نگرفته اند.

برآوردهای Strategy Analytics نشان می دهد که در سه ماهه چهارم سال 2015 حدود 8.1 میلیون ساعت هوشمند در سراسر جهان روانه بازار شده، اما شرکت های سوئیسی در مجموع 7.9 میلیون ساعت عرضه کرده اند و از رقبای نوظهور خود عقب افتاده اند. اپل و سامسونگ هم در فصل خرید تعطیلات کریسمس 80 درصد از بازار مذکور را در کنترل خود داشته اند.

شرکت های جدیدی هم که تصمیم به ساخت ساعت های هوشمند می گیرند، تنها بر روی ساخت ساعت های هوشمند و نه ساعت های معمولی و سنتی سرمایه گذاری می کنند. از جمله این شرکت ها می توان به Fossil Group اشاره کرد که در نوامبر سال 2015 شرکت Misfit سازنده مچ بندهای هوشمند را خریداری کرد و قصد دارد در سال 2016 بیش از 100 محصول متنوع عرضه کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس