کد خبر 536472
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

موز میوه‌ای است که وقتی وارد می‌شود، سبزرنگ است و باید قبل از ورود به بازار، در سردخانه قرار بگیرد و سپس به سالن‌های رنگ آمیزی برود؛ گاهی میان این پروسه‌ها فاصله می‌افتد که همین امر سبب گران شدن محصول می‌شود.

به گزارش مشرق، سید حسین مهاجران درباره دلیل گرانی موز در روزهای اخیر، اظهارداشت: موز میوه‌ای است که وقتی وارد می‌شود، سبزرنگ است و باید قبل از ورود به بازار، در سردخانه قرار بگیرد و سپس به سالن‌های رنگ آمیزی برود؛ گاهی میان این پروسه‌ها فاصله می‌افتد که همین امر سبب گران شدن محصول می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت موز در طول سال‌جاری بین ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان بوده است، افزود: در ۳ روز اخیر قیمت این میوه در میدان میوه و تره‌بار به ۴۲۰۰ تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره دلیل گرانی پیازو گوجه فرنگی اظهارداشت: سال گذشته تولید پیاز خیلی زیاد بود و کشاورزان زیان دیدند به همین دلیل امسال میزان کشت خود را کاهش دادند، ضمن اینکه محصول تولیدی نقاطی مانند چابهار و بندرعباس هنوز به طور کامل وارد بازار نشده است و تا حدود ۱۵ تا ۲۰ روز آینده شرایط بهتر می‌شود.

به گفته وی، قیمت این محصول در حال حاضر در میدان میوه و تره بار ۴ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی هم ۱۰۰۰ تومان گران شده و به ۲۵۰۰ تومان رسیده است، گفت: در این فصل محصول تولیدی مناطقی مانند چابهار، بوشهر و بندرعباس به بازار مصرف عرضه می‌شود که گاهی چند روز فاصله‌ می‌افتد و عرضه کم پایین می‌آید.

به گفته مهاجران، تا چند روز آینده عرضه این صیفی به حدی خواهد شد که قیمت آن از ۱۰۰۰ تومان هم پایین‌تر می‌آید.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ناشناس ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    رفتم پیاز بخرم کیلویی 3500 تومن بود علت رو پرسیدم گفتن پیازو دارن صادر میکنن واسه همین گرون شده.اصلا هرچی صادر میشه ما اینجا در ایران گرونتر باید بخریم.
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    من خریدم 4800 بنده خدا تازه با منت تو بازارم کم گیر میاد.
  • مجید ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    فقط پیاز گررون نشده بود که اون هم شد 5هزار تومان.بعدش آقای روحانی با وزراش میگن تورم تک رقمی شده.دو سال دیگه هم دنبال رای میگردن.
  • شرفی ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    اینهم یکی از اثرات پساتحریم اونموقع مشرق نظرات منو منتشر نمیکنه ؟؟؟
  • ایگل ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    معلوم نیست میوه شب عید چند میشه مردم غیور و با شعور ماهم میرن میخرن
  • ایگل ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    آقای مهاجران هم با توضیحی که دادن فقط بی درایتی و بی کفایتی یک مسئول رو میرسونه که فک کنم خودشم حواسش نبوده چی داره میگه
  • میثم ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    من خریدم 5تومن میگن به خاطر صادر شدن گرونه یکی نیس خب بگه وقتی اونقدی ندارین که صادر کنین و تو مملکت خودمون کم میاد که بعد گرون بشه چه کاریه آخه صادر کردنش . دلمون به این برجام خوش بود مث اینکه اثر عکس داشته
  • ایران ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    یعنی فکر کن پیاز از موز خیلی میوه های دیگه گرونتر شده .خداییش اقتصاد و کشاورزی ایران خنده داره .آقای روحانی تحویل بگیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس