کد خبر 536628
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵

فضای اقتصاد باید رقابتی باشد و امکانات ، یکسان در اختیار افراد جامعه قرار بگیرد و زمینه استفاده از قابلیت ها برای همه یکسان فراهم شود.اقتصاددان و عضو هئیت علمی دانشگاه با نامناسب دانستن برنامه های اقتصادی گفت: این برنامه ها که در گذشته در کشور اجرا شده موجب افزایش شکاف طبقاتی شده است زیرا از رقابت دور شدیم.

گروه فیلم و صوت مشرق، علینقی مشایخی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه رانت های خاص ، بی عدالتی ها و امتیازات ویژه از جمله علل ایجاد کننده نابرابری های اقتصادی است افزود : فضای اقتصاد باید رقابتی باشد و امکانات ، یکسان در اختیار افراد جامعه قرار بگیرد و زمینه استفاده از قابلیت ها برای همه یکسان فراهم شود .

{$sepehr_media_1390485_400_300}
دانلود

در ادامه حسین عیوض لو اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان تفاوت های نظام بازار و اقتصاد آزاد گفت: اگر نظام بازار آزاد وجود داشته باشد نیازی به بحث عدالت نیست و فرض بر این است که نظام بازار آزاد خودش عدالت را ایجاد می کند اما در عمل تحولاتی که رخ داده نشان داده که این گونه نبوده است.

مشایخی هم استعداد ها و قابلیت های افراد را  یکسان ندانست وگفت: اگر امکانات مساوی در اختیار افراد قرار دهیم آنهایی که قابلیت بیشتری دارند بهتر فعالیت می کنند و تولید بیشتری خواهند داشت و در نتیجه از امکانات بیشتری استفاده خواهند کرد بنابراین متناسب با تولیدات و درآمدشان باید از آنان مالیات بگیریم و اگر این کار را نکنیم بی عدالتی است .

عیوض لو با بیان اینکه نوع و معماری بانکداری در کشور ما مشکل دارد و فقط بانکداری تجاری را گسترش داده ایم افزود: مشکل در بانک مرکزی است زیرا این بانک به عنوان نهاد نظارتی و تنظیم کننده باید انواع بانک ها را گسترش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس