کد خبر 537529
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در قلب پایتخت ترکیه و در ساعات پرترافیک این شهر نزدیک ساختمان پارلمان و ستاد مشترک ارتش ترکیه همزمان با عبور یک اتوبوس حامل سربازان ارتش ترکیه 90 کشته و زخمی برجای گذاشت.

گروه بین‌الملل مشرق - انفجار خودروهای بمب‌گذاری‌شده در ترکیه، ماه ژوئن سال گذشته میلادی در منطقه کردنشین دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه آغاز شد. در ادامه بصورت خلاصه، خط زمانی بمب‌گذاری‌های یکسال اخیر در ترکیه را مشاهده می‌کنید:

17 فوریه 2016 - آنکارا (60 کشته و 28 زخمی)
انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در قلب پایتخت ترکیه و در ساعات پرترافیک این شهر نزدیک ساختمان پارلمان و ستاد مشترک ارتش ترکیه همزمان با عبور یک اتوبوس حامل سربازان ارتش ترکیه 90 کشته و زخمی برجای گذاشت.

ترکیه

14 ژانویه 2016 - دیاربکر (شش کشته و 39 زخمی)
انفجار یک بمب در ورودی یک اداره پلیس در دیاربکر و شلیک خمپاره مهاجمان به این اداره 45 کشته و زخمی برجای گذاشت که یک کودک نیز در میان کشته‌ها بود. هیچ گروهی مسؤولیت این انفجار را بر عهده نگرفت اما مقامات ترکیه همانند گذشته حزب کارگران کردستان را متهم کردند.

12 ژانویه 2016 - استانبول (12 کشته و 14 زخمی)
یک عامل انتحاری خود را در منطقه تاریخی-توریستی سلطان احمد استانبول در روز روشن منفجر کرد. هویت این انتحاری بعدا مشخص شد که فردی به نام نبیل فضلی از وابستگان به گروه تروریستی داعش بوده است.

ترکیه

21 دسامبر 2015 - فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول ( یک کشته و یک زخمی)
دو کارگر خدماتی فرودگاه زخمی شدند که یک نفر از آنان کشته شد. این انفجار همزمان با عملیات ارتش ترکیه در حمله به مناطق کردنشین رخ داد، یکی از شاخه‌های پ.ک.ک مسؤولیت آن را به عهده گرفت.

اول دسامبر 2015 - استانبول (پنج زخمی)
یک بمب لوله‌ای در نزدیکی ایستگاه مترو و در ساعات شلوغی منفجر شد. هیچ گروهی مسؤولیت آن را به عهده نگرفت و کسی هم کشته نشد.

ترکیه

10 اکتبر 2015 - آنکارا (102 کشته و 400 زخمی)
دو انفجار در راهپیمایی صلح طرفداران حزب دموکراتیک خلق‌ها در نزدیکی ایستگاه قطار آنکارا که در اعتراض به برخورد دولت با کردها تجمع کرده‌ بودند، بیش از 500 کشته و زخمی برجای گذاشت. هویت یکی از عوامل انتحاری این انفجارها شناسایی شد که برادرش هم عامل انفجار سوروچ بوده است. مقامات امنیتی احتمال دادند او از اعضای داعش بوده باشد.

ترکیه

20 جولای 2015 - سوروچ (33 کشته و 104 زخمی)
یک عامل انتحاری در شهرک سوروچ ترکیه یک گروه از دانشجویان را هدف قرار داد. این انفجار هم توسط یکی از عوامل داعش رخ داد که شش ماه قبل از آن به استخدام این گروه در آمده بود.

پنج ژوئن 2015 - دیاربکر (چهار کشته و 400 زخمی)
انفجار دو بمب در تظاهرات حزب دموکراتیک خلق‌ها در دیاربکر رخ داد. مسؤولیت این انفجار را هیچ گروهی بر عهده نگرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مرصاد ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    دسته ارودوغان توی تمام این بمب گذاریها هست از این ور مردم خودشو میگشه که دستش برای کشتن کردها و مردم بی دفاع سوریه باز باشه
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    آه مظلومین سوریه و عراق اردوغان رو خواهد گرفت این ابله دستی دستی کشورش که خوب در حال رشد بود رو داره به جهنم تبدیل میکنه خاک بر سر مردم ترکیه که دوباره به حزب عدالت و توسعه رای دادند و کشور خودشون رو به همین راحتی به باد دادند
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    ادمکشهای تروریست
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    خط زمانی را به موازات موقعیت سیاسی و وضعیت ترکیه ،اردوغان و منطقه مینوشتین خیلی مسائل روشن میشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس